Gå til innhold

Er det nok å trene styrke to ganger i uken?

Adrenalina1

Anbefalte innlegg

Kayo skrev (2 minutter siden):

Mener selv at to ganger i uka (fullkropp) funker fint for en som kun ønsker å bli sterkere. Du kan fint trene slik en stund før du trenger å justere på volumet (mengden) slik at tre dager blir aktuelt. Eller evt. kjøre to dagers splitt med større volum per "øvelse" de to dagene.  Finnes mange måter å sette opp treningen for å passe en hver enkels preferanse..

Ikke noe poeng å dedikere for mange dager med styrke hvis du ikke  liker det noe særlig.

Jeg lærer nok å like det etterhvert. Håper jeg☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adrenalina1 skrev (13 minutter siden):

Er statisk utfall mer effektivt enn tradisjonell utfall?

Personlig synes jeg det er tyngre, men det finnes mange variasjoner av utfall du kan gjøre. Her er en oversikt (med og uten utstyr): https://www.sweat.com/blogs/exercises?query=lunges&page=1#

Prøv deg frem og finn de øvelsene du liker best. 

Endret av Zooey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (6 minutter siden):

Personlig synes jeg det er tyngre, men det finnes mange variasjoner av utfall du kan gjøre. Her er en oversikt (med og uten utstyr): https://www.sweat.com/blogs/exercises?query=lunges&page=1#

Prøv deg frem og finn de øvelsene du liker best. 

Takk skal du ha🌹Jeg finner ut av det☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fullkroppstrening 2-3 ganger i uka gjorde mer for meg enn enkelt kroppsdel 4-5 ganger i uken. 

Anonymkode: 5f6a1...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da bør du trene helkroppsprogram slik at de største muskelgruppene stimuleres to ganger i uka. Proteinsyntesen (muskelvekst) er ikke forhøyet i mer enn ca. 72 timer etter trening. Etter det inntreffer faktisk muskesvinn (atrofi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...