Gå til innhold

Konfirmant vil ikke ha barn i selskapet sitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Hva tenker dere om en konfirmant som ønsker å ha et "voksent" selskap uten små barn til stede? I dette tilfellet fettere og kusiner i 3-6 års alder. 

Er det innafor eller er dette litt spesielt? 

Anonymkode: 11c72...682

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er du i denne saken? Mor til konfirmant eller mor til barna? 

Anonymkode: 01dea...2b1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Innafor, men ikke alltid gjennomførbart. Familie er familie. Kan forstå konfirmanten om fettere og kusiner er livlige og løse i snakketøyet, blir fort mye bråk og fokus på dem. Slik ble det for min bror da han ble konfirmert. Samtidig kan man ikke forvente at alle skal skaffe barnevakter fordi de ikke får være med. Tenker det er best foreldrene tar den avgjørelsen. 

Anonymkode: 45b3e...19f

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Vil påstå dette Er noe spesielt.. han har sikkert ikke småsøsken så kanskje ikke vant med å skulle «dele» oppmerksomheten.  

Anonymkode: 3e610...5b7

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Mor til barna... Foreldrene mener at det må konfirmanten bestemme selv. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mor til barna... Foreldrene mener at det må konfirmanten bestemme selv. 

Tja..det hadde ikke skjedd i mitt hus. Er der fordi han skal være Prins for En dag og alle skal se på han?

Anonymkode: 3e610...5b7

• Liker 15
Skrevet (endret)

Det er jo konfirmantens dag. Trist at han ønsker det, men hadde respektert det. 

Er det vanskelig for deg å få tak i barnevakt da? Eller er det mer at du syns det er leit at konfirmanten ønsker «voksen» selskap. 

Endret av Sensi
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er der fordi han skal være Prins for En dag og alle skal se på han?

Noe slikt ja. Vil visst ikke ha unger som hyler og griner og springer rundt, slik små unger gjør... 

• Liker 8
Skrevet

Jeg tenker at det er de som betaler for gildet som har siste ord. 

En konfirmant bør være såpass voksen at han/hun skjønner at det er grunner til at barn kommer.

At man skal pålegge noen barnevakt istednfor å kunne samles i familieselskap synes jeg er unødvendig om det ikke finnes gode grunner. I tillegg skal det sies at det ikke er alle som kan trylle anbarnevakt opp av hatten dersom resten av de voksne i familien er i konfirmasjon.

• Liker 15
Skrevet (endret)

Konfirmanten risikerer at folk ikke har mulighet til å komme. 

Det splitter jo familien! Noen har da større verdi enn andre, på et vis. Man må gi og ta i en familie og det gjelder alle, også konfirmanter. 

Endret av MapleSirup
  • Liker 22
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Spørs hvem som har disse barna da.

Man kan ikke ekskludere en av 3 tanter/onkler.

Konfirmasjon er jo ikke det mest festlige alltid for andre å komme i heller, og om man omtrent aldri har barnevakt vil man jo ikke bruke sin årlige sjanse på den litt sure tenåringens konfirmasjon.

Går jo begge veier dette? 🤷‍♀️

Konfirmasjon er klassisk familiefest tenker jeg. 

Bryllup er noe helt annet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For en ting å spørre om da! 

Du sier jo at foreldrene sier at det er greit med barn/uten barn, så konfirmanten skal få bestemme selv! 

Så spør du om det er lov? Foreldrene sa jo ja! 

Jeg er fullstendig klar over at det er LOV ja. Jeg lurer bare på om dette er vanlig. Har aldri vært borti det før selv, og jeg hadde blitt halshugget av mine foreldre om jeg hadde stilt slike krav ved min konfimasjon. 

• Liker 7
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Ingen av mine ønsket familieselskaper og vi gikk bare ut og spiste på restaurant. Ikke vanlig med store selskaper hos oss, så helt greit.  De kunne fått det om de ønsket det.

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig..En konfirmasjon er en familie fest 

Anonymkode: fcc73...5bf

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig spesielt. I vår familie er konfirmasjon selskap hvor både voksne og barn dukker opp.

Anonymkode: 72621...ff3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er dine barn de eneste denne regelen går utover? I så fall er det kanskje på tide å spørre seg selv hvorfor konfirmanten ikke vil ha dine barn der. Er de så uoppdragne og høylytte at det er slitsomt for andre? Har de grenser? Tåler de tilsnakk? Lar du de få løpe, hoppe, sprette og skrike som de vil?

som mor til konfirmanten ville jeg ikke godtatt dette ønsket fra konfirmanten med mindre ungene oppførte seg som uoppdragne drittunger.

Anonymkode: de843...821

Selvfølgelig gjelder det alle barn i familien, ellers ville det ikke engang vært aktuelt å komme. 

Småbarn er småbarn. Har du barn selv?  

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...