AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #3 Skrevet 5. juli 2021 Ja det har jeg, opptil flere ganger. 1. Jeg kommer fra en tid/et miljø der det ikke har vært så strenge regler på fargebruk for gjester i bryllup, og har ved to anledninger hatt på meg en rød kjole. Det var først mange år senere at jeg skjønte at det var feil. 2. På en fest på kvelden 17.mai ble var kleskoden "uformell", og jeg kledde meg slik jeg mente var uformelt pent (penbukse, pen topp, og blazer, høye hæler), og ble flau da andre dukket opp i sine aller peneste selskapsantrekk. Anonymkode: a90b3...540
SPOCA Skrevet 5. juli 2021 #4 Skrevet 5. juli 2021 Vel, ja. Dukket opp i dåp med bunad, samboer i dress. Jeg er vokst opp med og vant til at man pynter seg til dåp. Det gjorde også utenforstående. MEN, foreldrene til dåpsbarnet og familien ellers kledte seg i blant annet joggebukser og hullete jeans. Heldigvis var jeg ikke alene om å bruke bunad (men som meg hadde hun også "tatt feil"). I etterkant tenker jeg vel det er noe spesielt å dukke opp i joggebukse i sitt eget barns dåp, men mulig jeg er rar. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #5 Skrevet 5. juli 2021 SPOCA skrev (1 minutt siden): Vel, ja. Dukket opp i dåp med bunad, samboer i dress. Jeg er vokst opp med og vant til at man pynter seg til dåp. Det gjorde også utenforstående. MEN, foreldrene til dåpsbarnet og familien ellers kledte seg i blant annet joggebukser og hullete jeans. Heldigvis var jeg ikke alene om å bruke bunad (men som meg hadde hun også "tatt feil"). I etterkant tenker jeg vel det er noe spesielt å dukke opp i joggebukse i sitt eget barns dåp, men mulig jeg er rar. Da er det i alle fall ikke dere i dress og bunad som skal skamme dere, de absolutt aller fleste er enige i at man pynter seg i sånne anledninger. Det er dem i joggebukser og hullete jeans som burde bli dritflaue, håper de tenker tilbake på det der og skammer seg 🙄 Anonymkode: 23d80...a44 2
SPOCA Skrevet 5. juli 2021 #6 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da er det i alle fall ikke dere i dress og bunad som skal skamme dere, de absolutt aller fleste er enige i at man pynter seg i sånne anledninger. Det er dem i joggebukser og hullete jeans som burde bli dritflaue, håper de tenker tilbake på det der og skammer seg 🙄 Anonymkode: 23d80...a44 Ja, nei, jeg synes det er merkelig og rart, men jeg skal ikke blande meg opp i hva andre velger å gå i. Jeg bare følte veldig på at jeg skilte meg VELDIG ut. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå