AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Forstår det er lett å falle for en som ser oss, gir oppmerksomhet, overøser med komplimenter og kjærlighet. Men er noen av oss mer disponible for å "falle" for denne adferden, eller vil de aller fleste falle for det dersom de opplever det? Og er det forskjell på kjønn her? Har bare et eksempel fra eget liv, og det er ei venninne som ble utsatt for en som i ettertid viste seg å være en narsissist. Tok sin tid før hun falt for kjærlighetsbombingen, men etterhvert ble han uimotståelig ettersom han ga uttrykk for å være så "perfekt" og så uendelig glad i akkurat henne. Anonymkode: b708e...4b3 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 Jeg gikk fem på med en slik type. Ble skikkelig såret, han endte opp med å være en narsisisst med en grusom personlighet. Jeg er nokså oppegående (god jobb osv), men jeg gikk rett i fellen. For min del var det all oppmerksomheten, måten han behandlet meg på og tok vare på meg i begynnelsen som gjorde at jeg ble dratt rett inn. Jeg har veldig få venner og nesten ikke kontakt med familie. Er veldig ofte alene og er utsultet etter å ha noen i livet mitt som er glad i meg. Jeg blir nok fort et offer for slike. Han her var akkurat det jeg lette etter- i begynnelsen. Til han etter hvert viste sitt sanne jeg. Nå er jeg veldig oppmerksom på det og gjør nok ikke den feilen igjen😔 Anonymkode: 36345...7e8 10
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 Jeg faller i alle fall ikke for sånt, synes det blir for intenst. Folk er forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 Ikke godt å si. Opplevde det samme som venninna di, jeg var egentlig ganske overveldet over at en så flott fyr kunne like «vanlige» meg. Etter ti år med narcissisten håper jeg inderlig jeg har lært grundig og vel at jeg ikke skal vikle meg inn i noe sånt igjen… Anonymkode: dc8c4...f24 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Jeg tror ikke det. Jeg synes det blir ubehagelig, klysete og falskt. Anonymkode: 9d844...41a 9
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 Jeg kom fra et forhold der jeg hadde blitt oversett og tatt for gitt. Så en mann som overøste meg med komplimenter og var levende opptatt av alt i mitt liv var en beruselse. Utenom dette forholdet kom ut fra rett før, så hadde jeg høy utdanning, høy stilling og ett ryddig liv med mange venner og god kontakt med familien. Jeg gjennomskuet det etter noen måneder så kom meg unna, men ble skremt av hvor fort jeg falt og hvor lett det var. Hadde aldri i livet trodd at jeg ville falle for noe sånt. Anonymkode: e15d0...d4e 10
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Skrevet 4. juli 2021 Jeg faller ikke for sånn, det blir for mye og for kunstig, og etter min erfaring: typisk narsissist som forsøker å snøre inn sitt nye bytte - sjarmere dem i senk, så når de har falt pladask så begynner den psykiske terroren. Anonymkode: 8c00e...0d8 8
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 Det er psykopater som driver med dette. Alle blir blendet av sjarmen deres og så manipulerer de for å ta det de er ute etter. Anonymkode: 07033...329 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #9 Skrevet 4. juli 2021 Jeg trampet rett inni det. Jeg hadde ikke hatt mange forhold før og da jeg etterhvert fikk massiv oppmerksomhet fra noe som jeg trodde var en fin og pålitelig fyr så gikk jeg rett i fella. Jeg er ellers rimelig oppegående men pga tidligere erfaringer så var jeg ganske usikker på alt som angikk forhold, og ikke spesielt full av selvtillit på det området heller. Det gjorde meg nok til et lett bytte. Gudskjelov kom det aldri så langt som til snakk om å flytte sammen. Håper og tror at jeg ikke noensinne går i en slik felle igjen. Anonymkode: dfc23...ae5 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #10 Skrevet 4. juli 2021 Det kunne ikke skjedd meg, ikke på den klassiske måten hvor han overøser deg med komplimenter, oppmerksomhet og "du er mitt alt!" i det minste. Ønsker ikke komplimenter da jeg ikke tror på dem og hvis jeg "betyr alt" for noen, så blir jeg kvalt og støter dem vekk fort som f 😆 Jeg kunne sikkert lures av en person som var god på å analysere hva som skulle til - ikke den metoden der - er jeg skikkelig forelsket så kunne det sikkert gå galt med rette psyko 😉👍 Anonymkode: a9b9c...435 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #11 Skrevet 4. juli 2021 Jeg tror nok de fleste kunne falt for dette, også de som mener at de aldri ville falt for det. Jeg er også sånn som synes det blir klysete og falskt med sånn ekstrem smiger og alt det der, men det er ikke bare det love bombing består av. De som driver med dette har også ganske avanserte måter å speile offeret sitt på, som gjør at de greier å få det til å føles som man er skapt for hverandre, man har møtt sjelevennen sin, det føles som «å komme hjem» og som om dette virkelig er den store kjærligheten osv. Anonymkode: 9efb8...b36 9
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #12 Skrevet 4. juli 2021 Jeg falt for den typiske "love bombing i kombinasjon med hot/cold". Ga meg mye positiv oppmerksomhet før han plutselig virket litt mindre interessert. Akkurat nok til å få meg fullstendig hekta. Han hadde også en del venninner, egentlig hørtes det helt uskyldig ut, men magefølelsen min gjorde meg usikker. Dessverre endte jeg med å bli usikker på meg selv i stedet for å bli usikker på ham! Jeg ble hele tiden redd for å ikke være bra nok for han. Egentlig utrolig trist å se tilbake på nå. Jeg falt så hardt for den jeg trodde han var, men etter en tid skjønte jeg at jeg bare var et midlertidig alternativ i hans øyer. Han var enten en god skuespiller eller bare veldig rask til å ombestemme seg. Han var så kjekk og flott.. Æsj, jeg er litt bitter fremdeles. Han var veldig røff i senga og viste der at han ikke hadde den beste respekten for meg, så jeg hadde jo tydeligvis ikke nok respekt for meg selv heller, siden jeg kjempet så for ham Anonymkode: 5ace8...aa5 11
Pingvinen Skrevet 4. juli 2021 #13 Skrevet 4. juli 2021 Når jeg var yngre kunne jeg lett falt for noe sånt. Nå ville det ikke skjedd. Blir veldig mistenksom dersom noen er alt for blid, snill, overøser med komplimenter osv. Når noe virker for godt til å være sant, er det ofte sånn 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #14 Skrevet 4. juli 2021 Nei, jeg rygger kjapt når jeg treffer på sånne mennesker. Hater kjærlighetserklæringer og denslags, det er ikke noe for meg. Anonymkode: a79fa...562 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #15 Skrevet 4. juli 2021 Jeg mistenker at jeg kan være fanget inn i et 'love bombing'-prosjekt nå, men hvordan vet man det sikkert? Ikke overdrevent raus med komplimenter, men introduserte meg tidlig for venner og familie. Ønsket raskt forpliktelse med meg. Anonymkode: cdc85...8c5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #16 Skrevet 4. juli 2021 Ja, hvordan vet man hva som er hva? Har en samboer. Og han forteller meg ofte hvor mye jeg betyr for han, at han synes jeg er så vakker og spesiell osv. Men nå lurer jeg jo på om det bare er love bombing 😅 Anonymkode: c572d...0a2 1
CorvusCorax Skrevet 4. juli 2021 #17 Skrevet 4. juli 2021 Da jeg var yngre. Lett. Nå... neh, litt vanskeligere, men det kan sikkert skje. For jeg elsker smiger, romantikk og lidenskap - så jeg lever med et håp om at noen liker det samme. Jeg "love bomber" jo selv, kan man si... Rødt flagg for meg er om vedkommende starter med dette før man i det hele tatt har truffet hverandre, eller om det begynner rett etter første date. Men litt "love bombing" etter en god del dates må da være greit, for oss som liker sånn. 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #18 Skrevet 4. juli 2021 For min del trodde jeg at de skjønte at det ikke fungerte. Det blir litt som en elendig fotballspiller som vil være verdens beste og så er han elendig. Man synes jo synd på fyren. Anonymkode: 0961c...c1e 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #19 Skrevet 4. juli 2021 Jeg rota med en, greit nok det. Så oppsøkte han meg, og heiv seg etter meg med full styrke, før han en dag snudde og oppførte seg som en dritt. Jeg sørget, slikket mine sår, han meldte meg nesten et år etterpå. Jeg svarte, din frekke faen, jeg vil aldri ha noe mer med deg å gjøre. Ikke hørt fra han igjen. Var i en veldig sårbar situasjon da vi var sammen. Var veldig trengende på den fantastiske oppmerksomhet jeg fikk. Ikke sikkert jeg hadde giddet å gå inn på noe med han, om jeg ikke var langt nede akkurat da. Når det er sagt, så var det vanvittig gøy, jeg hadde det fantastisk. Fy som han plutselig en dag snudde. Det var skummelt. Anonymkode: 2f1b1...da3 3
Silva Pluvialis Skrevet 4. juli 2021 #20 Skrevet 4. juli 2021 Alle kan falle for manipulasjon, men de som er sårbare er ofte et lettere "bytte", dessverre. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå