Gå til innhold

Bytte stygg ventil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg pusser opp et soverom hvor det er blitt installert en firkantet ventil (noe ala eller samme som første bilde. Jeg har som regel alltid ventilen åpen, noe som ser veldig lite pent ut, og det samler seg fort masse støv i klaffen når den henger åpen. 

så det jeg lurer på, er det noen som vet om noen av flexit sine andre innvendige ventiler (se bilde for eksempel) vil passe til samme ramme? Å bytte ut klaffen med en av disse andre typene? (Såklart må størrelsen være riktig, men er det mulig å montere de på det jeg har?)

takk på forhånd for svar :)

667B20D4-915C-4F6C-BA20-190CACE98875.jpeg

B6690EB6-70DF-4596-926C-E1E640CEC0EC.jpeg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg ville tatt mål og spurt forhandler. Siden den opprinnelige er firkantet og de andre runde, kan det være du må ha en slags overgang, eller at de har noe annet å foreslå. Snakk med fagfolk er altså mitt tips. 

Anonymkode: 27c0c...26f

Skrevet (endret)

Du må ha en overgang, feks en slik en. Denne har tre forskjellige størrelser implementert som skal passe til de fleste Flexit-deksler til vifte/ventilhus.

Edit; Det er mulig du må ha en motsatt type, som har en firkantet innfelling til å plugges inn i ventilhuset, men rund utgang for å plassere den nye runde viften/ventildekselet i.

Endret av Minya
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Lurer også på om de penere ventilene skifter ut like mye luft som de gammeldagse klaffeventilene, eller om de har litt dårligere funksjon? 

Anonymkode: ae3a7...afc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...