Gå til innhold

Sigaretter 10 pkn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen 10 pakninger med sigaretter? Vet de sluttet med det for noen år tilbake, men er det likevel noen merker som har 10 pkn? 

Vet det selges sigarillo i 10 pkn. 

Jeg synes i blant det er godt med en sigarett. Sommer og fint vær, men 20 pkn blir litt mye å kjøpe… 

Anonymkode: 360cd...94e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen vanlige sigaretter selges i 10-pkn. 

Anonymkode: 3d3c0...1f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De sluttet med det for å begrense folks røyking, altså at det skal være vanskeligere å ta seg en sigarett når det er sommer og fint vær.

Anonymkode: e30e8...5e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Finnes det noen 10 pakninger med sigaretter? Vet de sluttet med det for noen år tilbake, men er det likevel noen merker som har 10 pkn? 

Vet det selges sigarillo i 10 pkn. 

Jeg synes i blant det er godt med en sigarett. Sommer og fint vær, men 20 pkn blir litt mye å kjøpe… 

Kan du ikke bare kjøpe en 20-pakning, men røyke mindre? Eller røyker du maks 10 sigaretter ila en sommer? 

Anonymkode: fc7eb...46a

• Liker 1
Skrevet

Det som er problemet med kun 20 pakninger, for oss som egentlig har sluttet, er at kjøper du 20, røyker du 20!

Jeg ønsker meg egentlig en sigarett automat! Putt på penger, få 1 sigarett👍

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan du ikke bare kjøpe en 20-pakning, men røyke mindre? Eller røyker du maks 10 sigaretter ila en sommer? 

Jeg sluttet å røyke for en del år siden, så hvis jeg har en 20 pkn så blir den røykt opp. Det er det som er problemet. 🤪

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Pinkee skrev (3 minutter siden):

Det som er problemet med kun 20 pakninger, for oss som egentlig har sluttet, er at kjøper du 20, røyker du 20!

Jeg ønsker meg egentlig en sigarett automat! Putt på penger, få 1 sigarett👍

Helt rett! Det er det som et problemet. 👍😎

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt rett! Det er det som et problemet. 👍😎

Jepp! Så hvis de virkelig ønsker å få ned andelen som røyker, så bør myndighetene følge mitt råd😁 For hvor lenge gadd folk å stå å putte på penger, for hver eneste sigarett? Kanskje enda bedre, du måtte kjøpe slike polletter? DA ble det pes å røyke da! 

Så jeg tror litt på den der om at omleggingen til kun 20 pakninger, kun er et spill for galleriet. Ser så flott ut på papiret, men gjør bare at folk kjøper 20, og røyker 20!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg sluttet å røyke for en del år siden, så hvis jeg har en 20 pkn så blir den røykt opp. Det er det som er problemet. 🤪

Åja, nei, den kan jeg jo se! 

Sånn sett var det kanskje dumt at de sluttet med 10-pakning. 

Kjenner du noen andre som røyker, da? Hva med å rett og slett alliere deg med en annen som røyker, også splitter dere prisen på en 20-pakning? Da sitter du igjen med 10 røyk, og slik sett kanskje unngår å røyke mer enn planlagt? :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De sluttet med det for å begrense folks røyking, altså at det skal være vanskeligere å ta seg en sigarett når det er sommer og fint vær.

Anonymkode: e30e8...5e3

Istedet måtte da folk kjøpe en 20-pk og røyker da mer.

Anonymkode: 7024d...34f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Pinkee skrev (4 minutter siden):

Jepp! Så hvis de virkelig ønsker å få ned andelen som røyker, så bør myndighetene følge mitt råd😁 For hvor lenge gadd folk å stå å putte på penger, for hver eneste sigarett? Kanskje enda bedre, du måtte kjøpe slike polletter? DA ble det pes å røyke da! 

Så jeg tror litt på den der om at omleggingen til kun 20 pakninger, kun er et spill for galleriet. Ser så flott ut på papiret, men gjør bare at folk kjøper 20, og røyker 20!

Enig med deg. Forstod ikke helt logikken bak denne løsningen. Burde heller sluttet med 20 pkn. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg røyker ikke, men syntes den regelen der er temmelig pussig. 🤔 Hvordan skal det få folk til å røyke mindre når de må kjøpe mer ? 🤷‍♀️

Anonymkode: ac313...8bd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg røyker ikke, men syntes den regelen der er temmelig pussig. 🤔 Hvordan skal det få folk til å røyke mindre når de må kjøpe mer ? 🤷‍♀️

Anonymkode: ac313...8bd

Litt på samme måte som at du ikke får lov å fremstille ditt eget brennevin til eget bruk, men kan bli fullblods alkoholiker med statens velsignelse så lenge du kjøper brennevinet hos dem.

Anonymkode: 7024d...34f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tanken var at færre unge ville begynne å røyke hvis de måtte kjøpe en dyr 20-pakning. Men over 90 % av de som kjøpte 10-pakninger var godt voksne personer som egentlig hadde sluttet å røyke. 

Anonymkode: 5c31e...d68

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tanken var at færre unge ville begynne å røyke hvis de måtte kjøpe en dyr 20-pakning. Men over 90 % av de som kjøpte 10-pakninger var godt voksne personer som egentlig hadde sluttet å røyke. 

Anonymkode: 5c31e...d68

Det var vel det de begrunnet det med, men tror ikke det hadde så stor effekt. Færre unge røyker i dag, men tviler på at det er fordi 10 pkn forsvant. De selger 20 og 30 pkn. Forstå det den som vil. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Åja, nei, den kan jeg jo se! 

Sånn sett var det kanskje dumt at de sluttet med 10-pakning. 

Kjenner du noen andre som røyker, da? Hva med å rett og slett alliere deg med en annen som røyker, også splitter dere prisen på en 20-pakning? Da sitter du igjen med 10 røyk, og slik sett kanskje unngår å røyke mer enn planlagt? :)

Er ikke så mange røykere i min krets. Det var det som gjorde det lettere å slutte, men av og til har jeg lyst på. Hadde likt om det fantes nikotin fritt utenom damp da. 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvilken sigarello er det som finnes i 10pk?

Anonymkode: 22e7b...371

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men hvilken sigarello er det som finnes i 10pk?

Anonymkode: 22e7b...371

Flere tror jeg. Ihvertfall Bellman. Og en som heter JHA. Men de er jo dyre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hadde likt om det fantes nikotin fritt

Tidligere solgte Barclay sigaretter med 0,1 mg nikotin, det var det laveste nikotininnhold som ble solgt den gang jeg røykte (15 år siden). Mener å huske at den pakken var hvit, eller kanskje pastellblå. Vet at Barclay byttet navn til Kent for en del år siden, men vet ikke om de fremdeles selger sigarettvarianten med bare 0,1 mg, mistenker at den ble ulovlig her til lands samtidig med at 10-pakningene ble ulovlig, men du kan jo spørre i en kiosk eller bensinstasjon. Antagelig selger de den i Sverige, så hvis du kjenner noen som skal dit kan du spørre om de kan kjøpe med en pakke for deg.
Til sammenligning mener jeg å huske at vanlig Marlboro har 0,8 mg nikotin, så det er ganske stor forskjell hvis du får tak i den med bare 0,1 mg. 

Anonymkode: d625a...6ad

Skrevet

Herlighet å "mongo" politikerne er ass! Hvordan skal vi få ned antallet røykere?? Jo, la oss tvinge dem til å kjøpe enda mer... 🤓 

Noen ganger mistenker jeg at det er innavl som ender opp på Stortinget...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...