AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #1 Skrevet 5. juli 2021 Hei! Tenker oss til et sveits for å besøke familie vi ikke har sett på to år. Negativ PCR test er påkrevd. Men sliter med å finne ut hvilken som er OK. Vil det være OK å vise fram testresultatet på helsenorge.no, eller må man ha en mer fancy test? Tenker å reise på fredag. Anonymkode: 822b1...ca9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #2 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Tenker oss til et sveits for å besøke familie vi ikke har sett på to år. Negativ PCR test er påkrevd. Men sliter med å finne ut hvilken som er OK. Vil det være OK å vise fram testresultatet på helsenorge.no, eller må man ha en mer fancy test? Tenker å reise på fredag. Anonymkode: 822b1...ca9 Såvidt jeg vet er den ikke godkjent for reise. Volvat, Aleris, Dr. Dropin tilbyr PCR-test + dokumentasjon. Jeg har hørt om folk som har skrevet ut testresultat fra helsenorge.no og fått den stemplet hos fastlegen (dermed godkjent) Jeg vet ikke om det faktisk fungerer. Anonymkode: 61bde...bd1 1
zabalaba Skrevet 5. juli 2021 #3 Skrevet 5. juli 2021 Tar ikke kommunen PCR-test? Mens det du får privat er antigen-test? Så det avhenger av om landet krever PCR eller antigen. Man kan skrive ut testresultat fra helsenorge på engelsk.
Yoshi Skrevet 5. juli 2021 #4 Skrevet 5. juli 2021 Dette lurer jeg også på. Man får jo svar på helsenorges «koronasertifikat» også ved kommunal test. Og den skal være godkjent i EU/EØS og Sveits så vidt jeg kan lese. Jeg funderer derfor på om disse private legene skor seg litt på disse attestene. Prisene er jo hinsides. Så hvis man kan unngå å måtte ta en test i helgen så burde det jo gå?
Anbefalte innlegg