AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Veier nesten 90 kg og er 165. Jeg er så lei av gnissende lår, armer som dingler, dobbelthake, at jeg blir så fort svett. Jeg elsker sukker og klarer ikke slutte. Jeg har hatt sånn online coach to ganger, vært med i vektklubb, brukt life sum. Jeg klarer ikke gå ned!!! Kan dere hjelpe?! Kan noen hjelpe?! Hater kroppen min, til tross for at den funker og har klart å bære frem tre fine barn❤️ Anonymkode: 49043...08d 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 Samme her 😕 Men er det ikke noe fysisk så er det noe mentalt bak, jeg foreksempel er trøstespiser, det regulerer humøret mitt og avgjør hvordan dagen min blir. Der må jeg starte veit jeg 🙂 Hjelper ikke å bare gjøre det når jeg har prøvd så mange ganger å feilet, er jo lett matte! Bare gå i minus på kaloriene Men jeg greier det jo ikke likevel. Anonymkode: 30346...27f 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Veier nesten 90 kg og er 165. Jeg er så lei av gnissende lår, armer som dingler, dobbelthake, at jeg blir så fort svett. Jeg elsker sukker og klarer ikke slutte. Jeg har hatt sånn online coach to ganger, vært med i vektklubb, brukt life sum. Jeg klarer ikke gå ned!!! Kan dere hjelpe?! Kan noen hjelpe?! Hater kroppen min, til tross for at den funker og har klart å bære frem tre fine barn❤️ Anonymkode: 49043...08d Visst det er sukker som er problemet; har du prøvd kromtabletter? Det skal minske søtsuget!! Og så er det jo et godt tips å ikke ha fristende mat/snop i hus😉 Anonymkode: e5501...b96
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Visst det er sukker som er problemet; har du prøvd kromtabletter? Det skal minske søtsuget!! Og så er det jo et godt tips å ikke ha fristende mat/snop i hus😉 Anonymkode: e5501...b96 Jeg har ikke prøvd det, må sjekke det ☺️ Godteri prøver vi å ikke ha. Men vi har jo oboy, nugatti, is osv hjemme…. Og jeg visper meg eddedosis eller lage meg pikekyss på et blunk.. 😳😳😳😳😳 Anonymkode: 49043...08d 2
Tradegy Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Å hate kroppen sin er en mental barriere man må slutte med. Hjelper ikke å hate kroppen og samtidig belønne den med sukker og ræl Kroppen din kan mye og den må du ha på laget ditt. Kanskje et legebesøk med tett oppfølging er noe å tenke på? Men til slutt: Det handler jo om hva man slenger i kurven på handletur. Sørg for å ha det bra når du skal gjøre endringer og ikke bruk straff. Det tar tid å etablere en hèlt ny vane, som blir som mentale muskler. Etter en stund blir det mer automatisert , og da tar du gode valg uten å tenke videre over det. Ta et målebånd og mål cm og følg utviklingen over tid. Det er mye viktigere enn antall kilo. Særlig rundt magen Dette klarer du! 14
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 Tren og legg om kosthold. Klarer du det ikke selv, kontakt en coach/ PT og få oppfølging. Verre er det ikke. Anonymkode: 05d68...852 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Visst det er sukker som er problemet; har du prøvd kromtabletter? Det skal minske søtsuget!! Og så er det jo et godt tips å ikke ha fristende mat/snop i hus😉 Anonymkode: e5501...b96 Er ikke suget alene som får meg til å spise godis. Om jeg mistet sultfølelsen totalt ville jeg fortsatt trøstespist, de fleste overvektige spiser jo i utgangspunktet mer enn vi trenger uansett. Men krom kan hjelpe med å finne ut hvorfor du spiser, om du bare elsker søtt for mye vil krom funke og da veit du hvor problemet ligger 😊 Bare noen tanker. Anonymkode: 30346...27f 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tren og legg om kosthold. Klarer du det ikke selv, kontakt en coach/ PT og få oppfølging. Verre er det ikke. Anonymkode: 05d68...852 Vel i en svart hvit teoretisk verden så ja, men vi er mennesker. Livet er ikke så lett 😄 Anonymkode: 30346...27f 17
Enkelt&Komplisert Skrevet 4. juli 2021 #9 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel i en svart hvit teoretisk verden så ja, men vi er mennesker. Livet er ikke så lett 😄 Anonymkode: 30346...27f Det vet jeg. Jeg kjemper selv livets harde kamp, men livet blir ikke lettere av å være feit. Handler om at man faktisk må gidde, og å tørre, å gjøre noe med det. Skaff deg en coach, så er veldig mye løst. 3
Batteri Skrevet 4. juli 2021 #10 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tren og legg om kosthold. Klarer du det ikke selv, kontakt en coach/ PT og få oppfølging. Verre er det ikke. Anonymkode: 05d68...852 Er det sant?! Så jeg som har slitt med overspising i alle år trenger bare kontakte en PT? Hallelujah, endelig kom løsningen! Ærlig talt, en sånn forenkling av et meget komplekst problem er intet annet enn ignoranse og arroganse. 43
Lille_fruen Skrevet 4. juli 2021 #11 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Veier nesten 90 kg og er 165. Jeg er så lei av gnissende lår, armer som dingler, dobbelthake, at jeg blir så fort svett. Jeg elsker sukker og klarer ikke slutte. Jeg har hatt sånn online coach to ganger, vært med i vektklubb, brukt life sum. Jeg klarer ikke gå ned!!! Kan dere hjelpe?! Kan noen hjelpe?! Hater kroppen min, til tross for at den funker og har klart å bære frem tre fine barn❤️ Anonymkode: 49043...08d Heia Skjønner at dette er vanskelig..har du noen gang prøvd lavkarbo? Min erfaring er at når man kommer i ketose så mister man både sultfølelsen og lysten på sukker/godteri .. Det er kanskje verdt et forsøk 😊🤗 11
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #12 Skrevet 4. juli 2021 Batteri skrev (2 minutter siden): Er det sant?! Så jeg som har slitt med overspising i alle år trenger bare kontakte en PT? Hallelujah, endelig kom løsningen! Ærlig talt, en sånn forenkling av et meget komplekst problem er intet annet enn ignoranse og arroganse. Eventuelt en psykolog i første omgang for å ta tak i problemet på hvorfor du overspiser. Anonymkode: 05d68...852 4
Chomsky89 Skrevet 4. juli 2021 #13 Skrevet 4. juli 2021 (endret) Har litt erfaring med å hjelpe folk ned i vekt. Vet ikke om det jeg er i ferd med å foreslå er gjennomførbart for deg, Men en liten justering som kan nå langt, er å sørge for att all søtsmak du får i deg, skal være kalorifri. hvis du har en mulighet til å gjennomføre det, så er det er en god start. Jeg har ikke sett kostholdet ditt, men tipper at det senker de ukentlige kaloriene dine drastisk alene. Jeg får i meg ganske mye søtsmak i løpet av en uke, men det er utelukkende fra kalorifri brus(cola free, pepsi max etc) det er nok hovedgrunnen til at jeg nesten hver eneste dag bruker mere energi en jeg får inn. Endret 4. juli 2021 av Chomsky89 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #14 Skrevet 4. juli 2021 Du har jo prøvd veldig mye. Mitt forslag er at du fokuserer på å kutte ut sukker, og bare det. Når du er sukkeravhengig, er det helt grusomt de første dagene, men etter en uke er mye gjort. Jeg klarte det for 30 år siden, og spiser veldig sjelden noe sukkerholdig nå - og det koster meg så godt som ingenting. Spiser frukt, da. Anonymkode: 40c3a...4f7 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #15 Skrevet 4. juli 2021 Jeg husker jeg gikk ned fra 88, og er 165. Ned 20 kilo to ganger. spise laks og grønsager og kylling, og kutta ut alt sukker. Tok også krom som de anbefaler over. Jeg er nå 75 og skal ned mer ila sommeren. Sleng med og gå ned du og da? Anonymkode: 227a9...255 4
Elib Skrevet 4. juli 2021 #16 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veier nesten 90 kg og er 165. Jeg er så lei av gnissende lår, armer som dingler, dobbelthake, at jeg blir så fort svett. Jeg elsker sukker og klarer ikke slutte. Jeg har hatt sånn online coach to ganger, vært med i vektklubb, brukt life sum. Jeg klarer ikke gå ned!!! Kan dere hjelpe?! Kan noen hjelpe?! Hater kroppen min, til tross for at den funker og har klart å bære frem tre fine barn❤️ Anonymkode: 49043...08d Nei det er ingen, utenom deg selv som kan hjelpe. Om du ikke har den indre motivasjon som trenges for endring, ( dette gjelder uansett hva du vil endre i livet) så vil du ikke klare å endre. Det finnes ingen kvikk fix, beklager 😊 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #17 Skrevet 4. juli 2021 Du trenger ikke trene for å gå ned i vekt, men hvis du tar en times god treningsøkt med høy intensitet hver dag, utgjør det -2 kg i måneden. Kosthold er det viktigste da og du bestemmer selv hva du putter i munnen. Tell kalorier og sett deg et fornuftig mål, kom deg dit og tenk over hvordan det funket for deg og om det er noe du klarer å gjøre på sikt og ta det derfra. Det går an, ingen har en BMI på 33 fordi det ligger i familien/man gjør alt rett men det bare funker ikke osv. Du sier "jeg har hatt", hvor lenge sto du i ting? For det må ofte ett år+ til før man merker store endringer. Anonymkode: f5d12...0d3 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #18 Skrevet 4. juli 2021 Etter å ha gått ned 20-25 kg etter svangerskap nummer 2, så kan jeg skrive ned noen ting som hjalp for meg: - Skrive handleliste og ukeshandle. Da velger man sunne måltider og har kun forholdsvis sunne ting i kjøleskap og fryser. - Jeg kjøpte litt godteri på lørdagen og det var kun det jeg kunne spise. Ingen andre dager. Gjorde det med brus også, til jeg nådde målvekten. - Ofte kan man ved overvekt eller undervekt ha noe underliggende problemer. Noen trøstespiser og andre sultet seg hvis man føler seg ulykkelig, deprimert osv. kanskje psykolog/fastlege kan hjelpe hvis du sliter med noe💘 - Gikk mye turer, hver dag. Jeg hadde ikke mye motivasjon til å trene hardt, men kjøpte med Apple Watch og passet på at jeg bevegde meg nok hver dag. - Jeg gikk i tillegg til hudpleier for å ta Cryo 21 og Eximia. Veldig effektfullt! Anbefales på det sterkeste. Men jeg gikk dit etter jeg hadde gått ned noen kg, startet ikke med en gang. Anonymkode: 7c445...ed2 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #19 Skrevet 4. juli 2021 sjekk ut Coach greg på youtube! Han er litt "streng", men kommer til å endre livet ditt! Virkelig! Anonymkode: 28c70...946 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #20 Skrevet 4. juli 2021 Sitat Vi gjorde mus feite og kontrollerte at dei hadde utvikla diabetes, insulinresistens og feittlever. Så gjorde vi kostforsøk. Ei gruppe mus heldt fram med å eta den same dietten som hadde gjort dei feite. Ei anna gruppe åt mager diett. Den tredje gruppa heldt fram med å eta feit kost, men med tilskot av denne bakterien, forklarer Lea. Musene som fekk McB-bakteriar, vart slanke på nokre få veker. Dei mista bukfeittet, dei bygde muskler, feittlevra forsvann, diabetesen forsvann, dei var ikkje insulinresistente lenger. Betennelsen forsvann òg. I løpet av fire–fem veker var musene kurert. https://forskning.no/bakterier-dyreforsok-mat-og-helse/har-funne-bakterie-som-kan-virke-mot-fedme-hos-mus/1848475 Er bare å vente i noen få år så kommer det straks behandling mot overvekt der man behandler den ødelagte tarmfloraen og med det blir kvitt den overdrevne sultfølelsen som overvektige må kjempe mot hver eneste dag. Anonymkode: 45137...9d1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå