Gå til innhold

Lykkes du i å bli gravid med ivf?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Rååååsa skrev (15 timer siden):

Jeg gikk på IVF. Tre innsett. Prøvde i flere år før det. Så klarte jeg ikke mer. Påkjenningen ble for stor for meg. 

Jeg er fortsatt barnløs, og har slått meg til ro med det. 

❤❤❤

Du ble ikke borte helt til høsten jo! Velkommen tilbake!

Anonymkode: d9c80...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rååååsa
AnonymBruker skrev (1 time siden):

❤❤❤

Du ble ikke borte helt til høsten jo! Velkommen tilbake!

Anonymkode: d9c80...880

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rååååsa

Jeg har lyst til å si noe om mine IVF: 

Jeg var 30 år da jeg hadde mitt første innsett. Jeg hadde prøvd å bli gravid ett par år da. Mitt barneønske var ikke veldig sterkt, men min samboer ønsket familie. 

Så jeg satte inn egg en og to og tre ganger. Men min samboer engasjerte seg ikke i det hele tatt. På siste dro han på guttetur. 

Vi hadde aldri sex og jeg følte jeg skulle insimineres, som en annen ku. 

Så satt jeg der da, alene, og tisset på pinnen som visste negativt. Da våkna jeg og tenkte: hva i all verden er det jeg utsetter meg for? 

Han kom hjem og jeg sa at dette klarer jeg ikke mer. Han brølte til meg at dette var jobben min, å lage barn. Jeg spurte om jeg bare var en livmor for han, og han sa ja. 

Så ble jeg for første gangen i mitt liv utsatt for grov vold av en mann. Han kastet meg ned trappen hjemme og han skadet to ryggvirvler og en i nakken (som ses på MR). 

Men jeg fikk superkrefter og banka han sønder og sammen. Jeg slo han i hodet med kaffekanna, sparka, slo og klorte. Han gråt. 

Så flytta jeg fra han og så meg aldri mer tilbake. 

Nå er jeg stemor til ei nydelig jente og tante til 12. Min mann er god og snill. 

IVF er det verste jeg har opplevd og jeg satte inn en spiral. Nå er jeg i gang med overgangsalderen, og jeg er glad for mitt valg. 

Så ja. Denne historien passer nok ikke så godt i tråden, men jeg kjente det gjorde godt å fortelle hva som skjedde meg. 

Endret av Rååååsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rååååsa skrev (På 12.7.2021 den 12.42):

Jeg var 30 år da jeg hadde mitt første innsett. Jeg hadde prøvd å bli gravid ett par år da. Mitt barneønske var ikke veldig sterkt, men min samboer ønsket familie. 

Så jeg satte inn egg en og to og tre ganger. Men min samboer engasjerte seg ikke i det hele tatt. På siste dro han på guttetur. 

Så satt jeg der da, alene, og tisset på pinnen som visste negativt. Da våkna jeg og tenkte: hva i all verden er det jeg utsetter meg for? 

Han kom hjem og jeg sa at dette klarer jeg ikke mer. Han brølte til meg at dette var jobben min, å lage barn. Jeg spurte om jeg bare var en livmor for han, og han sa ja. 

Så ble jeg for første gangen i mitt liv utsatt for grov vold av en mann. Han kastet meg ned trappen hjemme og han skadet to ryggvirvler og en i nakken (som ses på MR). 

Men jeg fikk superkrefter og banka han sønder og sammen. Jeg slo han i hodet med kaffekanna, sparka, slo og klorte. Han gråt. 

Nå er jeg stemor til ei nydelig jente og tante til 12. Min mann er god og snill. 

IVF er det verste jeg har opplevd og jeg satte inn en spiral. Nå er jeg i gang med overgangsalderen, og jeg er glad for mitt valg. 

Så ja. Denne historien passer nok ikke så godt i tråden, men jeg kjente det gjorde godt å fortelle hva som skjedde meg. 

Takk som delte ❤️ Alle historier er velkomne. 

Anonymkode: 3b35b...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Ja, er nå gravid 9+4 - tok oss to år ca. Ble gravid etter å ha holdt på 2 år offentlig, så gikk vi privat, da satt det på første forsøk. Icsi, både jeg og mannen er «problemet» 

lykke til ❤️❤️❤️

Anonymkode: f0d0c...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rååååsa skrev (På 12.7.2021 den 12.42):

Oh shitt - tårer som renner nå asså! Så sinnsykt bra at du fekk banka an tilbake! For en jævla dust, og lite mann spør du meg! Fy fader! 

heier på deg og veien du velger ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, er nå gravid 9+4 - tok oss to år ca. Ble gravid etter å ha holdt på 2 år offentlig, så gikk vi privat, da satt det på første forsøk. Icsi, både jeg og mannen er «problemet» 

lykke til ❤️❤️❤️

Gratulerer så mye ❤️❤️

Hvor lenge prøvde dere naturlig før dere begynte med ivf? 

Anonymkode: c4f55...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Gratulerer så mye ❤️❤️

Hvor lenge prøvde dere naturlig før dere begynte med ivf? 

Anonymkode: c4f55...b83

Ikke så lenge for jeg har ikke mensen eller eggløsning 😅 sa dette til fastlegen og så henviste han oss. Han «juksa» litt med papirene for en skal jo prøve i 1 år tror jeg det er. Men kan jo ikke bli gravid når en ikke har eggløsning eller mensen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rååååsa
Tullebudeia skrev (5 timer siden):

Oh shitt - tårer som renner nå asså! Så sinnsykt bra at du fekk banka an tilbake! For en jævla dust, og lite mann spør du meg! Fy fader! 

heier på deg og veien du velger ❤️

🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke så lenge for jeg har ikke mensen eller eggløsning 😅 sa dette til fastlegen og så henviste han oss. Han «juksa» litt med papirene for en skal jo prøve i 1 år tror jeg det er. Men kan jo ikke bli gravid når en ikke har eggløsning eller mensen 😅

Sånn var det for meg også. :) Jeg fikk først noen piller som skulle gi EL, men når ikke det heller funket var det rett til IVF. Så det gikk fort! 

Anonymkode: d9e1a...7da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Tette eggledere her. Prøvde et år uten hell. Fikk henvisning til gynekolog som fant ut av egglederne. Ivf offentlig. Ble overstimulert og måtte avbryte forsøket, men fikk hentet ut egg. Gravid på første forsøk med ivrig ved fryseinnsett måneden etter! Lykke til 🥰 

Anonymkode: 6bb01...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...