Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan blir det til høsten? Blir det frivillig tilbake til kontoret eller faste dager? Og hva jobber dere med? 

Anonymkode: d1e07...da6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det fortsatt usikkert, men jeg håper det blir noe hjemmekontor. 

AnonymBruker
Skrevet

Det blir en miks, litt som i fjor høst da jeg delte uken mellom kontoret og hjemmekontor. Fantastisk å slippe reisevei, samt sitte hjemme de dagene jeg trenger å jobbe uforstyrret

Anonymkode: b3cf9...c23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber med velferdsteknologi:) Har bare vært på hjemmekontor så langt(startet i februar), så nå etter sommeren tenker jeg å ta en dag eller to i uka der jeg drar på kontorlokalene. Trives veldig godt med hjemmekontor, får gjort så mye mer, men har jo kun blitt kjent med mine kolleger på en skjerm så kanskje kjekt å kunne småskravle litt over en kaffe:)

Anonymkode: 35ef7...920

• Liker 1
Skrevet

Etter at lockdown beviste for de fleste bedrifter at hjemme kontor kan funke, så satt jeg det som krav når jeg ble forfremmet (minst 3dager i uken med hjemmekontor)

Endelig kan jeg være hjemme fra jobb 16:01 og bruke masse tid med barna. Før var jeg hjemme rundt 18:00/18:30 pga det alltid er noen som ikke kan kjøre bil i rushtiden

Skrevet

Håper de fotsetter med en fjernkontorløsning så jeg kan sitte uforstyrret på playaen og logge på et par ganger om dagen.  Det er jo ingen som ser forskjell på om jeg er hjemme eller i Spania.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber økonomiavdeling i bank, har vært nesten bare hjemmekontor siden mars 2020. I det siste har vi hatt 1dag i uken på kontoret. Utover høsten skal vi gå over til en ordning med minst 3 dager på kontoret. De som vil kan være mer på kontoret, men maks to dager hjemme. 

Anonymkode: d30f3...b50

AnonymBruker
Skrevet
Whistler skrev (4 minutter siden):

Håper de fotsetter med en fjernkontorløsning så jeg kan sitte uforstyrret på playaen og logge på et par ganger om dagen.  Det er jo ingen som ser forskjell på om jeg er hjemme eller i Spania.

😂

Hva jobber du med? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jobber økonomiavdeling i bank, har vært nesten bare hjemmekontor siden mars 2020. I det siste har vi hatt 1dag i uken på kontoret. Utover høsten skal vi gå over til en ordning med minst 3 dager på kontoret. De som vil kan være mer på kontoret, men maks to dager hjemme. 

Da tror jeg lokalene er tomme mandager og fredager 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Da tror jeg lokalene er tomme mandager og fredager 😂

He he, tror neppe vi får velge dager selv 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det antydet at etter sommerferien så er det forventet at vi fysisk er tilbake på kontoret. Om vi ønsker noen dager med hjemmekontor må det avtales med nærmeste leder.

Anonymkode: 4e999...799

AnonymBruker
Skrevet

Organisasjonen jeg jobbet for har bestemt at det nå kan søkes om 1-2 faste hjemmekontordager i uken, mens man må være fysisk tilstede på kontoret 3-4 dager i uken. Det åpnes opp for at man ellers kan ta ut noen ekstra dager på hjemmekontor i måneden med spesielle anledninger, men det blir en månedskvote der også, tror det var noe sånt som 2 dager utenom man kan fordele på en måned. Grunngivingen er det sosiale aspektet. Merker jeg er skuffet over at det ikke foreligger noe mulighet for flere dager på hjemmekontor eller hjemmekontor på fulltid. Jeg synest det er bra å møtes fysisk, men for min del ville jeg heller hatt det omvendt, 1-2 dager i uken på kontoret, men mest tid på hjemmekontor.

Nå planlegger jeg i midlertidig å slutte snart, og da ser jeg etter arbeidsgivere som er mye mer fleksible.

Anonymkode: 6d944...93a

AnonymBruker
Skrevet

Tilbakeføring til kontoret og deling av kontor med 3 andre i august.Jippi 🙄😞

Anonymkode: 3df20...2a0

AnonymBruker
Skrevet

Det blir en kombinasjon av hjemme og kontor, men vet ikke helt i hvilken grad ennå. 

Anonymkode: 36fe2...945

AnonymBruker
Skrevet

Det blir frivillig. Kontorene bygges om og vi får alle komplett utstyr til hjemmekontor. Jeg ser for meg å dra inn 1-2 dager i uken.

Anonymkode: 0e05f...8fa

AnonymBruker
Skrevet

Det blir 1-2 dager i uka. Kommer og drar etter rushen. Jeg er ferdig med småbarnslivhamsterhjulet og skal aldri oppleve det igjen. Det er så fantastisk!! Samboeren får det minst like fleksibelt i sin jobb.

Anonymkode: 5f2ca...a11

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor et lite stykke (1 1/2 time reisevei) utenfor Oslo og håper det vil bli permanent akseptert med hjemmekontor 2-3 dager pr uke. I såfall er det bye bye til nåværende jobb der jeg bor, og jeg vil søke meg til jobber i hovedstaden.

Anonymkode: d87d7...071

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å reise tilbake til kontoret etter ferien, men har mulighet for å jobbe hjemmefra når jeg vil. Den muligheten hadde jeg før korona også.

Anonymkode: 68714...a34

AnonymBruker
Skrevet

Her har de varsler om at alle skal tilbake på kontoret for en periode hvertfall, og deretter skal de se på eventuelle løsninger for å kunne sitte mer på hjemmekontor etter en stund.. Dette er for å skape samhold osv igjen. Vell, jeg har hatt en ok mulighet til å sitte på kontoret under pandemien og, og helt ærlig så ser jeg ikke så veldig mye mer til kollegaene når jeg er der. Sitter for det meste alene med oppgaver uansett. Håper løsningen de tenker å ha etterhvert blir fleksibel, og legger opp til at man kan sitte der man selv jobber og trives best 😊🤞

Anonymkode: 38841...509

Skrevet

Vi skal ha en prøveordning der vi kan velge selv om vi vil jobbe på hjemmekontor eller fysisk på kontoret. Antar jeg kommer til å være på kontoret ca 2 dager pr uke. Så får vi se hvordan det blir etterhvert :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...