AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #1 Skrevet 5. juli 2021 Vi har en baby på 3,5 måned som har sovet utrolig urolig siden han ble født. Han er oppe og spiser ca kl 00, 04 og 08 etter han har lagt seg. Frem til første måltid kan han sove veldig godt, og vi forstår uttrykket "to sleep like a baby". Resten av natta.. Well, not so much. Han sovner fort og lett, men det tar ikke lange tiden før han ligger og kaster på hodet, armer og bein samtidig som han pruster en del. Han sover mens han gjør dette, og kan godt holde på noen timer uten å våkne. Vi derimot, vi er lys våkne pga alle lydene. 😬 i tillegg har han en tendens til å gulpe etter alle bevegelsene, og da går det gjerne opp i nesa slik at dykkerrefleksen slår inn for fullt, og han ligger og får ikke puste. Andre som har erfaring med hvorfor en baby sover så himla urolig? Han spiser melkeproteinfritt, og er sjekket i hue og rævva uten å finne noe konkret annet enn beskjed om at det kanskje kan være mpa. Men ingen bedring med melkefri mme 😩 Anonymkode: 0ace4...115
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #3 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har en baby på 3,5 måned som har sovet utrolig urolig siden han ble født. Han er oppe og spiser ca kl 00, 04 og 08 etter han har lagt seg. Frem til første måltid kan han sove veldig godt, og vi forstår uttrykket "to sleep like a baby". Resten av natta.. Well, not so much. Han sovner fort og lett, men det tar ikke lange tiden før han ligger og kaster på hodet, armer og bein samtidig som han pruster en del. Han sover mens han gjør dette, og kan godt holde på noen timer uten å våkne. Vi derimot, vi er lys våkne pga alle lydene. 😬 i tillegg har han en tendens til å gulpe etter alle bevegelsene, og da går det gjerne opp i nesa slik at dykkerrefleksen slår inn for fullt, og han ligger og får ikke puste. Andre som har erfaring med hvorfor en baby sover så himla urolig? Han spiser melkeproteinfritt, og er sjekket i hue og rævva uten å finne noe konkret annet enn beskjed om at det kanskje kan være mpa. Men ingen bedring med melkefri mme 😩 Anonymkode: 0ace4...115 Lol dette er klassisk rundt 3-4 mnd. Jeg sitter nå her med en kar på straks tre måneder som lå i sengen i natt og veivet med armer og bein i omtrent to timer. Lå også og suttet febrilsk på hendene sine. Du går nå inn i en periode hvor baby går gjennom noen store utviklingstrinn. De kan bli veldig urolige av det og endrer ofte atferd. Noen blir skikkelig sutrete og grinete. Det er jo i den perioden de begynner skjønne at hendene er deres egne og utvikler gripefedigheter. Babyer reagerer veldig på inntrykk som vi tenker er ubetydelige. Inni livmoren var alt veldig statisk, temperatur, ly, lyder, liggestilling, jevn strøm av mat. Plutselig er de ute og det er millioner av inntrykk. Tror faktisk det er ganske tøft å være en baby. Ikke rart de får noen reaksjoner og oppfører seg litt rart i perioder Min baby er supersutrete om dagen og skal kun sove på brystet mitt. Da veiver han ikke med armer og bein. Men må sitte urørlig og det er tungt. Men bare en periode Har du søkt opp babyens utviklingstrinn? Der ser du hvilke uker som er ekstra krevende. Du og din baby er inni en krevende periode nå noen uker. Anonymkode: 67818...2b0
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Skrevet 5. juli 2021 Min første var sånn.. det er først nå med andremann som sover godt at jeg skjønner hvor lite førstemann sov. For vår del tror jeg d handlet om magevondt, evt kanskje at han ikke fikk nok melk( fullammet og han fikk ik mme de første 3 mnd..) + at han er i dag svært aktiv.. veldig motorisk urolig, så det tror jeg han var som baby også.. mennesker er ulike:/ ble imidlertidig bedre etterhvert og det gjør det nok for deg også:-) Anonymkode: ba7a3...dd9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #5 Skrevet 5. juli 2021 Høres ut som barnet har mer refluks enn normalt. Prøv å heve hodenden på senga. Ammer du? Hvis ikke tenk gjennom flasketuten, og langsom flaskemating osv. Og rap godt etter hvert måltid! Babyer er urolig fordi det blir mye luft som presser det flytende oppover og fordi den ligger og sloss mot gulp hele tiden etter mating. Hadde ei her mer refluks også, det ordna seg kjapt på melkefritt kosthold og klipp av tungebånd. Anonymkode: 58be1...485
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #6 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Lol dette er klassisk rundt 3-4 mnd. Jeg sitter nå her med en kar på straks tre måneder som lå i sengen i natt og veivet med armer og bein i omtrent to timer. Lå også og suttet febrilsk på hendene sine. Du går nå inn i en periode hvor baby går gjennom noen store utviklingstrinn. De kan bli veldig urolige av det og endrer ofte atferd. Noen blir skikkelig sutrete og grinete. Det er jo i den perioden de begynner skjønne at hendene er deres egne og utvikler gripefedigheter. Babyer reagerer veldig på inntrykk som vi tenker er ubetydelige. Inni livmoren var alt veldig statisk, temperatur, ly, lyder, liggestilling, jevn strøm av mat. Plutselig er de ute og det er millioner av inntrykk. Tror faktisk det er ganske tøft å være en baby. Ikke rart de får noen reaksjoner og oppfører seg litt rart i perioder Min baby er supersutrete om dagen og skal kun sove på brystet mitt. Da veiver han ikke med armer og bein. Men må sitte urørlig og det er tungt. Men bare en periode Har du søkt opp babyens utviklingstrinn? Der ser du hvilke uker som er ekstra krevende. Du og din baby er inni en krevende periode nå noen uker. Anonymkode: 67818...2b0 Lol, det har vært sånn siden fødselen. Ja han er inne i en fussy phase nå, men nå spør jeg om råd fordi det har vært sånn "alltid" og ikke bare en periode. Ellers, takk for svar! 👌🏼 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Min første var sånn.. det er først nå med andremann som sover godt at jeg skjønner hvor lite førstemann sov. For vår del tror jeg d handlet om magevondt, evt kanskje at han ikke fikk nok melk( fullammet og han fikk ik mme de første 3 mnd..) + at han er i dag svært aktiv.. veldig motorisk urolig, så det tror jeg han var som baby også.. mennesker er ulike:/ ble imidlertidig bedre etterhvert og det gjør det nok for deg også:-) Anonymkode: ba7a3...dd9 Hehe uff! Jeg driver og sier til meg selv at hvis vi er riktig uheldige, så blir nestemann verre 🙈 gleder meg til det blir bedre. Hvor gammel er din nå? Han er veldig motorisk uro i våken tilstand også, har vært tidlig ute med å snu seg fra rygg til mage, og er generelt sterk. Glad i å bevege seg 😅 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Høres ut som barnet har mer refluks enn normalt. Prøv å heve hodenden på senga. Ammer du? Hvis ikke tenk gjennom flasketuten, og langsom flaskemating osv. Og rap godt etter hvert måltid! Babyer er urolig fordi det blir mye luft som presser det flytende oppover og fordi den ligger og sloss mot gulp hele tiden etter mating. Hadde ei her mer refluks også, det ordna seg kjapt på melkefritt kosthold og klipp av tungebånd. Anonymkode: 58be1...485 Har prøvd å heve, og vært hos barnelege for å sjekke refluks. Men de vil ikke sette inn noe tiltak fordi "luklemuskelen på alle barn er slappe, og vi gjør ikke noe før de blir ett år gamle og enda plages". Mistenker stille refluks, har hørt det skvulpe i halsen hans, samt mye svelging, siden fødsel. 🥺 ellers har vi praktisert langsom flaskemating helt siden han begynte med mme, og er alltid påpasselig med raping. Likevel kan han gulpe 2-3 timer etter måltid 😬 Anonymkode: 0ace4...115
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå