Gå til innhold

Hvor mye skal jeg gi i bursdagsgave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min bror har runddag snart og familien skal overraske og spleise på gave. Alle skal vippse beløpet de ønsker å bidra med, slik at min bror får kjøpt det han har ønsket seg. 

Tingen er at jeg er singel uten barn, noen år yngre og grei/bra lønn. Men jeg bruker allerede rundt 2000 kr i gaver per år til hans barn. Selv har jeg ikke fått noen gave fra han eller familien hans siste ti årene, selv ved runddag. Vil jo ikke virke gjerrig, så hvor mye ville du ha vippset i min situasjon?

Anonymkode: ad40c...289

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

500kr ville jeg puttet inn om jeg var i din situasjon.

Anonymkode: 9ac7a...08e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I din situasjon tror jeg at jeg ville vippset 500 kroner. Det må da være mer enn nok, spesielt med tanke på at du allerede bruker mye penger på ungene hans og dessuten at du ikke fikk noe fra ham når du hadde rund-dag sist. Man kunne sikkert argumentert for at du ikke burde gitt noe som helst, men jeg hadde nok vært raus og gitt likevel (så lenge jeg hadde råd). Om ikke for noen annen grunn, så i det minste for at jeg ikke selv skulle se smålig ut... 

Anonymkode: 11820...b6b

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville gitt det samme som søskene dine (om dere er flere).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også spurt søsknene (hvis dere er flere, og samtidig hørt om de har fått noe av ham på sine runddager).

Hvis ikke ville jeg gitt 500 maks.

Jeg hart også en bror som aldri gir gaver. Ikke til meg, eller til barna mine. Mens jeg sender trofast nedover gaver til hans barn... Det er et stort irritasjonsmoment for meg, og barna mine lurer på hvorfor de aldri får gaver derfra, når vi handler inn til søskenbarna. Så jeg ville heller ikke følt meg så veldig gavmild :)

Anonymkode: cc65e...c6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...