AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Jeg har hatt et sår (kom fra en verkebyll, jeg har hidrosadenitt) som ikke vil gro, vært åpent nå i halvannen uke. Det er helt åpent, ikke kjempe dypt. Det gjør ikke vondt selv ved press , er ikke rødt rundt, såret ser helt «ferskt» ut og blør litt ved rensing, men det væsker endel. Ligger ikke noe gult der, heller ikke noe svart. Plasteret lukter også når jeg tar det av, såret lukter ikke når jeg har skylt det med klorheksidin, kun hvis væsken har ligget der, bytter hvert døgn, så det lukter endel når jeg tar det av. Såret ligger i en hudfold og jeg svetter en del der i denne varmen. Kan det være alvorlig infeksjon uten noe form for rødhet eller smerter? Anonymkode: afd5f...cd0
bluedot Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 Ingen grunn til panikk, men jeg ville ha fått legevakt til å se på det. Det kan være litt irritasjon pga varme og fuktighet.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 bluedot skrev (Akkurat nå): Ingen grunn til panikk, men jeg ville ha fått legevakt til å se på det. Det kan være litt irritasjon pga varme og fuktighet. Nå med en gang? Har ikke mulighet nå, er alene med barn. Har hatt infeksjoner før og de gjør alltid vondt, er varme og rød rundt. Det såret her ser helt fint ut, det bare væsker og vil ikke gro.. Anonymkode: afd5f...cd0
bluedot Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå med en gang? Har ikke mulighet nå, er alene med barn. Har hatt infeksjoner før og de gjør alltid vondt, er varme og rød rundt. Det såret her ser helt fint ut, det bare væsker og vil ikke gro.. Anonymkode: afd5f...cd0 Nei, en av de kommende dagene dersom problemet vedvarer. Jeg tror ikke at dette er noe alvorlig altså, men et sår som ikke gror skal en uansett være litt forsiktig med. Har du en antiseptisk salve du evt kan smøre på?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 bluedot skrev (Akkurat nå): Nei, en av de kommende dagene dersom problemet vedvarer. Jeg tror ikke at dette er noe alvorlig altså, men et sår som ikke gror skal en uansett være litt forsiktig med. Har du en antiseptisk salve du evt kan smøre på? Ok👍🏻 Leste på nett at man må kontakte lege dersom såret ikke har grodd innen seks uker, det er ganske lenge vel? Renser daglig led klorheksidin og nå fant jeg en pyriseptsalve jeg tok på før plaster Anonymkode: afd5f...cd0 1
bluedot Skrevet 4. juli 2021 #7 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok👍🏻 Leste på nett at man må kontakte lege dersom såret ikke har grodd innen seks uker, det er ganske lenge vel? Renser daglig led klorheksidin og nå fant jeg en pyriseptsalve jeg tok på før plaster Anonymkode: afd5f...cd0 Joda dette ser du an. God bedring 😊
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 Dess lengre du venter, potensiely lengre og mer alvorlig behandling om det er noe. Få det sjekket opp i morgen, og ta nå med deg barnet om så. Anonymkode: 77590...b88
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #10 Skrevet 5. juli 2021 Sår som ikke gror (avhengig av hvor det er) kan være et symptom på leukemi. Anonymkode: 327e5...1d6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #11 Skrevet 5. juli 2021 Du kan kontakte legen via helenorge, send melding og legg ved bilde:) Anonymkode: 4492b...69f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #12 Skrevet 5. juli 2021 Ta en tur til legen? Anonymkode: 2a6ee...ca0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå