Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sammen med kjæresten min for seks år siden, og da var han på vei ut av et destruktivt forhold.

Han hadde flyttet inn på eget soverom og hadde bodd der i seks måneder, fordi de hadde felles barn som han ønsket å se hver dag.

Så møtte han meg og jeg ble vel springbrettet ut av den tilværelsen, og han flyttet ut fra henne ganske kjapt.

Da exdamen fikk vite at han hadde fått seg ny dame, ble hun forbannet og nektet han samvær med barn et par måneders tid, og etter det nektet hun meg å være i nærheten av deres felles barn de neste fire årene.

Jeg hatet denne damen så intenst fordi hun prøvde å ødelegge vårt nye liv sammen.

Han flyttet inn i egen bolig og det å bli samboere, måtte vi legge på is.

Jeg var 39 år og veldig klar for å få barn, hadde fått vite at jeg hadde dårlig egg og at jeg ikke kunne vente for lenge ,men ble gående rundt å vente på at eksdamen skulle komme til fornuft.

Når vi endelig kunne flytte sammen etter drøyt fire år og prøve å bli gravide ,var ikke noen av eggene mine levedyktige fordi jeg ventet for lenge, fikk jeg vite på Fertilitets klinikken.

Nå er hun normal mot oss, men det å vente i fire år på å kunne flytte sammen og stifte familie har jo satt sitt preg på forholdet vårt, og spesielt på meg.

Jeg synes hun er en drittkjerring.

Hun har aldri bedt om unnskyldning for sin oppførsel, og det hater jeg henne for.

Kjæresten min mener vi skal glemme alt som har skjedd og at jeg skal tilgi henne, men hvorfor i helvete skal jeg det?

Han fikk jo samvær med sitt barn, men jeg har aldri fått barn.

Kan legge til at han også hadde et helvete da det sto på, han måtte danse til hennes pipe og har blitt en tøffel som hun fremdeles hersker over.

Anonymkode: 923ff...497

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker har så lite makt at de tar alt de kommer over. 

Anonymkode: 8345e...bfb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

All sympati for deg. Men at du hadde dårlige egg/var blitt eldre og hadde dårlig tid er vel ikke hennes skyld.

dere burde jo ha trosset henne og levd deres liv uansett …

men nå er det jo sånn, og du må ta dine valg utifra det som er nå. Hvis du kan komme til en løsning for dere og forsone deg med realiteten så slipper du å leve et bittert liv. 

Anonymkode: 8607b...954

• Liker 43
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Noen mennesker har så lite makt at de tar alt de kommer over. 

Anonymkode: 8345e...bfb

Det var en god beskrivelse. Jeg jar dessverre møtt noen slike.

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan takke dere selv for at dere danset etter hennes pipe og du kan takke deg selv for at DU valgte å gjøre det.

Livet er for kort til å la seg styre av andre..jeeez

Anonymkode: 185c4...cf1

• Liker 23
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg forstår det slik at eksen ønsker tilgivelse, ikke (bare) mannen?

Dersom det forholder seg slik, jar hun en forståelse av at hun har gått over noen grenser.

Da KAN det være en løsnimg at hun ber deg om tilgivelse og at du tilgir henne.

Begge strekker seg, og begge oppnår noe. Gjennom mannen skal TS ha en forbindelse med eksen resten av livet.

Å gi noe nå kan være en god investering i gode relasjoner.

Skrevet

Men dette er jo ikke x'en sin skyld?

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Du bør søke hjelp og gå i terapi for å bearbeide sorgen. Å sitte med slike irrasjonelle tanker fører ikke til noe godt  - og til syvende og sist er det bare deg det går utover. 

Anonymkode: 73108...d16

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår det slik at eksen ønsker tilgivelse, ikke (bare) mannen?

Dersom det forholder seg slik, jar hun en forståelse av at hun har gått over noen grenser.

Da KAN det være en løsnimg at hun ber deg om tilgivelse og at du tilgir henne.

Begge strekker seg, og begge oppnår noe. Gjennom mannen skal TS ha en forbindelse med eksen resten av livet.

Å gi noe nå kan være en god investering i gode relasjoner.

Neida hun har ikke bedt om tilgivelse.

Når hun ble konfrontert med hva hun hadde gjort, så sa hun at det ikke var noe å bry seg om..

Ts

AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (6 minutter siden):

Men dette er jo ikke x'en sin skyld?

Hun nektet meg å være i nærheten av hennes barn, og det førte jo at vi ikke kunne flytte sammen på 5 år.

Hun laget et helvete for sin eksmann, det var mye styr med advokater, hun anmeldte han til barnevernet og politiet.

Han turde ikke noe annet enn å danse til hennes pipe.

Han skulle jo selvfølgelig strittet imot, men det hadde resultert i at han ikke hadde sett kanskje barnet sitt på et eller to år.

Alenemødre har stor makt, de får først bøter for å holde barn borte fra barnefar etter 15 mnd.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun nektet meg å være i nærheten av hennes barn, og det førte jo at vi ikke kunne flytte sammen på 5 år.

Hun laget et helvete for sin eksmann, det var mye styr med advokater, hun anmeldte han til barnevernet og politiet.

Han skulle jo selvfølgelig strittet imot, men det hadde resultert i at han ikke hadde sett kanskje barnet sitt på et eller to år.

Alenemødre har stor makt, de får først bøter for å holde barn borte fra barnefar etter 15 mnd.

Ts

Sånne bitre x-kjærester holder jo på sånn når de ser at det fungerer! 

DU kunna jo ha valgt å gå videre dersom du hadde det så travelt.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Men du dyrker jo elendigheten? Du har jo hele tiden kunnet velge selv hvem du vil ha i livet ditt, direkte og indirekte. 

Du forgifter videre samliv med å holde henne ansvarlig for noe som du er ansvarlig for i bunn og grunn. 

Anonymkode: c4858...81c

Det er ikke så lett å forlate en mann man elsker sånn uten videre, man håper og tror at det skal komme bedre tider rundt neste sving og det var jo det jeg gjorde også.

Det som er så vondt for meg er at hun bagatelliserer sin oppførsel, og sier at hun ikke kan huske at hun gjorde det og at dette ikke er noe å bry seg om for det var så lenge siden.

Hvis man ikke husker hvordan man har oppført seg så bør man likevel be om unnskylding, men saken er vel at hun ikke bryr seg.

Damen er ondskapen selv.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal hun be om tilgivelse til deg? Hun mener sikkert akkurat det samme om deg, at du burde bedt om tilgivelse. Det er jo tydelig at hun øynet håp om at forholdet deres skulle bedre seg før du kom inn i bildet.

At dere valgte å ikke flytte sammen, og ikke få barn sammen, kan du ikke skylde på henne for. Selv om hun oppførte seg som en drittkjerring, så betyr ikke det at deres måtte vente med å flytte sammen eller får barn sammen. Det var deres valg. Du kan ikke være sint på henne for at dere ikke valgte annerledes. Skal du være sint på noen for det, må du være sint på deg selv og kjæresten din. 

Anonymkode: be345...b90

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

En 39-åring med barneønske må ta ansvar for egen situasjon. Hun var ugrei, men det er ikke hennes ansvar at du ikke fikk barn.

Anonymkode: 1b1db...873

• Liker 29
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg ble sammen med kjæresten min for seks år siden, og da var han på vei ut av et destruktivt forhold.

Han hadde flyttet inn på eget soverom og hadde bodd der i seks måneder, fordi de hadde felles barn som han ønsket å se hver dag.

Så møtte han meg og jeg ble vel springbrettet ut av den tilværelsen, og han flyttet ut fra henne ganske kjapt.

Da exdamen fikk vite at han hadde fått seg ny dame, ble hun forbannet og nektet han samvær med barn et par måneders tid, og etter det nektet hun meg å være i nærheten av deres felles barn de neste fire årene.

Jeg hatet denne damen så intenst fordi hun prøvde å ødelegge vårt nye liv sammen.

Han flyttet inn i egen bolig og det å bli samboere, måtte vi legge på is.

Jeg var 39 år og veldig klar for å få barn, hadde fått vite at jeg hadde dårlig egg og at jeg ikke kunne vente for lenge ,men ble gående rundt å vente på at eksdamen skulle komme til fornuft.

Når vi endelig kunne flytte sammen etter drøyt fire år og prøve å bli gravide ,var ikke noen av eggene mine levedyktige fordi jeg ventet for lenge, fikk jeg vite på Fertilitets klinikken.

Nå er hun normal mot oss, men det å vente i fire år på å kunne flytte sammen og stifte familie har jo satt sitt preg på forholdet vårt, og spesielt på meg.

Jeg synes hun er en drittkjerring.

Hun har aldri bedt om unnskyldning for sin oppførsel, og det hater jeg henne for.

Kjæresten min mener vi skal glemme alt som har skjedd og at jeg skal tilgi henne, men hvorfor i helvete skal jeg det?

Han fikk jo samvær med sitt barn, men jeg har aldri fått barn.

Kan legge til at han også hadde et helvete da det sto på, han måtte danse til hennes pipe og har blitt en tøffel som hun fremdeles hersker over.

1. Først må den som oppriktig er lei seg for det de har gjør,  spørre om tilgivelse, direkte til deg.

2. Så må vedkommende som blir spurt, deg, kjenne etter og vurdere om det er noe du kan gjøre.

3. Så gir man tilgivelse/eventuelt ikke gir tilgivelse.

Det er ikke sånn at man kan "bestille" tilgivelse på vegne av andre - kjæresten din kan spørre deg om hva han vil men er det tilgivelse det er snakk om her så er ikke han den rette til å spørre om det. 

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Neida hun har ikke bedt om tilgivelse.

Når hun ble konfrontert med hva hun hadde gjort, så sa hun at det ikke var noe å bry seg om..

Ts

Hvis det ikke er noe å bry seg om er det heller ikke noe å tilgi. Enig?

Jeg er for å sette en strek over fortiden, men ikke for ensidig å akseptere en skjev historiefortelling av hva som skjedde.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts

Alenemødre har ikke så stor makt som du skal ha det til. Om bekymringsmeldingen til barnevernet og anmeldelsen til politet var helt grunnløs, kunne han lett gått til sak mot henne. Både grunnet æreskrenkelser, men også for å få den daglige omsorgen for barnet, om hun grunnløst prøvde å hindre kontakt mellom barn og far. 

Dere lot henne ha stor makt, men hun hadde ikke den makten dere lot henne ha. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal hun be om tilgivelse til deg? Hun mener sikkert akkurat det samme om deg, at du burde bedt om tilgivelse. Det er jo tydelig at hun øynet håp om at forholdet deres skulle bedre seg før du kom inn i bildet.

At dere valgte å ikke flytte sammen, og ikke få barn sammen, kan du ikke skylde på henne for. Selv om hun oppførte seg som en drittkjerring, så betyr ikke det at deres måtte vente med å flytte sammen eller får barn sammen. Det var deres valg. Du kan ikke være sint på henne for at dere ikke valgte annerledes. Skal du være sint på noen for det, må du være sint på deg selv og kjæresten din. 

Deres forhold var ikke-eksisterende i lange tider før jeg kom inn i bildet.

Det var jo derfor min kjæreste hadde flyttet inn på eget rom.

Hun er bipolar og var veldig i ubalanse i perioder, det var mye krangler og drama og dette klarte han ikke å forholde seg til.

Han sier selv at han hadde flyttet ut før hvis han hadde møtt meg tidligere.

Min kjæreste turde ikke å gå imot hennes befalinger, fordi han ønsket å se sitt barn.

Hun nektet å la barnet møte sin far i lang tid, og da var min kjæreste veldig langt nede.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe nytt dette. 

Rart at kvinner flest ikke tenker over at en mann med barn fra et havarert ekteskap er helt uten noe vern mot en hevngjerrig barnemor. 

De som taper er barnefar, barna og barnefars nye partner. 

Anonymkode: 6c5e0...dfb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...