Gå til innhold

Åpnet sardin i tomat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan funker det å oppbevare en åpnet boks med sardiner? Blir det dårlig med en gang så man bør spise alt med en gang? Eller går det greit å oppbevare en dag eller to?

Anonymkode: e6a4b...53a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går fint an å oppbevare i kjøleskap en dag eller to. Sardiner, makrell i tomat, alt sånt får man tak i lokk til, og hvis du ikke finner/har lokk, så funker det like godt med plastfolie eller vokstrekk over.

AnonymBruker
Skrevet
Minya skrev (1 minutt siden):

Går fint an å oppbevare i kjøleskap en dag eller to. Sardiner, makrell i tomat, alt sånt får man tak i lokk til, og hvis du ikke finner/har lokk, så funker det like godt med plastfolie eller vokstrekk over.

jeg leste i en annen tråd at de fleste mente makrell ble dårlig med en gang og at det ikke gikk så bra å oppbevare til neste dag. Går det bedre med sardin? eller er det mye det samme?

Skrevet

Ville lagt det i en annen beholder (ikke i metallbeholderen). 🙂 samme gjør jeg med mais/ananas etc. 

AnonymBruker
Skrevet
Snurrepurre skrev (5 minutter siden):

Ville lagt det i en annen beholder (ikke i metallbeholderen). 🙂 samme gjør jeg med mais/ananas etc. 

ja det kan jeg gjøre😊 men smaksmessig går det greit?

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg leste i en annen tråd at de fleste mente makrell ble dårlig med en gang og at det ikke gikk så bra å oppbevare til neste dag. Går det bedre med sardin? eller er det mye det samme?

Tipper det var en subjektiv mening om at makrell i tomat ikke smaker like godt når den har stått over natta i kjøleskap. Jeg er av samme mening, den smaker best rett fra boksen, når boksen har stått i hermetikkskuffen, men den blir ikke dårlig. Selv tre dager etter åpning er den helt fin.

Det blir litt det samme som sushi. Fersk sushi rett fra restaurant er best, men de pakkene man får kjøpt i butikk, som har tre dagers holdbarhet, er fullstendig spiselige. De smaker bare ikke like godt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

ja det kan jeg gjøre😊 men smaksmessig går det greit?

Jeg syntes iallfall det 😁 men stor forskjell på å spise innen f.eks 24 timer og 3 døgn da 😁🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...