AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Skal i bryllup til høsten og har begynt å tenke litt på hva jeg skal gi. Aldri vært i bryllup tidligere, så aner ikke hva brudeparet forventer å få i gave. Brudeparet ønsker seg enten penger eller gave fra en liste de har satt opp. Jeg kjenner ikke brudgommen, men bruden er en venninne(ikke nær venninne, men i samme omgangskrets). Ikke bedt med følge. Synes det er vanskelig å vite hva jeg skal legge gavesummen på. Anonymkode: dfcc5...2e0
Meadow Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 500 kr er passe. Hvis jeg og samboer drar sammen gir vi 1000 kr.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 Enkel regel er å gi ca det samme som brudeparet spanderer på deg! Altså verdien av kuverten/middagen 👍🏼 Anonymkode: ff310...e3a 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 En ikke-nær venninne som ikke lar deg ta med kjæreste/samboer ville jeg gitt 500,-. Samtidig ville jeg tatt i betraktning; har du allerede brukt mye penger på et utdrikningslag? Må du betale for fly/overnatting for å kunne delta i bryllupet? Anonymkode: 19db6...e42
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Vi er en syk kultur som har ødelagt våre rutualer og helligdager med penge- og gavehelvete. Jul, bursdager, far- og morsdager, black friday og blåmandag, påske, ferier, valentin, halloween, ringer i hytt og pine, fødsler, babydusjer, dåp og ikke minst bryllup. Det er nesten så jeg ønsker at Norge skal bli fattig i noen år bare for å få bremset denne galskapen. Anonymkode: 4fc9d...eb7 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Enkel regel er å gi ca det samme som brudeparet spanderer på deg! Altså verdien av kuverten/middagen 👍🏼 Anonymkode: ff310...e3a 2 - 3 glass vin, tre retters mat i leid lokale, kanskje med live musikk, ++ Og det er det enkleste jeg har vært i. De andre har nok vært vesentlig dyrere og ikke vært meningen og "matche" 😄 Så gi fra 500 til 2000 alt etter som for "normale" familie bryllup og hvor godt du kjenner de. Anonymkode: 21220...556
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi er en syk kultur som har ødelagt våre rutualer og helligdager med penge- og gavehelvete. Jul, bursdager, far- og morsdager, black friday og blåmandag, påske, ferier, valentin, halloween, ringer i hytt og pine, fødsler, babydusjer, dåp og ikke minst bryllup. Det er nesten så jeg ønsker at Norge skal bli fattig i noen år bare for å få bremset denne galskapen. Anonymkode: 4fc9d...eb7 Jeg er ikke del i alt det du ramser opp. Hvorfor vil du meg og mange andre vondt med at Norge skal bli fattig i noen år? Bare for at du vil "straffe" noe ( n ) du ikke liker?🤯 snakker om syk ja...... 🤔🤯😳 forklar gjerne om du klarer 🤗👍 Anonymkode: 21220...556
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 Har du tenkt på bistanden Norge sender rundt om i verden? Du syns det er greit alt det stopper 🤡? Anonymkode: 21220...556
Chomsky89 Skrevet 4. juli 2021 #9 Skrevet 4. juli 2021 Er det så vanlig å forvente gave i bryllup? Det hadde jeg absolutt ikke forventet som brugdom, ikke hadde jeg tatt imot heller. Mere en nok at folk faktisk møter opp, som jeg heller ikke syns man kan forvente. Vi snakker tross alt om å bruke sin tid for å observere en litt mere høytidelig utgave av et par som kliner på bussen i timesvis. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #10 Skrevet 5. juli 2021 Jeg skal være forlover og fotograf samtidig, det er gaven min :-) Viktigste er vel å være sammen den dagen. Anonymkode: fbd9d...92e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #11 Skrevet 5. juli 2021 Jeg gir 1000 kr i gave hvis jeg kommer alene. 2000 kr hvis mannen er med. Anonymkode: 6124e...750
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #12 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Enkel regel er å gi ca det samme som brudeparet spanderer på deg! Altså verdien av kuverten/middagen 👍🏼 Anonymkode: ff310...e3a Dette er en så teit regel. Skal man liksom få mer fordi man sløser? Gi det du føler for. Det er det at du kommer som er det viktige. Anonymkode: e8879...e99 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #13 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er en så teit regel. Skal man liksom få mer fordi man sløser? Gi det du føler for. Det er det at du kommer som er det viktige. Anonymkode: e8879...e99 Enig, hvordan skal man vite hva man får servert i forkant uansett? Anonymkode: 0c463...b53
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #14 Skrevet 5. juli 2021 Takk for svar 🙂 Ser at jeg har tenkt riktig i forhold til hva andre pleier å gi, så da kan jeg slappe litt mer av. Aner ikke hva vi får servert, så kan ikke ta utgangspunkt i middagen. Men fra 500 kr er en grei gave å gi. Er som noen har nevnt tidligere her at det koster en del med alt det andre som kommer i tillegg for å få deltatt i bryllupet, så det blir en kostbar dag for å få deltatt, men sånn er det. Kjolen får man forhåpentligvis brukt flere ganger 🙂 Anonymkode: dfcc5...2e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå