Gå til innhold

Hvor finner jeg en god, hard, varig madrass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ca 1,90 m høy og veier i underkant av 90 kg. På de siste 11 år har jeg kjøpt tre IKEA madrasser. Føler at forbruket er litt vel høyt, og nå trenger jeg en ny; igjen. Jeg våkner med vondt i ryggen, og det tror jeg skyldes av at kroppen "sagger" litt. Får bøy i ryggen og det er vondt å våkne til, jeg blir stiv hele dagen.

Så hvor får jeg bedre madrasser? Den skal helst være knallhard, som en fransk madrass. Og jeg ser for meg at den varer mye lengre enn tre år...

Anonymkode: 57ab3...d0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Jensen-madrasser. Selv bruker jeg «fast», men den finnes i «ekstra fast» også, den tror jeg er ganske hard. 
Jeg har hatt min i 5 år nå, og den er like god. Snur den innimellom slik at den skal få jevn slitasje. Finnes i ulike prisklasser, har ikke prøvd de dyreste selv. 

Anonymkode: d66f2...9b4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god erfaring med jysk. Er vel stort sett den eneste nettbutikken som skriver noe om fasthet, og en kan enkelt bestille madrass som er "ekstra fast". Jeg trenger også å ligge veldig hardt pga vond rygg, og er storfornøyd med den nye kontinentalsengen min fra jysk. Kan desverre ikke si noe om holdbarhet, men vet de har garanti i opptil 25 år ☺️

Anonymkode: a35d9...8b8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått for Jensen eller Svane. Be om hard/extra hard, og skift heller overmadrassen når det trengs. Det er garanti på sengene om du har noe å klage på. For min del er det verdt å legge penger i en god madrass, da vi tilbringer mye tid i senga og god søvn er viktig. 

Anonymkode: 4144a...b06

• Liker 4
Skrevet

Her, god, hard, varig madrass:nigo:

Screenshot_20210709-155442_Google.jpg

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tempur. Oppleves som knallhard når du legger deg, men føyer seg litt gradvis. Foreslår at du tester de i butikk først, det var ihvertfall ideelt for meg, og jeg har aldri angret. 

Anonymkode: 121df...ada

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Den må du ligge deg til.

ta en runde i ordentlige møbelbutikker, der har de fagfolk. Prøveligg det de anbefaler. Bruk god tid.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en IKEA madrass en  gang, men returnerte den fort. Den var skikkelig ubehagelig.

Anonymkode: 45b55...129

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tempur. Oppleves som knallhard når du legger deg, men føyer seg litt gradvis. Foreslår at du tester de i butikk først, det var ihvertfall ideelt for meg, og jeg har aldri angret. 

Anonymkode: 121df...ada

Skulle foreslå det samme! Gikk fra 7år gammel Ikea madrass som ødela ryggen, til den «faste» tempur madrassen, drit digg. Så deilig at man sakte og så vidt synker inn, mens kroppen får støtte. 

Anonymkode: 1dc98...179

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...