AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Del Skrevet 4. juli 2021 Lurer på dere som gikk gjennom prøverør om dere ble gravide og fikk barn? Og hvor mange forsøk før dere fikk barn? Og noen som vet suksessrate for ivf? Vi venter på prøverør til høsten offentlig. Har prøvd i ca 1 år nå. Ingenting galt med oss funnet og jeg er snart 28 år.. Aldri opplevd en positiv test før😭 vi ønsker oss så sårt en liten baby nå. Hadde vært fint om noen delte sin suksess historie ❤️ Anonymkode: c4f55...b83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 4. juli 2021 #2 Del Skrevet 4. juli 2021 Har ikke noe svar men vi er i AKKURAT samme situasjon😞 Så håper vi får oppleve våre første positive tester i høst 🤞🏼💙 Så sår og vond situasjon å stå i! Ikke minst frustrerende! Hvilke sykehus er du henvist til? Klem til deg ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Del Skrevet 4. juli 2021 Vi var i samme situasjon for noen år siden, og har to barn nå. Ett som ble til med IVF og ett som plutselig kom uten hjelp etterpå. Vi hadde tre IVF-forsøk. Angående suksessrate så syns jeg å huske at var ca. 70 % som fikk barn i løpet av tre forsøk. Men det er hva jeg husker nå, så ta det med en stor klypes salt. På hjemmesidene til private IVF-klinikker pleier det å stå noe om det, kanskje på de offentlige sykehusenes sider også, så prøv å sjekke der. Masse lykke til! ❤️ Anonymkode: 0d4ed...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Del Skrevet 4. juli 2021 Jeg klarte også på første forsøk begge gangene, deretter gikk det av seg selv. Medisinene var helt ok og legene var raske og effektive. En helt fin opplevelse. Anonymkode: d9e1a...7da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Del Skrevet 4. juli 2021 Vi hadde prøvd i fire år på egenhånd og med hormontabletter på slutten. Jeg ble gravid med tvillinger på tredje ferskforsøket. Var den første og siste positive testen jeg har tatt. Anonymkode: ee76d...68d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Del Skrevet 4. juli 2021 Ja. Ett barn på ett ferskforsøk. Etter en inseminasjon. Nummer to på ferskforsøk etter tre mislykkede frys (ble gravid og aborterte tidlig på to av dem). Jeg hadde kraftig endometriose og adenomyose. Donorsæd. Anonymkode: 0997e...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Del Skrevet 4. juli 2021 Vi prøvde i to år før IVF. De fant ingenting galt med noen av oss. Ble gravid på første IVF forsøk. Hen ligger i sengen sin og sover søtt nå❤ Nå holder vi på med søskenforsøk. Første forsøk - kjemisk graviditet- mistet. Har egg på frys som vi håper blir til en lillesøster eller bror 😊 Husker så godt sorgen og redselen for at vi ikke skulle få oppleve å bli mamma og pappa. De aller fleste blir gravide tilslutt, noen må gjennom flere forsøk, men de fleste vil ende opp med en baby etter tre forsøk 🌸 Anonymkode: 8a5b1...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): oVi var i samme situasjon for noen år siden, og har to barn nå. Ett som ble til med IVF og ett som plutselig kom uten hjelp etterpå. Vi hadde tre IVF-forsøk. Angående suksessrate så syns jeg å huske at var ca. 70 % som fikk barn i løpet av tre forsøk. Men det er hva jeg husker nå, så ta det med en stor klypes salt. På hjemmesidene til private IVF-klinikker pleier det å stå noe om det, kanskje på de offentlige sykehusenes sider også, så prøv å sjekke der. Masse lykke til! ❤️ Anonymkode: 0d4ed...c4d Det tallet har jeg aldri hørt, hvor har du det fra? Jeg lykkes ikke, men måtte avbryte etter 3 innsett/1 ikke fullendt graviditet pga helse. Kjenner flere i begge leire egentlig - noen med ingen, andre med 1-2 IVFbarn. Anonymkode: 696d1...f4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #9 Del Skrevet 4. juli 2021 frk.bie skrev (3 timer siden): Har ikke noe svar men vi er i AKKURAT samme situasjon😞 Så håper vi får oppleve våre første positive tester i høst 🤞🏼💙 Så sår og vond situasjon å stå i! Ikke minst frustrerende! Hvilke sykehus er du henvist til? Klem til deg ❤️ Uff det er virkelig tungt å stå i.. 💔 Håper virkelig at vi begge får oppleve positiv test i høst ja!! 😭🤞🤞 Er henvist til porsgrunn Hvilke er du henvist til :)? Klem til deg tilbake ❤️ Anonymkode: c4f55...b83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 4. juli 2021 #10 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Uff det er virkelig tungt å stå i.. 💔 Håper virkelig at vi begge får oppleve positiv test i høst ja!! 😭🤞🤞 Er henvist til porsgrunn Hvilke er du henvist til :)? Klem til deg tilbake ❤️ Anonymkode: c4f55...b83 Ja det er en slags sorg… 😞 Føler meg forferdelig utenfor! Vi er henvist til St.Olavs. Skal ha videokonsultasjon med de i august, så er spent på når vi får startet. Fikk akkurat mensen😢 Fader så urettferdig alt er nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kone92 Skrevet 4. juli 2021 #11 Del Skrevet 4. juli 2021 Vi brukte tilsammen 4 år på å bli gravid. 2 år med prøverør. To uttak, men tilsammen minst 9 innsett. Mange fryseforsøk. Hadde aldri sett en positiv graviditetstest før jeg tilslutt ble gravid. Ikke noe galt med noen av oss. Venter nå ei jente om få uker 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 5. juli 2021 #12 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Angående suksessrate så syns jeg å huske at var ca. 70 % som fikk barn i løpet av tre forsøk. Men det er hva jeg husker nå, så ta det med en stor klypes salt. Anonymkode: 0d4ed...c4d Det tallet har jeg også fått høre - på Rikshospitalet! Altså at ca. 70% av parene de behandler lykkes med å få et barn i løpet av de 3 forsøkene de tilbyr. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vi venter på prøverør til høsten offentlig. Har prøvd i ca 1 år nå. Ingenting galt med oss funnet og jeg er snart 28 år.. Aldri opplevd en positiv test før😭 vi ønsker oss så sårt en liten baby nå. Hadde vært fint om noen delte sin suksess historie ❤️ Anonymkode: c4f55...b83 For oss gikk det på første forsøk, etter et par år uten prevensjon og ikke en eneste positiv test. Når de ikke finner en opplagt årsak til barnløsheten kan IVF være akkurat den lille ekstra hjelpen som trengs 😊 Lykke til🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #13 Del Skrevet 5. juli 2021 1 hour ago, DNX said: Det tallet har jeg også fått høre - på Rikshospitalet! Altså at ca. 70% av parene de behandler lykkes med å få et barn i løpet av de 3 forsøkene de tilbyr. For oss gikk det på første forsøk, etter et par år uten prevensjon og ikke en eneste positiv test. Når de ikke finner en opplagt årsak til barnløsheten kan IVF være akkurat den lille ekstra hjelpen som trengs 😊 Lykke til🤞 Håper på at det er stor sjanse for å lykkes. For når man tar ivf så er befruktningen allerede skjedd / den settes inn, og av og til så kan det være det som svikter, og dermed skulle man tro at det er lettere å lykkes. Anonymkode: 0d73a...c44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #14 Del Skrevet 5. juli 2021 Har fått en fantastisk gutt gjennom icsi ❤️ Og sitter nå med en ny positiv test i hånda etter icsi 💛 Anonymkode: 01938...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #15 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Håper på at det er stor sjanse for å lykkes. For når man tar ivf så er befruktningen allerede skjedd / den settes inn, og av og til så kan det være det som svikter, og dermed skulle man tro at det er lettere å lykkes. Anonymkode: 0d73a...c44 Hva mener du med det? Anonymkode: c4f55...b83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #16 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Har fått en fantastisk gutt gjennom icsi ❤️ Og sitter nå med en ny positiv test i hånda etter icsi 💛 Anonymkode: 01938...6bb Gratulerer ❤️ Hvor mange forsøk måtte du gjennom? Og vet du hva 1 forsøk betyr? Jeg trodde det bare var snakk om 1 innsett men noen sier det kan være flere innsett på 1 forsøk 🤷♀️ Anonymkode: c4f55...b83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #17 Del Skrevet 5. juli 2021 frk.bie skrev (13 timer siden): Ja det er en slags sorg… 😞 Føler meg forferdelig utenfor! Vi er henvist til St.Olavs. Skal ha videokonsultasjon med de i august, så er spent på når vi får startet. Fikk akkurat mensen😢 Fader så urettferdig alt er nå Ja det er det.. 💔 Jeg også føler meg sånn.. Så spennende! Håper dere kommer i gang fort! Åå så trist 😥 det er så hjerteknusende når den kommer gang på gang 😥 føler med deg❤️ Anonymkode: c4f55...b83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristina00 Skrevet 5. juli 2021 #18 Del Skrevet 5. juli 2021 Vi prøvde i 5 år før vi endelig valgte å prøve IVF og ble gravid på første forsøk og med endel på frys!🥰 de sier det er 50/50 sjanse for å bli gravid pr forsøk, prøvde søskenforsøk nå i juni med egg vi har på frys, men gikk dessverre ikke. Så nå nyter vi ferie og venter spent på innsett igjen i august!☀️☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #19 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det tallet har jeg aldri hørt, hvor har du det fra? Jeg lykkes ikke, men måtte avbryte etter 3 innsett/1 ikke fullendt graviditet pga helse. Kjenner flere i begge leire egentlig - noen med ingen, andre med 1-2 IVFbarn. Anonymkode: 696d1...f4d Fra klinikken hvor vi fikk behandling hos. Men jeg ser at NHI skriver 75 % får barn "i løpet av flere stimuleringsforsøk". Det er mer troverdig og oppdatert informasjon enn min hukommelse. Det varierer jo uansett veldig etter alder, og underliggende årsaker. Jeg kjenner også flere i begge leire. Noen som satte en stopp pga. egen helse eller at det ble for krevende å fortsette etter tre forsøk ved offentlig sykehus, og flere som har fått barn vha. IVF. https://nhi.no/familie/graviditet/andre-relaterte-tema/assistert-befruktning-det-du-trenger-a-vite/?page=all Anonymkode: 0d4ed...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #20 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Lurer på dere som gikk gjennom prøverør om dere ble gravide og fikk barn? Og hvor mange forsøk før dere fikk barn? Og noen som vet suksessrate for ivf? Vi venter på prøverør til høsten offentlig. Har prøvd i ca 1 år nå. Ingenting galt med oss funnet og jeg er snart 28 år.. Aldri opplevd en positiv test før😭 vi ønsker oss så sårt en liten baby nå. Hadde vært fint om noen delte sin suksess historie ❤️ Anonymkode: c4f55...b83 Ingenting galt med noen av oss, men ble ikke gravid. Ble gravid på første forsøk med IVF! Første og eneste gang jeg har vært gravid. Fikk satt inn to egg, fordi ingen av dem var gode nok for frys. Det ble til en frisk og nydelig gutt ❤ Lykke til 💕 (var 31 år gammel). Anonymkode: 30528...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå