AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #1 Skrevet 5. juli 2021 Jeg skal på tidlig ultralyd (uke 12) på sykehuset. Jeg har imidlertid i forrige uke vært hos fastlegen for kontroll. Fastlegen min har et lite håndholdt ultralydapperat, og hun brukte det til å sjekke magen. Jeg så da et lite foster som beveget seg, men bildet var veldig uklart. Vil jeg få sett mer/tydelige bilder hos sykehuset? Eller er det samme type bilder man får hos sykehuset som på de håndholdte apperatene? Anonymkode: 5d1a0...0a4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #2 Skrevet 5. juli 2021 Ja, de har som regel bedre utstyr enn fastlegene på sykehuset. Men helt klare bilder blir det sjelden. Anonymkode: 4aff6...011
Gjest 123 eller noe Skrevet 5. juli 2021 #3 Skrevet 5. juli 2021 Synes bildene hos både offentlig jordmor og på fødeavdelingen ærlig talt var helt ræva, ville ikke ha de med hjem for vi så ingen ting. Privat jordmor hadde skikkelig hitech utstyr.
Amatariel Skrevet 5. juli 2021 #4 Skrevet 5. juli 2021 Veldig mye klarere bilder på sykehus! Fastlegene har som oftest dette lille apparatet for å kunne sjekke at det er liv. Men på sykehusene er det jo andre detaljer som også skal sjekkes. Min erfaring er at det er ekstremt stor forskjell. Du vil nok få se mye på neste UL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå