AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Jeg var kolikkbaby og har slitt psykisk. Er det vanligere blant kolikkbarn å slite? Tenker at de første årene av livet er så viktig for hjerneutvikling og tilknytning og alt det der, det er jo ikke rart om man får plager etter å ha hatt en ekstremt stressende start på livet. Å gråte nesten hele tiden de første 3 mnd av livet, huff Anonymkode: 27a84...3e3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 jeg kjenner ikke til noe forskning som indikerer dette i alle fall. Anonymkode: 0c066...90d
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 Jeg har hørt om (ikke lest selv) ny forskning som viser at de fysiske smertene kolikk gir kan sitte i kroppen som en slags fysiske traumer. Men hva slags utslag eller mulig innvirkning dette har, husker jeg ikke om ble nevnt. Og det ble bare refert til dette i en litt annen sammenheng, så ikke ta det som en sannhet Anonymkode: 0dce2...ef6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Skrevet 5. juli 2021 Mener å ha lest at de tvert i mot blir tryggere fordi de får så mye kroppskontakt, trøst og nærhet de første mnd av livet. Om det stemmer aner jeg ikke. Jeg var selv kolikkbarn og begge mine barn var også det. Jeg har i perioder slitt litt med angst, men ikke slik at det hemmer meg i dagliglivet. Eldste dattera mi er også litt engstelig av natur (hun er fortsatt barn). Minsten er fortsatt liten men virker som en robust type enn så lenge. Det er ikke godt å si, men det burde forskes litt mer på syns jeg. Kan ikke forstå at det ikke er ett traume å skrike av smerter i flere timer hver dag over flere mnd. Anonymkode: 847d0...506
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå