AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Har en rar situasjon.. jeg kjøpte meg nye møbler i helga, og er kjempefornøyd. Har spart lenge og fant noe som endelig passet fint inn. møtte min søster i dag og viste henne bilder av møblene, hun viste ingen interesse.. bare sånn.. å ja.. så har vi nettopp revet ett gammelt skur og bygd ny terrasse der. Vi er kjempefornøyd. det eneste mannen til min søster sier er: skjønner ikke att dere ville ha terrasse der, dere får jo mindre plen. kjenner bare jeg blir lei meg og skuffet. Her har vi stått på i flere uker for å bygge terrasse, og spart lenge til både den og møblene.. hadde forventet meg mer.. så fint det ble, dette ble bra! Dere har stått på. O.l hvorfor unner ikke familie hverandre glede over slike ting? de er selv Happy når de kjøper noe nytt eller pusser opp ett rom. Og sender bilder og vil dele. Vi sier alltid at det er kjempefint og gir gode tilbake meldinger Anonymkode: 9063f...3b0 1
Mezzosoprena Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 Dette er da ikke søskensjalusi?!?! De er bare ikke like interessert i deres ting, som dere er - noe som er veldig normalt. 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 Enig i at det kanskje var litt spesielle reaksjoner, men tror kanskje du overtenker litt også. Jeg kunne kanskje ha svart noe lignende selv (på det med møblene) dersom jeg selv var stresset over noe/hadde mye i hodet akkurat da. Det med terrassen var kanskje mer spesielt, det har jo dere lagt inn en innsats. Om jeg selv var uenig i valg av hvor og hvor stor terrassen var så ville jeg likevel svart noe sånnt «godt jobba, nå kan dere nyte sommerkveldene her» eller lignende.. Uansett, ikke legg så mye i det. Hvertfall ikke dersom dere ellers har ett greit forhold. Anonymkode: f8eeb...201 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 Teatrica skrev (25 minutter siden): Dette er da ikke søskensjalusi?!?! De er bare ikke like interessert i deres ting, som dere er - noe som er veldig normalt. Jeg tenker sjalusi når en ikke evner å glede seg på andres vegne. Men selv viser stolt fram når de har kjøpt seg noe eller har gjort noe. Anonymkode: 9063f...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Enig i at det kanskje var litt spesielle reaksjoner, men tror kanskje du overtenker litt også. Jeg kunne kanskje ha svart noe lignende selv (på det med møblene) dersom jeg selv var stresset over noe/hadde mye i hodet akkurat da. Det med terrassen var kanskje mer spesielt, det har jo dere lagt inn en innsats. Om jeg selv var uenig i valg av hvor og hvor stor terrassen var så ville jeg likevel svart noe sånnt «godt jobba, nå kan dere nyte sommerkveldene her» eller lignende.. Uansett, ikke legg så mye i det. Hvertfall ikke dersom dere ellers har ett greit forhold. Anonymkode: f8eeb...201 Vi satt på kafé sammen, og det var bare meg og henne. Så hun hadde det ikke travelt. Men hun er alltid slik. Kjøper jeg ei ny lampe, kan hun kommentere: hva var feil med den andre? Og hva skal du gjøre med den? Anonymkode: 9063f...3b0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 Tenkt på at du kanskje oppleves skrytete? «Se på mitt nye og fine ditt og datt». Du fisker etter komplimenter som «ååå, så fin» eller «wooow, skikkelige bra jobba med plattingen da». Anonymkode: 17242...cae 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Skrevet 4. juli 2021 Spesielt å ikke kunne klare å si noe hyggelig! De tåler vel ikke at andre får det fint da.. Anonymkode: a2fbf...308 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenkt på at du kanskje oppleves skrytete? «Se på mitt nye og fine ditt og datt». Du fisker etter komplimenter som «ååå, så fin» eller «wooow, skikkelige bra jobba med plattingen da». Anonymkode: 17242...cae Herregud! Det må da være innafor å vise søsteren sin nye møbler og opp-pussing. For en stusselig verden du lever i 🤯 Anonymkode: a2fbf...308 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #9 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi satt på kafé sammen, og det var bare meg og henne. Så hun hadde det ikke travelt. Men hun er alltid slik. Kjøper jeg ei ny lampe, kan hun kommentere: hva var feil med den andre? Og hva skal du gjøre med den? Anonymkode: 9063f...3b0 Det er bare personligheten hennes. Svigermoren min er sånn og mener egentlig ingenting vondt med det - mye sånn «hvorfor ditt og datt» om ting som egentlig er uhøflig. Sånn at flere enn meg reagerer. Faren min kan og ytre sånt om sin bror - «herregud han har kjøpt seg båt, fint skal det være liksom»..... det er åpenbar sjalusi tenker jeg. Anonymkode: 5cd96...347 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #10 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tenkt på at du kanskje oppleves skrytete? «Se på mitt nye og fine ditt og datt». Du fisker etter komplimenter som «ååå, så fin» eller «wooow, skikkelige bra jobba med plattingen da». Anonymkode: 17242...cae Så hvis en er kjempeglad for nye møblene så skal en holde det for seg selv? Stusselig Anonymkode: 9063f...3b0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #12 Skrevet 4. juli 2021 Min reaksjon på tilsvarende situasjon ville vært veldig avhengig av personen som viste meg det. Jeg kjenner enkelte som alltid må skryte av alt de har kjøpt, alt de har gjort og alt de har fått til. Det fremstår nesten som om de kjøper/gjør disse tingene kun fordi de ønsker oppmerksomhet, for å poste i SoMe, og for å få høre hvor fint de har fått det. I slike tilfeller kan jeg gjerne tenke at det gamle var bedre, at det var sløsing med penger, at de ødelegger miljøet for noe meningsløst, etc. Jeg ville nok ikke sagt det, men heller ikke vært særlig positiv. Og da handler det ikke om sjalusi... Anonymkode: c72c1...613 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #13 Skrevet 4. juli 2021 Noen mennesker er sånn. Jeg tenker noen ganger er det misunnelse, andre ganger er det bare litt manglende antenner. Min tante er litt slik, og det er nok rotet i noe misunnelse over at min mor har fått til veldig mye. Min mor er ikke snobbete og finnes ikke skrytete, men hennes søster synes hun har så mye at det er liksom ikke noen "vits" i å påpeke ting. Hun kan være gjest på deres nye hytte og ikke engang klare å si "her var det fint". Hun simpelthen later som hun har vært der mange ganger. Det er trist med mennesker som ikke klarer å glede seg på andres vegne, men prisen de betaler er at folk vil slutte å gi dem samme generøsitet i retur. Anonymkode: e50fb...a1a 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #14 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Tenkt på at du kanskje oppleves skrytete? «Se på mitt nye og fine ditt og datt». Du fisker etter komplimenter som «ååå, så fin» eller «wooow, skikkelige bra jobba med plattingen da». Anonymkode: 17242...cae Det er forskjell på å ikke gi åpenbare komplimenter, og det å snu ting til noe negativt - hvem svarer "hva skal du med den?" når noen har kjøpt seg ny lampe? Det er jo nesten komisk 😆 Anonymkode: e50fb...a1a 1
Mezzosoprena Skrevet 4. juli 2021 #15 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker sjalusi når en ikke evner å glede seg på andres vegne. Men selv viser stolt fram når de har kjøpt seg noe eller har gjort noe. Anonymkode: 9063f...3b0 Jeg tenker at det er mangel på interesse...
Gjest Saph Skrevet 4. juli 2021 #16 Skrevet 4. juli 2021 Hvorfor tenker du at hun er sjalu? Hun høres bare uinteressert ut.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #17 Skrevet 4. juli 2021 Saph skrev (41 minutter siden): Hvorfor tenker du at hun er sjalu? Hun høres bare uinteressert ut. En søster en har vokst opp med å kjent hele livet kjenner man ganske godt. På godt og vondt. Vanskelig å rose eller unne den andre.. Anonymkode: 9063f...3b0
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #18 Skrevet 4. juli 2021 Din søster har ikke lært seg å engasjere seg i andre. Det er så "såre enkelt." Dette kan selvfølgelig være sjalusi, men det kan også bare være at hun ikke er så opptatt av andre. Dette ser du jo i sammenhenger der dere møter andre, om hun er slik med dem også. Det vil uansett straffe seg på sikt ❤️ Fordi folk flest liker litt oppmerksomhet, og det er hyggelig å dele oppmerksomhet med hverhverandre, og ikke bare få få få Anonymkode: 4dc4a...67e 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #19 Skrevet 5. juli 2021 Kanskje du skal reagere litt mer slik de selv reagerer når de vil vise frem noe? "åja".. "det var jo synd, den gamle var jo så fin".. Jeg tror de heller setter mer pris på negative tilbakemeldinger siden det er det de liker å overøse andre med 😁👌 Anonymkode: ded85...65e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #20 Skrevet 5. juli 2021 16 hours ago, AnonymBruker said: Har en rar situasjon.. jeg kjøpte meg nye møbler i helga, og er kjempefornøyd. Har spart lenge og fant noe som endelig passet fint inn. møtte min søster i dag og viste henne bilder av møblene, hun viste ingen interesse.. bare sånn.. å ja.. så har vi nettopp revet ett gammelt skur og bygd ny terrasse der. Vi er kjempefornøyd. det eneste mannen til min søster sier er: skjønner ikke att dere ville ha terrasse der, dere får jo mindre plen. kjenner bare jeg blir lei meg og skuffet. Her har vi stått på i flere uker for å bygge terrasse, og spart lenge til både den og møblene.. hadde forventet meg mer.. så fint det ble, dette ble bra! Dere har stått på. O.l hvorfor unner ikke familie hverandre glede over slike ting? de er selv Happy når de kjøper noe nytt eller pusser opp ett rom. Og sender bilder og vil dele. Vi sier alltid at det er kjempefint og gir gode tilbake meldinger Anonymkode: 9063f...3b0 Er det ikke det man har Facebook og alle andre sosiale media til? Brife med hvordan det ser ut hjemme og hvor perfekt jeg er Anonymkode: a48d4...9fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå