AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #1 Del Skrevet 5. juli 2021 Er det flere som tenker at Korona er klodens måte å rydde opp i en overbefolket verden? Det har jo vært epidemier flere ganger opp i gjennom årene, som har tatt mange menneskeliv, og jeg tenker at Korona også er en måte å "rydde" opp. Anonymkode: 5a047...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khadira Skrevet 5. juli 2021 #2 Del Skrevet 5. juli 2021 Når vet i så fall kloden når det er på tide å rydde opp? Litt søkt teori synes i all fall jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cob Skrevet 5. juli 2021 #3 Del Skrevet 5. juli 2021 På en måte ja. Hvordan den vet når? Tenk på før i tiden, når sivilisasjoner ble til større byer. Når disse byene ble tettbefolket ble virus og bakterier lettere overført. Samme som nå, flere folk tettere øker sjansen for spredning som godt kunne vært en naturlig måte å holde befolkningsveksten nede. Men er jo bare en tanke såklart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Del Skrevet 5. juli 2021 Ja det er jo det. Jo tettere vi lever/jo flere vi er, jo mer vil det jo bli slik at det naturlig blir en begrensing. Det som er litt skummelt er selvsagt at vi sørger for at dette ikke får gå sin gang. Det skal bli interessant å se konsekvensene tilslutt. Glad jeg ikke er her da, håper ikke mine barn er her da heller, at det blir noen ledd lenger ut... Det blir ikke pent tilslutt. Anonymkode: b4439...068 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #5 Del Skrevet 5. juli 2021 Dette er jo et tullevirus. Mye mer spent på virus og bakterier som har vært nedfrosset i permafrost som tiner i disse dagene. Følgene av global oppvarming vil jo også føre til kamp om ressurser som vann og mat. Det blir et spennende hundreår, selv om jeg personlig bare får med meg maks 30-40 år. Anonymkode: dc0ed...428 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. juli 2021 #6 Del Skrevet 5. juli 2021 Kloden vår er i all hovedsak en stein med glødende lava inni. Den lever ikke og har ikke kognitive evner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 5. juli 2021 #7 Del Skrevet 5. juli 2021 42 minutter siden, Peonjenta said: Kloden vår er i all hovedsak en stein med glødende lava inni. Den lever ikke og har ikke kognitive evner. Du har da vel hørt om Moder Jord? Gaia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. juli 2021 #8 Del Skrevet 5. juli 2021 T-Rex skrev (38 minutter siden): Du har da vel hørt om Moder Jord? Gaia? Gaia er noe fra Gresk mytologi. Moder jord har jeg da hørt om men det betyr ikke at planeten lever. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 5. juli 2021 #9 Del Skrevet 5. juli 2021 6 minutter siden, Peonjenta said: Gaia er noe fra Gresk mytologi. Moder jord har jeg da hørt om men det betyr ikke at planeten lever. Det var ikke så alvorlig ment fra min side. 🙂 Men om ikke kloden foretar seg noe spesielt, er det en kjennsgjerning at populasjoner av dyr som vokser og vokser, ender opp med en kollaps. Det vil vel skje med oss mennesker også. Kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 6. juli 2021 #10 Del Skrevet 6. juli 2021 På en måtekan man jo si det, fordi overpopulasjon gjerne kan bidra til å øke mulighetene for epidemier. Samtidig ser vi at menneskene i stor grad har klart å overvinne viruset med vaksiner. Så verdens befolkning fortsetter å øke til tross for en pandemi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå