AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #1 Skrevet 5. juli 2021 Samboer har en gammel vennegjeng som han nesten aldri ser lengre. Vi er veldig forkjellige, jeg og samboer er rolige personer som trives hjemme eller på hytten i helgene, mens hans venner er festmennesker som mener en helg uten å være dritings er en bortkasta helg. Uansett, så er vi veldig glad i å møte de utenom fest, selv om det er sjeldent. Vi har en gruppe chat sammen med de på facebook, ish 15 stk, og de begynte å diskutere hva vi skulle alle gjøre sammen i sommer. Jeg begynte å lese meldingene fra i går og nå er jeg helt i sjokk! Det begynner med at de diskuterer hvem som har hytte, også går det over til at alle er enige om at hytten våres er best, de diskuterer hvilken helg som passer best å være der, hva de vil gjøre, og hvordan de kan lage den beste festen på hytten våres. Helt til slutt kommer spørmålet om det er den eller den helgen som passer best for oss. Ikke noe om det er greit eller noe. Er ikke det sykt frekt? Hverken jeg eller samboer vil ha fest på hytten våres. Vi kan mer enn gjerne ha de på besøk en dag, eller 2-3 av de en helg, men ikke 15 personer på en 2 dagers fylla. Vi kommer selvsagt til å si nei siden de helgene ikke passer uansett, men jeg har på følelsen av at de kommer bare til å finne nye tider til vi bare må si ja.. Vi vil jo gjerne ha et par av de på besøk som sagt, men hvis vi inviterer 2 så kommer det som oftest flere og flere 🙄 Hvordan hadde dere taklet dette?? Anonymkode: 32512...bcf 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #2 Skrevet 5. juli 2021 Jeg hadde sagt at det ikke blir fest på hytta deres i sommer, da dere har andre planer. Også ville jeg droppa å invitere noen av de dit. Når de ikke respekterer deres ønsker om null fest og kun få inviterte, er det best å holde alle helt unna. Så bare fortsett å si nei, til slutt må de jo gi opp (eller gå tom for tidspunkt) Anonymkode: f3934...b7d 35
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #3 Skrevet 5. juli 2021 Si: «Beklager, men hytta er opptatt hele sommeren. ». Også inviterer dere selvsagt ingen av de dit, og hytta skal lånes bort til søsknene deres/foreldrene deres/tanta til Eisenhover hver eneste helg de spør. Anonymkode: 8ba3f...1b4 13
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Skrevet 5. juli 2021 Eller så pusser dere opp, og hytta er dessverre ikke beboelig i perioden. Anonymkode: 8ba3f...1b4 4
Fiffig Skrevet 5. juli 2021 #5 Skrevet 5. juli 2021 Her er det bare å si nei. Og hvis dere frykter at det kommer nye forslag, forklar at dere ikke vil ha fest på hytta deres. Det går helt fint. Man må tørre å sette grenser. 26
kaleidoskop Skrevet 5. juli 2021 #6 Skrevet 5. juli 2021 Jeg ville sagt rett ut at dere ikke ønsker fest. Ellers så forskyves jo bare problemet. 26
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #7 Skrevet 5. juli 2021 I stedet for å finne opp grunner til hvorfor de ikke kan komme å feste i sommer, hva med å bare si det rett ut at dere ikke ønsker å ha fest på hytta deres? Kommer dere med oppdiktede unnskyldninger nå må dere fortsette med det i det uendelige da de sikkert ikke gir seg på dette verken i år eller neste år! Ærlighet varer lengst og gjør det så mye enklere for dere både nå og i framtida! Anonymkode: 10a1d...fe4 31
Cockerlover Skrevet 5. juli 2021 #8 Skrevet 5. juli 2021 (endret) Kjempefrekt, jeg hadde blitt irritert og ihvertfall ikke beklaga meg. Bare skrevet "Hytta er opptatt." eller noe sånt, også eventuelt meldt meg ut av samtalen. Endret 5. juli 2021 av Cockerlover 6
Snurrepurre Skrevet 5. juli 2021 #9 Skrevet 5. juli 2021 Jeg hadde bare skrevet noe som «haha! Vi skal ikke ha fest på hytta. 😆 Men bra insj, vi kan jo treffes i parken/bukt/whatever og ta noen pils den helga?» 32
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #10 Skrevet 5. juli 2021 😳er det mulig å vær så frekk 🙈🙈🙈😮😳 Anonymkode: 7b76c...95a 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #11 Skrevet 5. juli 2021 «Til dere må si ja?» dere må ikke si ja. Skriv: «nei, vi vil ikke ha fest på hytta vår. Synes også at det er frekt at dere bare antar at dere kan avtale fest på vår hytte uten vår tillatelse.» Anonymkode: 46a83...b57 10
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #12 Skrevet 5. juli 2021 Si at dere har rotter og skjeggkre på hytta. Anonymkode: 53f7d...803 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #13 Skrevet 5. juli 2021 Hadde bare skrevet rett ut at vi ikke ønsker fest på hytta. Enkelt og greit. Anonymkode: e6e1e...59e 9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #14 Skrevet 5. juli 2021 Cockerlover skrev (2 timer siden): Kjempefrekt, jeg hadde blitt irritert og ihvertfall ikke beklaga meg. Bare skrevet "Hytta er opptatt." eller noe sånt, også eventuelt meldt meg ut av samtalen. Jeg hadde blitt forbanna 😳😳😳 Anonymkode: 7b76c...95a 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #15 Skrevet 5. juli 2021 Ikke finn på en unnskyldning. Bare si at dere ikke ønsker en fest på hytta. Dere skylder igjen annen forklaring enn det. Anonymkode: 740e5...ee6 6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #16 Skrevet 6. juli 2021 Jeg hadde taklet dette ved å svare i gruppechatten. Skrevet et helt ærlig svar. Anonymkode: eaf19...6da 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #17 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 5.7.2021 den 13.58): Si at dere har rotter og skjeggkre på hytta. Anonymkode: 53f7d...803 Og veggedyr. Anonymkode: b7b2c...35d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #18 Skrevet 6. juli 2021 «Den er opptatt i hele sommer uansett, men sånn generelt så blir det ikke party på denne hytta dessverre». Ja, dette er SUPERfrekt. Inviter generelt fremover de som ikke er særlig med på planlegging uten å spørre. Anonymkode: 7d53c...8f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå