Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen spesiell grunn til det? Jeg har en venn som jeg sender en del meldinger med, og hvor det ærlig talt er følelser fra min side, men det har aldri skjedd noe mellom oss. Han er i et forhold, jeg er singel. Plutselig for noen uker siden begynte han å melde meg via sms, noe vi aldri har gjort før. Jeg tullet med det, men han sa ikke hva det skyldtes. Jeg skrev noen ganger på messenger videre, men har nå gått over til sms fordi det tydeligvis er det han foretrekker. For meg er det rart fordi det vel nesten bare er moren min jeg skriver sms med nå, ellers er det bare messenger.

Kan det være lettere å skjule meldinger med meg for kjæresten sin? For man kan jo skjule varsler på messenger også. Hvis det er det det handler om. Noen som skjønner?

Anonymkode: 3b27b...567

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sms er gratis å sende, messenger bruker mobilnett om man ikke er tilkoblet wifi. Kan det være så enkelt?

for leg er en melding en melding uavhengig av hvilket format den kommer på, men om jeg skulle velge foretrekker nok jeg også sms. Jeg er 35 år gammel og anser meg som oppegående 

Anonymkode: 59269...b3c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han er logget inn med Messenger på iPad/pc ol som kona har tilgang til. Mens sms har han bare i lomma. 

Men du, dropp han… du vil ikke være nr 2 og ikke førstevalget, du vil ikke være et sidesprang. Dropp han når han er gift. Det finnes flotte single menn som vil ha deg. 

Anonymkode: 72323...fdf

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Lettere å skjule, og da ser heller ikke kona hans at han er pålogget. 

Men dropp han, kjære deg. Vil du ha en løgner av en utro drittsekk? Om han gjør noe med deg, så er det netopp det han er.. 

Anonymkode: 79bf7...0ce

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at han kjenner at dette begynner å bli vanskelig å forholde seg til. 
Han ønsker sikkert ikke å få problemer på hjemmebane pga alle de meldingene du sender. 
Han skjønner at du et litt for på.

Hvorfor har du så stort behov for å følge en opptatt mann så tett innpå livet? 
Håper du at du skal kapre han til slutt ? 
Da vil du i såfall bli ei sånn innpåsliten skreppe  som alle andre jenter ikke kan fordra 

Anonymkode: f9d60...ba3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Vi er bare venner, altså, selv om jeg egentlig kunne tenkt meg et forhold om ting lå til rette for det. Jeg respekterer at han er sammen med en annen.

Han bor ikke sammen med kjæresten, og jeg regner med at hun ikke snoker på pc osv. Evt måtte det være om barnet hans kunne få tilgang til pc, men er folk pålogget messenger på pc nå?

Tror ikke det er fordi det er billigere med sms, for en del ganger vet jeg at han er hjemme. Jeg vet også at han bruker messenger, for jeg ser at profilen dukker opp som pålogget i blant. Har også opplevd å sett han som pålogget og så sender han meg en sms. Akkurat som det er et bevisst valg å sende sms? 

Og da sitter jeg igjen med at han kanskje skrur av varsler fra meg på sms når han er sammen med kjæresten? Det kan man jo gjøre på messenger også, da. Tør ikke å spørre heller, litt av frykt for at han skal si vi må slutte å skrive (vennskapelige, men kanskje i blant litt flørtete) meldinger til alle døgnets tider. Dette er en fyr jeg har kjent lenge, også før han ble sammen med kjæresten.

Skrevet

Hvorfor spør du ham ikke rett ut om det? 

Folk kan ha forskjellige grunner for å bytte app. Jeg pleide å skrive med folk på messenger før, men endte opp med å deaktivere Facebooken min fordi jeg er blitt allergisk mot sosiale medier. Nå går det kun i SMS, Discord og Telegram. Jeg forstår han godt hvis han ble lei av Facebook. 

AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill, ikke gjør dette😭

De har barn sammen. Ikke ødelegg en familie😰 Får du ikke dårlig samvittighet? 

Anonymkode: c55da...671

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke tenkt å ødelegge noe, men de har heller ikke barn sammen. De har begge barn fra før og bor ikke sammen av den grunn.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke tenkt å ødelegge noe, men de har heller ikke barn sammen. De har begge barn fra før og bor ikke sammen av den grunn.

ts

Hører du sier det, men dette tror du ikke på selv en gang. La han (de) være i fred. 

Hadde han villet hatt deg hadde han ikke blitt sammen med henne mtp at dere har kjent hverandre siden før de ble sammen.

Anonymkode: 2817d...da9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hører du sier det, men dette tror du ikke på selv en gang. La han (de) være i fred. 

Hadde han villet hatt deg hadde han ikke blitt sammen med henne mtp at dere har kjent hverandre siden før de ble sammen.

Anonymkode: 2817d...da9

Nå vet jeg jo ikke om han har eller har hatt følelser for meg, men tidligere var jeg i et langvarig forhold da han var singel en god stund og så ble han sammen med kjæresten sin mens jeg var sammen med eksen. Saken er at vi har hatt et godt vennskap i mange år, og han tar like mye kontakt med meg som jeg med han. Det er ikke sånn at jeg maser på han for å ha kontakt. Når vi møtes er det oftest etter hans initiativ.

Men kanskje jeg skal unngå å sende meldinger i helger, når han ofte er sammen med kjæresten. Lurer bare på om det er bevisst at han byttet plattform fordi han syns det blir vanskelig overfor kjæresten eller om det bare er helt tilfeldig. Og om han syns det er vanskelig overfor kjæresten, syns han det fordi han syns det er for mye meldinger fra meg eller fordi han selv merker at det er noe mellom oss som burde skjules? Syns det er vanskelig å spørre han fordi jeg er redd det kan føre til at mine følelser avsløres, vil helst holde det for meg selv for å kunne holde på vennskapet.

ts

Skrevet

Nå er det temmelig vanskelig å ha et helt platonisk vennskap mellom en dame og en mann, fordi det ofte, som du bekrefter, er ønske om noe annet iallefall fra den ene part. Men, Sms vil være vanskeligere å oppdage for partner, fordi den ikke plinger opp på pcer, nettbrett osv. Du vil heller ikke kunne se at partner er pålogget.

Alt i alt, fyren er redd for at vennskapet deres skal oppdaga, og han vet at måten dere kommuniserer på ikke vil føles ok for en ny kjæreste. Hvis du virkelig vil være venn med denne mannen, ville jeg spurt om å få treffe begge to, slik at ny kjæreste kan bli trygg(ere) på at vennskapet deres er nettopp bare dét. (og da må du/dere legge bort flørting og andre følelser) Hvis det ikke er ok for han eller ny kjæreste, vil den eneste måten du kan være god venn på, være å holde deg unna og la de ha forholdet sitt i fred. Så kan du heller håpe at du faktisk betyr så mye for han, at han synes det er verdt å finne en løsning for å beholde et åpent vennskap med deg, samtidig som han har ny kjærest. 

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver dere bare er venner, og jeg forstår veldig godt tankegangen din. Har dere skrevet så mye til hverandre hele tiden? Eller har den frekvensen begynt i det siste? Vet dette ikke er svar på det du spør om, men bare with me 😅 

Hun ville nok ikke likt den store kontakten mellom dere, spesielt hvis hun ikke kjenner deg. Det at du har fått følelser for han viser at dette mellom dere ikke bare er et vanlig vennskap. Vet hun om deg? Vet hun om kontakten dere har? Hvis ikke kjenner han nok på det at han skjuler meldingene deres, og det er jo ikke bra å skjule noe sånt i et forhold. Kanskje du kan bli kjent med henne? Evt tone kontakten ned litt?

Anonymkode: cdfe9...c1e

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være så enkelt som at messenger har vært litt ustabilt den siste tiden, og at det ofte ikke kommer opp varsler når man får meldinger ;)  

Anonymkode: d6c2f...637

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor mener noen kvinner at en annen kvinne «ødelegger» en familie ? Som om mannen er uskyldig i det hele ? 
En mann som ønsker å bli i et forhold, blir i det forholdet uansett hvor mange damer biter på ;) 

har alltid lurt på dette, selv det ikke er tilfelle hos ts.

mitt sp til deg ts er, klarer du å gå videre med noen andre uten å tenke på denne mannen? 
hvis ikke, skylder du deg selv å finne ut om det er noe mer mellom dere :) 

du kan spøke litt om det når det passer inn i situasjonen ? Eks, kanskje har vært singel for lenge men har begynt å tenke at du og meg passer sammen som par?

Det er uansett uaktuelt slik ting er nå, så ler du det bort .. følger med på reaksjonen hans?

Anonymkode: 74cd1...637

Skrevet

Jeg bruker sms/Messenger ca slik:

Messenger: Mest fjas og skravling, men ting som det ikke er krise om det tar lang tid og få svar på.

SMS: Litt «viktigere» ting som man gjerne bør ha et svar på relativt raskt.

Om noe haster så ringer jeg.

Det er jo helt forskjellig hva folk foretrekker, du må nesten spørre TS. 

• Liker 2
Skrevet

De færreste menn flagger til kjæresten at de har ei nær venninne…

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du skriver dere bare er venner, og jeg forstår veldig godt tankegangen din. Har dere skrevet så mye til hverandre hele tiden? Eller har den frekvensen begynt i det siste? Vet dette ikke er svar på det du spør om, men bare with me 😅 

Hun ville nok ikke likt den store kontakten mellom dere, spesielt hvis hun ikke kjenner deg. Det at du har fått følelser for han viser at dette mellom dere ikke bare er et vanlig vennskap. Vet hun om deg? Vet hun om kontakten dere har? Hvis ikke kjenner han nok på det at han skjuler meldingene deres, og det er jo ikke bra å skjule noe sånt i et forhold. Kanskje du kan bli kjent med henne? Evt tone kontakten ned litt?

Anonymkode: cdfe9...c1e

Vi har skrevet like mye som nå over lang tid, ikke noe som har begynt akkurat i det siste, nei. Vi jobbet sammen tidligere, det er etter det at vi har hatt oftere meldingskontakt når vi ikke lenger treffes daglig. Det begynte før denne kjæresten kom inn i bildet. Vet ikke om kjæresten vet om meg, regner med det, men har aldri truffet henne. Føler det blir rart å foreslå at vi skal henge vi tre. Har egentlig en følelse av at han ikke ønsker vi skal møtes, uten at jeg helt vet hvorfor jeg har denne følelsen. Han har aldri hintet til meg om at han ønsker noe mer enn vennskap mellom oss. Men kanskje han har en litt mistenksom kjæreste og derfor ikke ønsker å nevne for henne hvor mye kontakt vi har? Eller er det fordi han faktisk føler noe for meg og merker at det ville føles feil å introdusere oss eller nevne meg så mye overfor henne?

Bare så det er sagt, er jeg ikke aktivt ute etter noe forhold med denne mannen. Jeg er mest av alt redd for å miste vennskapet, og ville vært alt for redd for å ødelegge noe mellom oss til å si noe om hva jeg føler i tilfelle han ikke følte det samme. Dessuten er han jo da opptatt. Men klart jeg samtidig lurer på hvordan han ser på meg. Det var i sin tid han som tok initiativ til å bli bedre kjent da vi jobbet sammen, og jeg var som sagt opptatt da, så det var aldri noe åpent tema at han og jeg skulle bli noe mer. Selv om det nå begynner å bli lenge siden jeg først kjente sommerfuglene sprelle faretruende i magen når jeg er sammen med han.

Eller er det umulig for alle parter involvert å ha et vennskap med en av det motsatte kjønn når en av partene føler noe mer?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Messenger er helt forferdelig. Jeg bruker det minst mulig. Jeg foretrekker også SMS over messenger, men aller helst Whatsapp. Jeg kommuniserer mer på SMS enn på messenger. Er 36 år, dataingeniør og teknologisk oppegående.

Anonymkode: 282b8...fb9

AnonymBruker
Skrevet
SpeilEggos skrev (4 timer siden):

De færreste menn flagger til kjæresten at de har ei nær venninne…

Nei, det er kanskje ikke helt innafor når man har kjæreste, og at det er det han tenker på når det virker som han holder kontakten med meg delvis skjult (?). Kanskje er det verken sjalusi fra henne eller følelser fra han, bare det at han har tenkt at det ikke passer seg å skrive meldinger med meg en lørdagskveld, selv om han godt kan ha startet meldingskontakten den dagen.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Messenger er helt forferdelig. Jeg bruker det minst mulig. Jeg foretrekker også SMS over messenger, men aller helst Whatsapp. Jeg kommuniserer mer på SMS enn på messenger. Er 36 år, dataingeniør og teknologisk oppegående.

Anonymkode: 282b8...fb9

Jeg har tullet litt med at han begynner å dra på årene, at det er derfor han har gått over til sms. Jeg er på din alder, han er fem år eldre. Men ingen respons, han sa ikke noe til det (på melding).

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...