AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Besøker dere ofte Oslo? Får dere besøk fra Oslo-folk? Anonymkode: 09739...b29 1
visp Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 Jeg bor like ved Oslo og kjenner diverse folk som bor ca halvannen time herfra. Jeg besøker de, men det er jo ikke bare den ene veien. Bosetter du deg to timer unna kjentfolk så må de sitte 4 timer i bil ved hvert besøk og det gjør at alt må planlegges mer. Om det var den retningen du tenkte deg:)
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 Bor i Tønsberg og har bodd i Oslo, og hatt familie i Oslo. Nei, det er ikke vanlig med jevnlig besøk noen av veiene. Det er akkurat liiiiitt langt. Anonymkode: 49a79...66e 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 visp skrev (1 minutt siden): Jeg bor like ved Oslo og kjenner diverse folk som bor ca halvannen time herfra. Jeg besøker de, men det er jo ikke bare den ene veien. Bosetter du deg to timer unna kjentfolk så må de sitte 4 timer i bil ved hvert besøk og det gjør at alt må planlegges mer. Om det var den retningen du tenkte deg:) Men du drar dit kun for å besøke venner sant? Det er vel ikke så vanlig for Oslo-folk å bare "ta seg en tur" f.eks Grenland eller Arendal? Ja utenom for en festival kanskje, eller konsert? Jeg ønsker vel mest å få fred fra noen jeg ikke vil ha kontakt med, vil ha "stedet for meg selv", i hvertfall i forhold til disse folka, vonde minner... Jeg skjønner selvsagt at ingen kan svare på hva enkeltindivider kan finne på, men så lurte jeg plutselig generelt på om Oslo-folk faktisk drar endel ut av byen eller ikke, og om folk et godt stykke utenfor har et stort behov for å dra inn til Oslo. Ønsker ikke en hverdag hvor folk veldig ofte sier "la oss dra til Oslo i helga da!" Anonymkode: 09739...b29
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Jeg bor bare en drøy halvtime fra Oslo, i Drammen, men er ikke så ofte i hovedstaden og vennene mine som bor der ser jeg stort sett bare om jeg tar turen dit. De kommer kun til Drammen om det skjer noe spesielt, f.eks. Elvefestivalen eller en konsert, eller om jeg inviterer dem til meg. Ingen av vennene mine her tar en helg i Oslo på jevnlig basis. Vi drar til Oslo om det er en konsert vi har lyst til å gå på eller en teater-/operaforestilling. Anonymkode: 1d5e4...fda 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 Jeg bor 20 minutter unna Oslo og er aldri der. Det er for langt unna Anonymkode: 57b78...537 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Skrevet 4. juli 2021 Jeg bor bare en halvtime unna Oslo og er så godt som aldri der. Da må det være fordi det er en konsert eller et spennende arrangement. Er ingenting annet å dra til Oslo for Anonymkode: 8ab7e...7f0 2
visp Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men du drar dit kun for å besøke venner sant? Det er vel ikke så vanlig for Oslo-folk å bare "ta seg en tur" f.eks Grenland eller Arendal? Ja utenom for en festival kanskje, eller konsert? Jeg ønsker vel mest å få fred fra noen jeg ikke vil ha kontakt med, vil ha "stedet for meg selv", i hvertfall i forhold til disse folka, vonde minner... Jeg skjønner selvsagt at ingen kan svare på hva enkeltindivider kan finne på, men så lurte jeg plutselig generelt på om Oslo-folk faktisk drar endel ut av byen eller ikke, og om folk et godt stykke utenfor har et stort behov for å dra inn til Oslo. Ønsker ikke en hverdag hvor folk veldig ofte sier "la oss dra til Oslo i helga da!" Anonymkode: 09739...b29 Ok, sånn. Det er vel ingen som drar så langt uten at det er avtalt. Og blir du spurt så får du ha diverse unnskyldinger klare (som Seinfeld) 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #9 Skrevet 4. juli 2021 Jeg bor ca 2 timer unna Oslo og har både venner og noen familiemedlemmer der. Jeg er mye oftere i Oslo enn de er her. Samme med jobbmøter før Corona: de var mye oftere lagt til Oslo enn her, og de gangene møtene var lagt i Oslo startet de kl 08 eller 08.30 på morgenen. De gangene møter med samme samarbeidspartnere skulle finne sted her ble møtene alltid lagt til 10.00 eller senere. Konklusjon: Avstanden herfra til Oslo er åpenbart mye kortere enn motsatt. Anonymkode: 8abb2...c70 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #10 Skrevet 4. juli 2021 Jeg har flyttet derfra etter 45 år og bor 1.5 time unna. Ofte på f.eks. mc tur på 2 - 3- 4 + timer, men kjører aldri den veien for å besøke gamle kjente. Knyter seg i magen når jeg nærmer meg Drammen og enda mer opp Lierbakkene og Asker de gangene jeg må inn dit. Har bare lyst til å finne på en unnskyldning og snu. At folk orker å bo inni der! Hilsen fra en som _aldri_ skulle flytte fra Oslo området 😬😎🤣 Anonymkode: a60ef...4b1
Knirke Skrevet 4. juli 2021 #11 Skrevet 4. juli 2021 Bor ca 1 time fra Oslo, og drar dit som regel bare hvis det er noe helt spesielt jeg skal ha på en butikk, har kjøpt noe på Finn, evt skal på konsert eller annet arrangement. Hovedproblemet er at det er så innmari dyrt å parkere i Sentrum, og jeg avskyr å ta toget. Har mange bekjente i Oslo, men vi er ikke flinke til å besøke hverandre.
Jr.Garcon Skrevet 4. juli 2021 #12 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Besøker dere ofte Oslo? Får dere besøk fra Oslo-folk? Anonymkode: 09739...b29 Ca 1 time og 15 fra. Besøker heldigvis Oslo veldig veldig sjeldent.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #13 Skrevet 5. juli 2021 Flyttet helt til Canada. Likevel kommer det Oslo-folk 😜 Anonymkode: 2d912...ee3
mordi Skrevet 5. juli 2021 #14 Skrevet 5. juli 2021 (endret) Bor 7 timer unna Oslo. Er er aldri der. Endret 5. juli 2021 av mordi
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #15 Skrevet 5. juli 2021 Bor i Drammen, sjeldent i Oslo. Rett og slett fordi Oslo ikke er en trivelig by. Anonymkode: 1a049...7a4
Gjest Vintermorgen Skrevet 5. juli 2021 #16 Skrevet 5. juli 2021 Ryddet for diskriminerende innlegg. Vintermorgen, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå