Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med kvalme i første trimester. Fikk anbefalt på apoteket reseptfritt legemiddel Postafen. Når jeg leser i pakningsvedlegget står det at det kun skal tas av gravide hvis det er helt nødvendig. Ble da litt usikker og ville høre om andre har erfaring med effekten av disse pillene? Hjalp de mot kvalme? 😊 

Anonymkode: a5836...edc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på desse, og det hjelp veldig. Ble veldig trøtt av de, men ingen kvalme 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kastet opp masse og var veldig plaget allerede fra uke 5 av. Fikk de på resept av legen. De hjalp veldig! Jeg brukte de fra uke 5-10, tror jeg

Anonymkode: f3785...58b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte de i to uker og de hjalp ikke. Fikk de på resept av legen. Da koster de betraktelig mindre

Anonymkode: 7c831...586

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Da prøver jeg meg på en pille idag og krysser fingrene for effekt🤞

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ekstremt kvalm og sterke brekninger kunne komme helt ut av det blå slik at jeg ikke rakk å finne noe å kaste opp i. 

Fikk postafen hos legen på resept (dvs langt billigere og langt fler tabletter enn de 20 stk du får reseptfritt på apoteket). Den tok litt av kvalmen men den tok alt av brekninger. Det hjalp meg veldig i hverdagen. Hadde kvalme fra uke 5-12. Sluttet på de rundt uke 12. Men tatt noen i ny og ne når jeg har fått plutselige utstyrlige brekninger og oppkast uten kvalme i forkant. Nå i uke 15 ser det ut som at det er over 😅

Anonymkode: 98ae3...fad

Skrevet

Går fremdeles på dem i uke 37! Funka mye bedre for meg enn Phenergan og Afipran.

AnonymBruker
Skrevet

De tok ikke kvalmen hos meg, jeg har hyperemesis, det eneste du gjorde var å gjøre meg i svime trøtt. Jeg måtte slutte da jeg ikke kunne holde meg våken

Anonymkode: 51436...a3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det på resept. Det virket ikke så godt for meg. Men jeg var veldig plaget at oppkast en periode, og jeg syns Prostafen gjorde meg mindre kvalm generelt, men hver gang jeg prøvde å spise noe kom det i retur. Jeg hadde bedre hjelp av Afipran. Jeg tror det står at de ikke skal brukes av gravide i pakningsvedlegget på alle disse medisinene som brukes mot kvalme hos gravide, apoteket skulle egentlig sagt i fra til deg om det. Det er trygt når det er i samråd med lege/apotek :) 

God bedring! 

Anonymkode: 1d806...cfc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sliter med kvalme i første trimester. Fikk anbefalt på apoteket reseptfritt legemiddel Postafen. Når jeg leser i pakningsvedlegget står det at det kun skal tas av gravide hvis det er helt nødvendig. Ble da litt usikker og ville høre om andre har erfaring med effekten av disse pillene? Hjalp de mot kvalme? 😊 

Å herregud det var min redning!! Var helt krise her, hadde hyperemesis så hjalp bare meg litt, men det gjorde at jeg klarte å overleve iallefall

Anonymkode: c8c7a...326

AnonymBruker
Skrevet

Hjalp på spying men ikke kvalme. Hadde nok vært død uten de. Det er jeg sikker på. Hadde hyperemesis. 

Anonymkode: ff50a...5cd

AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke alltid stole på det som står i pakningsvedlegget. Det kommer fra produsenten, og de tar alle forholdsregler for å ikke bli saksøkt. De garanterer heller ingenting de ikke har testet selv. Nå har postafen blitt brukt mot svangerskapskvalme lenge, uten problemer, så det er helt trygt. Produsenten endrer ikke pakningsvedlegget, siden de ikke har gjort egne forsøk på dette.

Tips når det gjelder medisiner og graviditet, sjekk heller relis.no i stedet for pakningsvedlegg/felleskatalogen 😊

Anonymkode: 717c1...522

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...