AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Jeg har veldig lyst til å dra til utlandet, men er litt usikker på hvordan jeg vil gå fram. Er det mulig å studere ett år av bachelorgraden, drive med noe annet i to år for så å fullføre de resterende årene når jeg kommer tilbake? Hvorfor jeg bare ikke studerer i utlandet er fordi det er korona så jeg vil drøye litt, i tillegg er jeg ikke helt klar for dette steget enda. Tenker uansett det er bedre å starte med studier enn å daffe i ett år. Anonymkode: cf510...ae8
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 Jeg tok to års pause og måtte søke meg inn på ny. Måtte ta opp fag i mellomtiden. Tror man kan få ett års permisjon da. Kjenner flere som har gjort det ila en integrert master. Anonymkode: a22f9...59e
Khadira Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 Kan være muligheter for å søke permisjon fra studiet, men praksisen er kanskje annerledes hos de ulike studiestedene.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Skrevet 5. juli 2021 Sjekk med studiestedet. Det kan være du får permisjon, eller det kan være du må søke deg inn på nytt og be om overflytting til andreåret etter at du har kommet inn. Anonymkode: 445c2...a00
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #5 Skrevet 5. juli 2021 Vær obs på at studiestedet kan endre emner eller slette dem, slik at det du har fra før er blitt så godt som null verdt når du kommer tilbake. Mitt råd er å gjøre deg ferdig, og så reise Anonymkode: c326f...e56 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #6 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vær obs på at studiestedet kan endre emner eller slette dem, slik at det du har fra før er blitt så godt som null verdt når du kommer tilbake. Mitt råd er å gjøre deg ferdig, og så reise Anonymkode: c326f...e56 Enig. Erfarte selv at jeg hadde fullført endel av en bachelorgrad, også måtte jeg plutselig ta masse ekstrafag fordi at de hadde endret så mye... Snakk om 2-3 år jobbepause.. Anonymkode: 8c9ea...5d7 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #7 Skrevet 5. juli 2021 Vær også obs på at poenggrensene gjerne øker fra år til år, så det er ikke sikkert du kommer inn igjen med samme poengsum. Spesielt ikke hvis du søker i førstegangskvoten nå, men ikke har den muligheten om to år. Anonymkode: e25ce...069 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #8 Skrevet 5. juli 2021 Kanskje, kanskje ikke. Det er ikke vanlig å få mer enn et års permisjon fra studiet, så om du vil være borte i to kan det hende poenggrensen øker, og så kommer du ikke inn igjen. Er du lenge borte kan og studieplanen endre seg, slik at det ikke bare er å starte på igjen. Overgangsordninger bruker stort sett bare å vare et års tid. Jeg har vært ute for studenter som har kommet tilbake etter sju år, og må ta over halve studiet på nytt fordi studieplanen er såpass endret. Veldig kjedelig når du i utgangspunktet bare manglet 30 studiepoeng. Det greieste er å ta et års permisjon, da er du mye mer sikker. Så kan du jo i tillegg reise på utveksling dersom utferdstrangen er stor. Anonymkode: 1f9c0...ab7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå