Gå til innhold

Stygge tanker om jeg er for pen til dette forholdet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nuvel, folk vil vel tro dette er trolling. Det er det altså ikke, bare for å få det avklart med engang.

Jeg er 30 år gammel. Kvinne. Jeg bor med en flott mann som mange kanskje vil beskrive som drømmemannen. Han er ikke perfekt, han kan være en rotegris og litt vimsete av seg, men annet enn det er han bare god på alle områder.

Jeg brukte mye av tenåra og tjueåra på å synes jeg var så stygg. Jeg hadde kroppsdysmorfi, og beveget meg aldri utenfor husets fire vegger med mindre alt ved meg var perfekt. Jeg har alltid fått masse oppmerksomhet, og har heller aldri vært mobbet som skulle trigget dette. 

Nå har jeg passert 30, og jeg er for en gangs skyld fornøyd med mitt ytre. Kanskje litt for fornøyd. Jeg kan stå og se meg selv i speilet og tenke at jeg kaster bort meg på dette forholdet, når jeg kanskje kunne fått noe bedre? Jeg vet det er stygge tanker, men for meg er de reelle. 
Når jeg er på ferie får jeg masse oppmerksomhet fra menn.. Jeg får også masse oppmerksomhet generelt, og da kommer tankene om at kjæresten min og forholdet vi har ikke er bra nok, og at jeg kunne fått noe bedre og noe som gir meg mer. Hva søren er galt med meg? Er det noen fler som har det på samme måte?

Anonymkode: ff004...4a7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fremst du elsker han, trives med han og han ikke er slem, er aldri gresset grønnere på den andre siden.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Det feiler deg ingenting, du er kvinne aka hypergamist. Helt normalt, dessverre.

Anonymkode: 3febe...560

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da lurer jeg på om du er sikker på om du virkelig elsker han? At det er det det egentlig handler om. Tvil er vanlig av og til. Men det virker jo nesten som du har bestemt deg. Selv om noen er snill, betyr ikke det at man elsker personen. Det må mer til enn det. Kanskje dere ikke er rett for hverandre? Respekterer du han ikke nok kanskje? 

Du må kjenne etter hva dine verdier er og hva som er viktig for deg i et forhold. Er utseende så viktig for deg at det trenger å ta så mye plass? 

Anonymkode: a2495...0ba

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Om du føler du er for fin for et forhold, hva er det egentlig du ønsker deg? 

Anonymkode: e7f86...409

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke for fin for noen om noen år uansett så da kan du roe deg ned fra den høye hesten du sitter på. All skjønnhet forfaller og vi kvinner ligner mer på menn i 40-årene. Huden din vil crackes snart uansett så hold deg til karen din du.

Anonymkode: cf51a...0e9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får også mye oppmerksomhet, men ser pp meg selv som ordinær utseendemessig. Jeg elsker samboer og tenker ikke over oppmerksomheten i hverdagen, jeg vet jeg er snill av natur, så kanskje det er en utstråling som sees? Uansett er det flott at du nå er fornøyd med ditt utseendet, men kanskje er det litt overveldende for deg? Jeg prøver bare å hjelpe deg, tenk over hva du falt for hos din kjære, å være i et trygt og godt forhold er ekstremt sunt, så prøv å holde rett fokus. Nyt at du er fornøyd med deg selv nå,du har lov å bli smigret over oppmerksomhet, men det er ikke det som gir nødvendig livskvalitet, det er den trygge gode kjærligheten man har i det gode forholdet man er i. Og alt som ellers er trygt og godt. ❤️

Anonymkode: 8ab1a...2e2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det viktige her er, elsker du ham? 

Og dernest, trives du med deg selv? Du fokuserer veldig på utseendet ditt, men hvordan har du det inni deg? Er du lykkelig?

Jeg er btw pen og får mye oppmerksomhet selv, det er iblant hyggelig men det spiller ikke så stor rolle, for jeg har en mann jeg elsker og trives med ham. Han er ikke perfekt, det er ikke jeg heller, men jeg tror han er bra for meg og jeg er bra for ham. Han er også veldig ryddig. Jeg hadde før en eks som var ganske rotete  og det trivdes jeg ikke med. 

Anonymkode: 0c0eb...886

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

«For pen for forholdet» er det dummeste jeg har hørt. Du elsker tydeligvis ikke kjæresten din siden du har disse tankene, så da er det bare å forlate han. 

Anonymkode: 7065b...2c9

• Liker 11
Skrevet

Først nå som du klarer å se deg selv på riktig måte, klarer du å ta innover alle blikkene og oppmerksomheten fra menn. Bruk litt tid på å tenk over at de alltid har vært der. Du har bare ikke sett de. Og så fortsetter du den indre dialogen med å fortelle deg selv at du har en mann som elsker deg og er stolt av å være med ei som er så flott! Sett pris på det forholdet du har. Så lenge han er god mot deg og får deg til å føle deg bra,  så har du alt en bra mann. Det er normalt å ha "hvis om" tanker etter et langt samliv. Men det er ikke nødvendig å la slike tanker "slå rot" så lenge du eller er fornøyd i forholdet. 

Kanskje du burde ta deg tid til noen timer hos en psykolog? Med tanke på at du tidligere har slitt med kroppsdysmorfi, kan det være lurt å få profesjonell hjelp i en liten periode, slik at dette ikke ender med tilbakefall. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du ble droppe han, for han fortjener bedre enn en kvinne som er utelukkende opptatt av utseende. 

Anonymkode: c9722...835

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når du starter med å skrive dette er ikke trolling, er det enda lettere å tro at det er akkurat det det er! 

Anonymkode: 72f6a...90f

Skrevet

Kan man anta at det ikke er noen barn i dette forholdet du som bortimot perfekt utseende dame har med denne "som mange vil kalle drømmemannen"?  Er du redd for at barna skal bli stygge, eller er du bare lei av gubben din?

Jeg tror kanskje han har fortjent noe bedre!

• Liker 3
Skrevet

Du har mistet 10-15 år med flørting og fest.

Traff du mannen din når du fremdeles hadde kroppsdysmorfi, og var takknemlig for at han ville ha deg, selv med alle dine innbildte feil? Startet forholdet med det?

Du har mistet ungdomstiden, og du er ikke fornøyd med det. Du vil ha det alle andre hadde når de var 15-25. Og nå, som du ikke føler takknemlighet for at han ville ha deg, så innser du at det var mest takknemlighet og ikke så mye kjærlighet?

Du får tenke godt over hva du vil ha ut av framtiden. Hva er det som gjør at dere ikke har giftet dere/fått barn? Hva holder deg/dere igjen? Ser du for deg at dere er sammen om 10 år? 20 år?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Slik har jeg det også. Min kone er altfor pen for meg.

Anonymkode: d8acb...83f

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo litt spesiell situasjon når du har hatt så elendig selvtillit på utseendet lenge, og så først nå ser all oppmerksomheten du får og alle du kunne ha valgt i. Det er noe stressende med å ha mange valg, da lurer man på om man valgte rett. Sikkert enda mer når de valgmulighetene på en måte dukket opp først i etterkant, for du så dem ikke i forkant. Du gikk også litt glipp av en periode med frihet og flørt. Gresset blir fort grønnere på den andre siden, da.

Du må rydde litt opp i følelsene dine her, det er egentlig ikke noe som heter "for pen". Du må tenke på andre kvaliteter, elsker du mannen din? Er du forelsket i han? Er han virkelig drømmemannen, eller er dette noe du har overbevist deg selv om? Kanskje han var trygg og god og perfekt for deg på et tidspunkt, men ikke er det nå lengre. Eller kanskje han er mannen for deg, og du bare føler på mye forskjellige greier som er naturlige når man går fra å føle seg stygg til å føle seg fin.

Anonymkode: 49f9e...511

• Liker 3
Skrevet

Har du tenkt over at kanskje det er tryggheten og kjærligheten fra mannen din som har vært med å bidra til at du har blitt kvitt problemene du hadde?

Å kaste seg i det usikre og nye singellivet er ingen dans på roser, og tro meg, de beste mennene er faktisk opptatt. 
Tror du ville hatt mere utbytte av å gå til samtaler med en terapeut og få nøsta opp litt i tankekjøret 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Min mann har lagt på seg en del og mistet håret. Jeg er fremdeles slank og fresh, men han er fremdeles sykt digg i mine øyne. Det er vel det som kalles kjærlighet 😁 Jeg kan jo se at jeg holder meg bedre enn så lenge, men det betyr ikke noe. Så man skulle tro at du ikke elsker mannen din noe særlig, hvis du går rundt og mener du er for pen for ham.

Anonymkode: 07c66...756

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du er ikke for fin for noen om noen år uansett så da kan du roe deg ned fra den høye hesten du sitter på. All skjønnhet forfaller og vi kvinner ligner mer på menn i 40-årene. Huden din vil crackes snart uansett så hold deg til karen din du.

Anonymkode: cf51a...0e9

Herregud. Som om alle kvinner på 40+ ser like ut. Noen ser faktisk jævlig mye bedre ut enn andre kvinner, og kan gjøre mye bedre enn en feit mann, feks.

Anonymkode: 92f07...1eb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du mener at du er for pen for han, så er du mest sannsynlig det. 

Anonymkode: 08acd...8e6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...