AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Fikk nettopp et stort sjokk da bestevennen min sa hans fadderbarn kjører usikra i hestebil Bergen til Oslo. Det er jo en lang kjøretur så at de la seg i sengene, dette gjelder barn i alder 7 mnd og 3 år, var da bare en selvfølge. Kunne ikke forventet de skulle sitte sikret i bilstol en så lang tur etter hestestevne. Er det andre regler når du kjører hestebil at barn kan ligge usikret i seng? Er ikke det utrolig skummelt. Gjør alle på hestestevne med hestebil dette!? Anonymkode: e1558...1ca
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 Alle på hestestevne gjør ikke dette! Synes det er uforsvarlig. Vet om voksne som har gjort dette og falt ut under turen. Vet om 1 som ble lam av det. Er man så slitne så får man sove en natt i parkert hestebil eller på hotell før man kjører hjem. Går helt fint å sove sikret i bilstol ... Anonymkode: c8e54...503 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 Det er galskap, halledussen. Nei det er ikkje lov. Anonymkode: e0c7e...c3b 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 Det var snakk om at det var utrolig viktig fullføre kjøringen i løpet av en kveld da de skal drifte en gård. Så da måtte de bare gjøre det sånn. Skjønte ikke meg som overreagerer. Barna koste seg og sov så godt, så da var det da ikke problem. Anonymkode: e1558...1ca
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var snakk om at det var utrolig viktig fullføre kjøringen i løpet av en kveld da de skal drifte en gård. Så da måtte de bare gjøre det sånn. Skjønte ikke meg som overreagerer. Barna koste seg og sov så godt, så da var det da ikke problem. Anonymkode: e1558...1ca Kanskje du burde sende en bekymringsmelding. Det der er dritfarlig! Hvis ikke de har avløser så de kan bruke den tiden det tar å komme seg hjem på forsvarlig vis så burde de bare drite i å reise i utgangspunktet. Anonymkode: 54635...4f1 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 Ring politiet, da kan patruljene på strekningen stoppe mistenkelige biler! Anonymkode: 473c3...ed5 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #7 Skrevet 5. juli 2021 Tok kontakt med politi, men de kunne ikke gjøre noe da jeg ikke husket skiltet. Det gikk heldigvis bra denne gangen også. Dette her skjer visst hver gang det er stevne litt utenfor Oslo. Anonymkode: e1558...1ca
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #8 Skrevet 5. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tok kontakt med politi, men de kunne ikke gjøre noe da jeg ikke husket skiltet. Det gikk heldigvis bra denne gangen også. Dette her skjer visst hver gang det er stevne litt utenfor Oslo. Anonymkode: e1558...1ca Finn skiltnummer, og meld fra til BV. Hvis de er så slappe med sikringen er det sikkert andre ting de slurver med også Anonymkode: 1520e...b2b 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #9 Skrevet 5. juli 2021 Hva er en hestebil? Er det noe ala en bobil, siden du nevner senger? Hvis ja: er det uforsvarlig generelt å kjøre med barn. Bilstol eller ei. Anonymkode: 7ef94...b63 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #10 Skrevet 5. juli 2021 De sengene er jo ikke til å sove i mens man kjører, de er jo til å sove i når man står stille! så nei det er ikke ok, hverken for barn eller voksne. Anonymkode: a2383...ccb
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #11 Skrevet 6. juli 2021 Meld til barnevernet Anonymkode: e0b5f...ead
Fru Uperfekt Skrevet 6. juli 2021 #12 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 4.7.2021 den 23.16): Det var snakk om at det var utrolig viktig fullføre kjøringen i løpet av en kveld da de skal drifte en gård. Så da måtte de bare gjøre det sånn. Skjønte ikke meg som overreagerer. Barna koste seg og sov så godt, så da var det da ikke problem. Anonymkode: e1558...1ca 1) Bekymringsmelding evt politi 2) De får skaffe seg avløser til slike situasjoner
Fru Uperfekt Skrevet 6. juli 2021 #13 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tok kontakt med politi, men de kunne ikke gjøre noe da jeg ikke husket skiltet. Det gikk heldigvis bra denne gangen også. Dette her skjer visst hver gang det er stevne litt utenfor Oslo. Anonymkode: e1558...1ca Da kan søke opp på navn om du har det, og evt adresse om det er Olaola Olsen navn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå