Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fått beskjed fra fertilitetsklinikken om å avslutte progesteronstøtte (Utrogestan) til uka, som er uke 8 (7+3). Men sykepleieren jeg snakket med virket litt usikker, og sa det var «veldig individuelt» hvor lenge man skal gå på det, og det virket nesten som om hun bare kastet ut et forslag på «et par uker til» da jeg snakket med henne på telefon. Nevnte heller ikke noe om jeg skal trappe ned eller bare slutte fra en dag til en annen. Noen med erfaringer? 

Hadde ikke IVF, bare hormoner fra lege (Letrozol, ovitrelle og Utrogestan). 

Anonymkode: 48baf...7a0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte progesteronstøtte frem til uke 12, hadde fryseforsøk

Anonymkode: aa3a2...391

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte Lutinus i 12 uker. Jeg fikk beskjed om å slutte etter 8 uker men jeg sa jeg vill bruke de ut første trimester.

Sluttet tvert. Ingen nedtrapping. 

Anonymkode: 3dbce...164

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

☝️Meg over.

Ferskfirsøk

Anonymkode: 3dbce...164

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ferskforsøk og legen ba meg gå på det i to uker, men jeg tok ut alle Crinone og gikk på det til uke 12 på eget intiativ. Best å høre på legen, men jeg greide ikke la vær å følge magefølelsen.  Har svak livmorhals så da fikk jeg ytterligere beskjed i uke 16 om at jeg måtte gå på det fra uke 16 til 34.

Anonymkode: bde2b...08f

AnonymBruker
Skrevet

Tok det t.o.m uke 9, trappet ikke ned, dette var etter fersk forsøk.

Anonymkode: d0d77...085

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg tok maks til uke 7

Anonymkode: 2032e...46f

Skrevet

Legen min på Medicus sa jeg kunne slutte å ta progesteron rundt uke 10. Var ikke behov for det mer da. Jeg syns dog det virket så utrolig ubehagelig å plutselig slutte med de tre tablettene hver eneste dag - så jeg spurte om jeg kunne trappe ned. Og det var greit. Så fra uke 10 gikk jeg ned fra 2 til 1 og nå til ingen tabletter nå som jeg er 12 uker.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...