AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #1 Skrevet 5. juli 2021 Jeg skal i 2 bryllup i august. Jeg har ganske få venner, men de jeg har vil jeg regne som nære venner, selv om det av grunner ikke har vært mye jeg har sett dem de siste årene (utelands studier, corona ol.) Jeg er singel, men jeg har penger. Hva hadde dere tenkt om en singel nær venn ga 800kr i gave? Hadde dere blitt fornermet? Tenkt det var akkurat det dere forventet? Eller at jeg kanskje ga litt for mye? Penger for meg betyr egentlig veldig lite. Hadde jeg vært kreativ av meg skulle jeg gjerne kommet med en kreativ hjemmelaga gave som viser vennskapet eller noe. Men jeg er ikke den type person 😅 Penger eller gaveliste er det enkleste. Nå er det ingen gaveliste i noen av de 2 bryllupene, så da blir det penger. Takker for alle tanker rundt temaet. Jeg vet det finnes mange tråder allerede om dette. Men tiden endrer seg, penge verdien vil også endre seg noe med tiden. Og ikke minst situasjonen til de som spør er aldri helt lik. Jeg har tidligere gitt en venn 500kr i gave. Men jeg var ikke en gang invitert i selve bryllupet, kun til en egen «bryllupsfest», så da følte jeg at 500kr var greit. Anonymkode: 2e9e2...596
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #2 Skrevet 5. juli 2021 Jeg tenker egentlig minimum 1000kr i bryllup til nære venner. Anonymkode: 7d7ab...2d2 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #3 Skrevet 5. juli 2021 Enig i at 1000 kr er greit Anonymkode: 51c28...915 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Skrevet 5. juli 2021 Jeg ga 750 i et bryllup for noen år siden, men da var jeg akkurat begynt i min første "ordentlige" jobb og hadde lavere inntekt enn i dag. Ville nok brukt mellom 1000 og 1500 nå. Anonymkode: 8497d...e76 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #5 Skrevet 6. juli 2021 Ca. 1000 for nære venner ville jeg tenkt nå, litt avhengig av type feiring. Men det kommer an på eget utgangspunkt også, tjener du greit og har jobbet noen år er 1000–1500 kroner ok. Vi ga rundt 1000 fra oss som par i noen år, men det var mens vi jobbet midlertidig og bare deler deler av året etter endt utdannelse. Anonymkode: 41d54...5f4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #6 Skrevet 6. juli 2021 Men, jeg hadde absolutt ikke blitt fornærmet av at en venn ga mindre! Situasjon er alt, tenker jeg. Vil heller ha en venninne med dårlig råd i bryllupet og uten gave, enn at hun sto over fordi hun følte hun ikke hadde råd til å gi «dyr nok» gave, for eksempel Anonymkode: 41d54...5f4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå