Gå til innhold

Bekledning på tur i 20+ grader og regn..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann!

Etterspør litt råd her siden jeg ikke er så bevandret i frluftslivet.. 😄 Hvilken bekledning bruker dere på lengre turer når det er over 20 grader og regn? Vanlig regntøy er jo utelukket da det er drepende varmt og ikke puster. Har tenkt tanken å bare gå i T-skjorte/shorts som ikke er vanntett, men man må da bli fort syk dersom man går i timesvis med våte klær? 

Hilsen uerfaren turgåer 😇

Anonymkode: 99bd0...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En tynn jakke ville jeg brukt, og en bukse som tåler litt vann/tørker raskt. Evt ta med skift, så kan du bytte om det blir opphold lenge. Ingen grunn til at du skal bli syk om du er i bevegelse og ikke fryser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ha regntrekk på sekk og ta med skift. 

Anonymkode: d2fac...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tvist skrev (1 time siden):

En tynn jakke ville jeg brukt, og en bukse som tåler litt vann/tørker raskt. Evt ta med skift, så kan du bytte om det blir opphold lenge. Ingen grunn til at du skal bli syk om du er i bevegelse og ikke fryser.

En tynn jakke, som i bomull? Jeg får _veldig_ lett urinveisinfeksjon, også om jeg er utendørs og ikke fryser 🤪 jeg er jo varm inni kroppen når jeg går, men huden kan jo bli litt kald dersom man er våt, om du skjønner. 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En tynn jakke, som i bomull? Jeg får _veldig_ lett urinveisinfeksjon, også om jeg er utendørs og ikke fryser 🤪 jeg er jo varm inni kroppen når jeg går, men huden kan jo bli litt kald dersom man er våt, om du skjønner. 

-TS

Skjønner. Da hadde sikkert ull vært det beste, da holder man varmen selv om man blir våt. Og mulighet til å bytte om det blir i  varmeste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Shorts og t-skjorte i polyester. Blir ikke kaldt med regn og 20 grader. Husk å henge opp klærne til tørk etter bruk og vask de på 60 grader (selv om anvisningen sier 30-40) så unngår du at det utvikles surlukt i tøyet.

Anonymkode: 9e885...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...