Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg takler rett og slett ikke humørsvingningene hans lengre. Han går fra veldig høyt til veldig lavt raskt og han drar med seg meg og barna våre på disse opp- og nedturene. Noennmed lignende erfaring som fant løsninger? 

Anonymkode: be9a3...e00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sykt at du ikke skåner barna for det. Gå fra han, de kommer til å få det helt forferdelig når de blir voksne og skjønner hva de har blitt utsatt for. 

Anonymkode: 35262...b6e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dump, dump, dump!

Anonymkode: 6df43...a7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å se på det fra hans side. Er du med på å eskalerer sitasjonen? Når har han disse humørsvingningene? Folk er forskjellige. Alle barn fortjener foreldre som er trygge, og det betyr de er forutsigbar i sin væremåte. Men svingninger i humøret er normalt så lenge det er forklaring eller en del av hverdagen på en trygg og forutsigbar måte. Hvordan påvirker han de negativt. Folk er altfor rask med å si dump her, du splitter ikke opp en familie, med mindre det er siste løsning på en overkommelig problem. Det er for lite informasjon til å gi fornuftig råd til deg ts, men du kjenner mannen din best, du vet om dette er reaksjon på stress eller om han alltid har vært sånn. 

Anonymkode: 16b2b...e1d

AnonymBruker
Skrevet

Dere må finne ut hvorfor han er sånn. Bipolar? ADHD? Depresjon? Problemer på jobben? Problemer i forholdet til deg? 

Og gjøre noe med det. Medisiner, terapi, sykemelding etc. 

Be om forklaring og utredning, rett og slett. 

Det hadde jeg krevd, om jeg var deg. Og hadde tatt barna ut av situasjonen hvis han ikke hørte på det.

Anonymkode: 53a4e...8fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noennmed lignende erfaring som fant løsninger? 

Han må ta tak i det selv og akseptere at dette er et problem for andre. Han må ønske å gjøre noe med det. Hvis ikke er det bare å glemme hele forholdet. 

Når andre skriver «dere må», så er det helt feil. Det er HAN som må. Ditt ansvar er utelukkende å gi ham klar beskjed om at dette ikke går lenger og deretter å fjerne deg selv og ungene fra situasjonen om det ikke får ham til å gjøre noe. 

Anonymkode: 84370...9d7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...