Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid og har kun rett til engangsstønad fordi jeg har vært student, og jeg lurer på om jeg kan søke gjenopptak av aap? Jeg hadde det for et års tid siden, og jeg sliter fortsatt med helsa. (Og enda mer nå som jeg er gravid) Men kan jeg ha rett på aap, eller faller jeg da utenfor den ordningen?

Anonymkode: e21c2...d06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ikke få AAP på grunn av at du er gravid du må vel ha noe mer som "feiler" deg. Men muligens det er lettere når du har noe fra før, du må nesten bare søke. Du har vel en saksbehandler og lege du kan diskutere dette med.

Som regel så får man ikke AAP bare fordi man er gravid og sliter med økonomien.

Er du alene så kan jo overgangsstønad være en mulighet, eventuelt sosialstønad.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan det, men da har du ikke krav på permisjon og får aktivitetskrav 6 uker etter fødsel. 

Anonymkode: f2235...0e3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk innvilget AAP mens jeg var gravid. Har en lang psykdomshistorikk med bakgrunn i at jeg opplevde overgrep som barn. Var derfor ekstra sårbar som gravid. Hadde også vært utenfor arbeidslivet i flere år. Dette var med nr 2 og jeg kunne vise til en svært tøff barseltid med første barnet. Jeg vet ikke hva som var utslagsgivende for at jeg fikk innvilget AAP, men det er jo verdt et forsøk uansett om du er gravid.
Lykke til☺️

Anonymkode: e30c6...2d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan det, men da har du ikke krav på permisjon og får aktivitetskrav 6 uker etter fødsel. 

Anonymkode: f2235...0e3

AAP gir grunnlag for foreldrepenger. Men spørs så klart hvor lenge før termin/ permisjon man har hatt AAP.

Anonymkode: e30c6...2d2

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (7 timer siden):

Du kan jo ikke få AAP på grunn av at du er gravid du må vel ha noe mer som "feiler" deg. Men muligens det er lettere når du har noe fra før, du må nesten bare søke. Du har vel en saksbehandler og lege du kan diskutere dette med.

Som regel så får man ikke AAP bare fordi man er gravid og sliter med økonomien.

Er du alene så kan jo overgangsstønad være en mulighet, eventuelt sosialstønad.

Jeg ønsker ikke å søke aap fordi jeg er gravid, men jeg lurer på om det at jeg er gravid kan hindre meg i å få aap. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hva har du gjort siden sist du hadde aap? Jobbet? Studert?

Anonymkode: 93776...17c

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg ønsker ikke å søke aap fordi jeg er gravid, men jeg lurer på om det at jeg er gravid kan hindre meg i å få aap. Ts

Vet at noen har hatt AAP inntil de mottok overgangsstønad for så å gå over på AAP igjen, hvorfor vet jeg ikke for jeg fulgte ikke med der og da. 😄 Men som jeg sa så kommer du langt ved å prate med legen din for så å få det i gang med NAV. Hvis du kan dokumentere at du igjen har nedsatt arbeidsevne så kan du det uavhengig av graviditeten. Men ta å få i gang maskineriet så raskt du kan så du slipper å styre med dette under hele graviditeten.  Graviditeten i seg selv skal i utgangspunktet ikke hindre deg i å få AAP.

Gjest Chroma
Skrevet

Jeg hadde aap da jeg var gravid og var alvorlig syk, fikk foreldrepenger etter fødsel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...