Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt å være i Venezia i en uke i enten august eller september. 
Jeg lurer på hva KGfolket kan hjelpe med av svar på følgende spørsmål 🤗 :

• Hvilket hotell bør man bo i? (Tenkte ikke over 15000 kr. Det ønskes å ha tilgang på transport til og fra hotellet.)

• Er det lov å bruke trillebag/trillekoffert i byen?

• Hvor mye trenger man for 1 uke av klær og annet? Hvor mye penger bør man regne med?

• Hvor bør man få med seg?

• Hvor bør man helst spise?

• Hva bør man passe på? 

Anonymkode: 3097a...789

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke det du spør om: men jeg  har reist i store deler av Italia og ville ikke lagt en hel uke i Venezia, det finnes mange andre steder som er verd å se. Synes byen absolutt er fin, men litt for turistifisert, litt for tettpakka med folk og litt for dyr for min smak. Nå var det riktignok noen år før covid.

Anonymkode: d2e4b...10b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært i Venezia en gang, og er enig med overnevnte kommentar. Er så kort mellom stedene i Italia så ville anbefalt å ta tog til byer i nærheten, eksempelvis Trieste, Verona o.l. 

Marcusplassen i Venezia er fin! Det å vandre i gatene synes jeg var det fineste med Venezia, jeg var der en periode det var lite folk. Vil anbefale å gå i en av sidegatene, mye billigere mat og mye bedre mat enn midt i kjernen:)

Anonymkode: 82a49...154

AnonymBruker
Skrevet

Men for å svare på det du faktisk spør om: vi valgte en Airbnb/b&b med helt grei standard, spiste god pasta et par steder (som ikke kostet skjorta), har vel hørt at en tusenlapp per dag er en grei sum til måltider, legg på litt mer (ta alltid høyde for det uforutsette også økonomisk. Ta med to bankkort og oppbevar dem på forskjellige steder). Markusplassen er et must og et par av de største museene er fine. Har du råd reiser du med gondol, hvis ikke er vaporetto fint. Jeg reiste med sekk, men vil tro trillekoffert er lov. For egen del synes jeg det er viktigst med nok topper, samt undertøy. Kjoler og skjørt skjørt kan ofte brukes mer enn en dag. Husk gode sko. Ta evnt med Biotex Håndvask. 

Anonymkode: d2e4b...10b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller ikke tilbrakt en hel uke i Venezia. Byen er ikke så stor, så jeg synes to-tre dager er nok. 

Vi bodde på Carnival Palace Hotel i tre netter, da hadde vi to fulle og en halv dag i Venezia og det var passe for oss. Det ligger i utkanten av Venezia, men nær togstasjonen og det er enkelt å ta en båttaxi eller vaparetto fra flyplassen og dit, det er stopp for flere vaparetto-linjer rett ved hotellet.

Vi dro videre til Treviso, som ligger ca 35 km fra Venezia og er et mye triveligere sted å tilbringen lenger tid. Der er det få turister, mer "ekte" Italia. Det er f.eks. lettere å finne gode spisesteder enn i Venezia som er fylt med turistfeller. Det er enkelt å komme seg fra Venezia til Treviso (eller andre veien), toget tar en halvtimes tid og koster noen få euro. Om vi skal til området igjen kommer vi definitivt til å bo i Treviso hele tiden og heller ta en dagstur eller to til Venezia. I Treviso bodde vi i leilighet vi leide via Airbnb.

Noen artikler om Treviso:
-https://www.nytimes.com/2019/06/10/travel/venice-treviso-overtourism.html
-https://www.telegraph.co.uk/travel/destinations/europe/italy/veneto/articles/Treviso-Italy-an-underrated-gateway-to-Venice/
-https://www.pizzagirlpatrol.com/2018/08/treviso-a-small-venice/

Italia har et supert nettverk av hurtigtog, så det går fint an å kombinere flere byer på en tur. F.eks. kan man komme seg fra Venezia til Roma på ca 4 timer. Venezia til Firenze tar et par timer.  

Anonymkode: a014f...2c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...