Gå til innhold

Hvorfor menn får mindre likes på Tinder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange menn sier de sliter på Tinder og at det er vanskelig å få matcher. Som dame kan jeg si at jeg sliter selv også, men det er fordi jeg nesten ikke liker noen av dem som liker meg. Har på det meste at 10 000+ likes, men nesten ikke funnet noen interessante.

Ganske frustrerende, så satt her og tenkte på hvorfor. Det er jo ikke så vanskelig i virkeligheten.

Men årsaken er ganske logisk. Menn er langt mer visuelle enn kvinner og har derfor lettere for å like det de ser på bilder. Selv klarer jeg ikke å se for meg noe kun ut i fra noen bilder, men må derimot høre stemmen, merke personligheten å se bevegelser. Det får man jo ved å dra på date, men veien dit blir derfor vanskelig da jeg kun ut i fra bilder har blitt mer og mer kresen jo lenger jeg har vært på slike datingsider. Klarer rett og slett ikke å forestille meg med omtrent noen der inne.

Anonymkode: 4bcac...fb0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange menn sier de sliter på Tinder og at det er vanskelig å få matcher. Som dame kan jeg si at jeg sliter selv også, men det er fordi jeg nesten ikke liker noen av dem som liker meg. Har på det meste at 10 000+ likes, men nesten ikke funnet noen interessante.

Ganske frustrerende, så satt her og tenkte på hvorfor. Det er jo ikke så vanskelig i virkeligheten.

Men årsaken er ganske logisk. Menn er langt mer visuelle enn kvinner og har derfor lettere for å like det de ser på bilder. Selv klarer jeg ikke å se for meg noe kun ut i fra noen bilder, men må derimot høre stemmen, merke personligheten å se bevegelser. Det får man jo ved å dra på date, men veien dit blir derfor vanskelig da jeg kun ut i fra bilder har blitt mer og mer kresen jo lenger jeg har vært på slike datingsider. Klarer rett og slett ikke å forestille meg med omtrent noen der inne.

Tror også at damer er generelt mye mer kresne enn menn. Noen menn liker nesten alle damer, til og med de som er 48 år og overvektig til tross for at mannen er 29 (tror jeg). Er selv dame i 30-årene som er på Tinder. Har tatt meg en pause derfra nå. 

Anonymkode: 4140d...3af

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror også at damer er generelt mye mer kresne enn menn. Noen menn liker nesten alle damer, til og med de som er 48 år og overvektig til tross for at mannen er 29 (tror jeg). Er selv dame i 30-årene som er på Tinder. Har tatt meg en pause derfra nå. 

Det ligger vel mye i det gamle at mannen skal ta kontakt for så velge derfra. 

Så har du den generelle interessen for det andre kjønn. Mannen ser kvinnen, mens hun ser verdiene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dame på 43 år, som ser helt vanlig ut. Er ikke smellvakker, og heller ikke mindre pen. Vil tro ganske ordinær. Jeg får ikke mange likes på Tinder. Jeg har både bio, og litt varierte bilder hvor jeg viser litt hvem jeg er. Tror mange menn faller av pga teksten viser at man er ute etter noe seriøst. Jeg har i skrivende stund 62 matcher, hvor jeg har hatt dialog med 3 stykker som bare ebber ut. Det kjenner jeg er ganske kjedelig. Leser i tråder her på KG om damer med hundrevis av matcher, tenker da at det er jo greit, men da må jo de nødvendigvis ha sveipet på de hundrevis av matchene selv også. Det gjør nok ikke jeg. Kanskje det er noe av forklaringen på færre likes også for menn sin del?

Anonymkode: d9658...85e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har mottatt 10 000+ likes, og sier du sliter? 😅 Jeg har kamerater som får kanskje 10 likes i året!

Anonymkode: 7b7db...601

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Menn får færre likes fordi kvinner kun sveiper menn de virkelig ser på som relevante til høyre, mens menn derimot sveiper alt de ved første øyekast syns ser ok ut til høyre. Dermed bommer også 90% av menn på profilen sin, fordi de tror kvinner sveiper på samme måte. Vet ikke hvor mange egentlig kjekke menn jeg sveiper til venstre fordi de har enten null informasjon om seg selv, eller en eller annen sur eller bitter kommentar i teksten.

Jeg har feks tydelig oppgitt høyden min, fordi jeg er over snittet høy. Likevel liker menn som er 10-15 cm lavere meg stadig vekk. Ok, jeg vet at en del liker høye damer, men 90% har ikke sett det, de bare sveiper.

Anonymkode: ba77c...606

• Liker 4
Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Snakk om luksus problem 

AnonymBruker
Skrevet

Skrytetråd for å rakke ned på dem som ikke får noe. 

Anonymkode: 01073...773

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner har høye krav. 

Anonymkode: 471a5...b84

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skrytetråd for å rakke ned på dem som ikke får noe. 

Anonymkode: 01073...773

Nei det var absolutt ikke ment som det. Skulle bare fram til at menn er mer visuelle og har lettere for å trykke liker. Legger heller ikke så mye i antall likes fra menn, som en annen har poengtert her i tråden så er det de som trykker liker uten å se på bildene omtrent også. Blir man match, så er det mange som ikke tar kontakt heller har jeg merket. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du har mottatt 10 000+ likes, og sier du sliter? 😅 Jeg har kamerater som får kanskje 10 likes i året!

Anonymkode: 7b7db...601

Du glemte noe. TS er et mannlig troll, som skriver utifra hvordan han tror det er for kvinner.

Anonymkode: a4d02...666

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei det var absolutt ikke ment som det. Skulle bare fram til at menn er mer visuelle og har lettere for å trykke liker. Legger heller ikke så mye i antall likes fra menn, som en annen har poengtert her i tråden så er det de som trykker liker uten å se på bildene omtrent også. Blir man match, så er det mange som ikke tar kontakt heller har jeg merket. Ts

10 000 likes? Særlig. Drit i å trolle. Oppfør deg som en MANN, så skal du se det blir forhold på deg også.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kvinner har høye krav. 

Anonymkode: 471a5...b84

Bedre det enn menn som trykker liker på alt av kvinner. Man føler seg vel ikke så spesiell da. En mann som får et likes, vet i allefall at han er godt utvalgt pga genuin interesse. :) Jeg ville heller ha foretrukket det :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du glemte noe. TS er et mannlig troll, som skriver utifra hvordan han tror det er for kvinner.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

10 000 likes? Særlig. Drit i å trolle. Oppfør deg som en MANN, så skal du se det blir forhold på deg også.

Haha, første gang jeg har blitt kalt for troll her inne. Men ja, har fått 10 000 likes, og er en kvinne på 42 år med to barn. Angrer nå på at jeg skrev antallet, da hovedpoenget tydeligvis ble borte av den grunn. Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Haha, første gang jeg har blitt kalt for troll her inne. Men ja, har fått 10 000 likes, og er en kvinne på 42 år med to barn. Angrer nå på at jeg skrev antallet, da hovedpoenget tydeligvis ble borte av den grunn. Ts 

Er du kvinne på 42 år og har fått 10 000 likes? 🤩 Ja da er det håp for meg kvinne på 35 også. Hittil har jeg rett over 1000 likes 😅

AnonymBruker
Skrevet

Menn får mindre likes fordi de fleste kvinner har et helt vanvittig utvalg å velge mellom (slik som TS). 

Og når man har et gigantisk utvalg så velger man selvsagt bare de aller flotteste og kjekkeste mennene med de beste profilene. 

Det resulterer i at noen få menn får et kjempestort antall likes, mens de fleste får kun noen få eller ingen. 

Ganske utrolig at TS ikke klarer å legge to og to sammen her, men sånn er altså sammenhengen.  

Anonymkode: 069f8...057

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Da har du likt 10 000 selv også da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis man har gullmedlemskap så ser man hvor mange som har likt deg. 

Men kvinner flest gidder jo ikke bruke penger på det, får jo stort sett match med dem man selv liker.

Anonymkode: 069f8...057

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, snakker ikke om matcher.

Blir litt sjokkert over hvor mye folk skulle henge seg opp i dette antallet og hvor dømmende enkelte her ble.

Må også legge til at jeg har hatt på globalt, altså over hele verden. Hadde selvfølgelig ikke fått så mange hvis det kun var lokalt. Men antallet likes var uansett ikke hovedpoenget her.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, snakker ikke om matcher.

Blir litt sjokkert over hvor mye folk skulle henge seg opp i dette antallet og hvor dømmende enkelte her ble.

Må også legge til at jeg har hatt på globalt, altså over hele verden. Hadde selvfølgelig ikke fått så mange hvis det kun var lokalt. Men antallet likes var uansett ikke hovedpoenget her.

Ok. Har ikke Tinder, så jeg vet ikke hva likes er der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...