Gå til innhold

Noen uvaksinerte som skal på chartertur til Hellas/Kypros i sommer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har bestilt chartertur til Hellas eller Kypros i juli av dere som fortsatt er uvaksinert? Skal dere dra? Ser at TUI, Apollo og Ving starter turene sine neste helg. 

Jeg har så lyst til å dra, men er så «redd» for at det ikke er «greit». Blir vi uglesett om vi gjør det liksom🤷🏼‍♀️ Det er jo ikke forbudt, og så lenge charterflyene går(og regner med de ikke kjører tomme fly) så må det vel være noen som drar. Eller skal vi bare dra og holde kjeft om det, ikke dele så mye i SoMe som jeg ellers ville ha gjort😅 Har sånn reiseabstinenser, takler ikke ferie i Norge et år til med ufyselig vær og priser(og nei det er ikke mer synd på meg enn andre)! Trenger litt nye impulser for ikke å gå på veggen. Har fortsatt ti dager igjen av ferien når vi evnt kommer tilbake sånn hvis det skulle blitt karantene osv. Fått mail av gjensidige at forsikringen gjelder for corona nå. 

Ser at til Kypros trenger man ikke å teste seg en gang så lenge man reiser fra et grønt land(og det er jo 2000kr pr pers spart der). 

Det som er typisk nå er at jeg får vaksinetime midt i ferien, og må jeg utsette den så havner jeg sikkert langt bak i køen.

Anonymkode: 387f9...13b

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjør. Men det er ikke noe vi forteller folk 😉 

Til Kypros trengs ingenting bortsett fra et skjema, men smitten er økende der, så jeg føler det er ganske usikkert. 

Anonymkode: 59911...8d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som har satt dere inn i reiseråd. Jeg har forstått det slik at dersom du reiser fra et grønt land (Norge) til et grønt land (Danmark) så kreves det ingen testing selv om man ikke er vaksinert?

Anonymkode: 5d7fd...5f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker å reise i slutten av aug, selv om jeg bare har fått en dose da.. Men apropos Kypros; det er ikke grønt land, så dersom du ikke er vaksinert må du nok da ta 3 dagers karantene når du kommer hjem. Er en god del smitte der nå, men det skal nok en del til for at det havner på mørkerødt (altså da karantenehotell).

Anonymkode: c5a59...967

Gjest Villfisker
Skrevet

Blir nok ikke noe i år. Men hadde nok reist et annet sted, hvis det ble noe.

AnonymBruker
Skrevet

Vi bestilte tur til Hellas nå når det ble grønt. Vi tar høyde for karantene ved hjemkomst om smittesituasjonen skal endre seg. Vi er ikke vaksinert noen av oss, men kjenner på en veldig reiselyst. Vi må ut med rundt 2400- for koronatest før avreise for oss to(hurtigtest med sånn bevis). Men føler det er verdt det! 
vi er et par som er veldig glad i å reise og har vært mange plasser i verden. Hadde veldig lyst til en øy i Indiahavet eller caribbien i år, men det turte vi ikke rett og slett. Vi heller kommer ikke til å annonsere det at vi reiser, men venner og familie vet. 
God tur og kos dere! Men ta forhåndsregler og hold avstand. Man lever faktisk bare en gang. 

Anonymkode: a834a...21c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2021 den 18.02):

Er det noen som har bestilt chartertur til Hellas eller Kypros i juli av dere som fortsatt er uvaksinert? Skal dere dra? Ser at TUI, Apollo og Ving starter turene sine neste helg. 

Jeg har så lyst til å dra, men er så «redd» for at det ikke er «greit». Blir vi uglesett om vi gjør det liksom🤷🏼‍♀️ Det er jo ikke forbudt, og så lenge charterflyene går(og regner med de ikke kjører tomme fly) så må det vel være noen som drar. Eller skal vi bare dra og holde kjeft om det, ikke dele så mye i SoMe som jeg ellers ville ha gjort😅 Har sånn reiseabstinenser, takler ikke ferie i Norge et år til med ufyselig vær og priser(og nei det er ikke mer synd på meg enn andre)! Trenger litt nye impulser for ikke å gå på veggen. Har fortsatt ti dager igjen av ferien når vi evnt kommer tilbake sånn hvis det skulle blitt karantene osv. Fått mail av gjensidige at forsikringen gjelder for corona nå. 

Ser at til Kypros trenger man ikke å teste seg en gang så lenge man reiser fra et grønt land(og det er jo 2000kr pr pers spart der). 

Det som er typisk nå er at jeg får vaksinetime midt i ferien, og må jeg utsette den så havner jeg sikkert langt bak i køen.

Anonymkode: 387f9...13b

Har det noe å si om det er greit eller om det blir uglesett? Det er jo bare opp til dere om dere reiser, ingen andre.

• Opprett ny...