indigob Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Jeg vurderer å flytte til Toten ( Raufoss) med min 5 år gamle sønn. Jeg er helt forelsket i stedet og det er kort vei til Gjøvik. Bror i Oslo området i dag. Jeg lurer på hvordan miljøet på Toten er med tanke på rus, mobbing, skoler og folk generelt. Er dette et fint sted å vokse opp eller er det utfordrende å passe inn med tanke på at det er et lite sted? ☺️
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 Veldig fint sted å vokse opp Er jo mindre klasser enn i oslo, så føler det er litt bedre når det kommer til å se barne, plukke opp mobbing osv. Rus aner jeg ikke men det føles veldig rolig og fredelig her. Bodd på tåsen før, og du merker forskjell. Anonymkode: fe814...6dd
indigob Skrevet 4. juli 2021 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig fint sted å vokse opp Er jo mindre klasser enn i oslo, så føler det er litt bedre når det kommer til å se barne, plukke opp mobbing osv. Rus aner jeg ikke men det føles veldig rolig og fredelig her. Bodd på tåsen før, og du merker forskjell. Anonymkode: fe814...6dd Okei, så hyggelig. hvor mange barn ca går det i klassene ? Jeg tror jeg kommer til å flytte altså, jeg bare håper at sønnen min får mange gode venner og trives. Ønsker ikke å flytte til en sånn skravle bygd hvor alle bare er slemme mot hves det, hvis du skjønner.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 indigob skrev (Akkurat nå): Okei, så hyggelig. hvor mange barn ca går det i klassene ? Jeg tror jeg kommer til å flytte altså, jeg bare håper at sønnen min får mange gode venner og trives. Ønsker ikke å flytte til en sånn skravle bygd hvor alle bare er slemme mot hves det, hvis du skjønner. Ja men det er ikke så lite at alle kjenner alle her! Ville ikke bodd på et så lite sted. Er 16 i klassen til sønnen min, tro det er ganske standard str, er bare en klasse som er delt i to med A og B klasse. Anonymkode: fe814...6dd
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Hmm. Tenk litt over dette. Har bodd på Gjøvik i mange år, og oppfatter både Gjøvik og Raufoss som sladre-og skravlesteder. Anonymkode: 7d58a...06f
indigob Skrevet 4. juli 2021 Forfatter #6 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja men det er ikke så lite at alle kjenner alle her! Ville ikke bodd på et så lite sted. Er 16 i klassen til sønnen min, tro det er ganske standard str, er bare en klasse som er delt i to med A og B klasse. Anonymkode: fe814...6dd Ja, det virker jo veldig fint. nei, et sånt sted blir for lite for meg. Er miljøet på skolen bra med tanke på mobbing ?
indigob Skrevet 4. juli 2021 Forfatter #7 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hmm. Tenk litt over dette. Har bodd på Gjøvik i mange år, og oppfatter både Gjøvik og Raufoss som sladre-og skravlesteder. Anonymkode: 7d58a...06f Man finner ofte slik oppførsel overalt. Det er synd, men jeg tror ikke man kommer fra det. Det som er viktig for meg er at om mitt barn skulle oppleve å bli mobbet eller utestengt så kan han finne seg et annet nettverk. På veldig små steder så er ikke dette mulig fordi det er begrenset hvor man kan søke nye bekjentskaper. ønsker å finne ut om Raufoss er et « alle kjenner alle « sted eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 indigob skrev (Akkurat nå): Ja, det virker jo veldig fint. nei, et sånt sted blir for lite for meg. Er miljøet på skolen bra med tanke på mobbing ? Synes det er det, og før, i en klasse på 32 var det alltid ett eller annet! Tyveri innad i klassen åså og små klikker 😄 Men noe jeg la merke til var at det er ikke like stort press om å ha merke klær. Kjøpte sykkel så han kunne sykle til venner og skole og så ble han med på fotball og fikk fort venner, virker som det er et godt miljø. Er nok ikke unikt her, men tror det er lettere fordi det er mindre. Anonymkode: fe814...6dd
indigob Skrevet 4. juli 2021 Forfatter #9 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes det er det, og før, i en klasse på 32 var det alltid ett eller annet! Tyveri innad i klassen åså og små klikker 😄 Men noe jeg la merke til var at det er ikke like stort press om å ha merke klær. Kjøpte sykkel så han kunne sykle til venner og skole og så ble han med på fotball og fikk fort venner, virker som det er et godt miljø. Er nok ikke unikt her, men tror det er lettere fordi det er mindre. Anonymkode: fe814...6dd Ikke sant ☺️ Jeg tror ikke man kommer fra slike små problemer på skoler uansett bor man bor. Tusen takk for svar ☺️
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #10 Skrevet 4. juli 2021 indigob skrev (2 minutter siden): Ikke sant ☺️ Jeg tror ikke man kommer fra slike små problemer på skoler uansett bor man bor. Tusen takk for svar ☺️ Jo, bare hyggelig! 😊 Anonymkode: fe814...6dd
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #11 Skrevet 4. juli 2021 Jeg bor på Gjøvik og her er det perfekt å være småbarnsfamilie! Har et par venninner på Raufoss og de trives veldig godt. Fotballmiljøet der er veldig sterkt og godt, så om mini driver med det er det midt i blinken. Mye friluftsliv lett tilgjengelig. Men tror jeg ville bosatt meg i Korta skolekrets, har hørt mest positivt om den skolen. Anonymkode: 1e436...df4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #12 Skrevet 4. juli 2021 21 minutter siden, indigob said: Man finner ofte slik oppførsel overalt. Det er synd, men jeg tror ikke man kommer fra det. Det som er viktig for meg er at om mitt barn skulle oppleve å bli mobbet eller utestengt så kan han finne seg et annet nettverk. På veldig små steder så er ikke dette mulig fordi det er begrenset hvor man kan søke nye bekjentskaper. ønsker å finne ut om Raufoss er et « alle kjenner alle « sted eller ikke. Man kan sikkert ha det fint på Raufoss, men det er nok et sted der alle kjenner alle ja. Anonymkode: 7d58a...06f
indigob Skrevet 4. juli 2021 Forfatter #13 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bor på Gjøvik og her er det perfekt å være småbarnsfamilie! Har et par venninner på Raufoss og de trives veldig godt. Fotballmiljøet der er veldig sterkt og godt, så om mini driver med det er det midt i blinken. Mye friluftsliv lett tilgjengelig. Men tror jeg ville bosatt meg i Korta skolekrets, har hørt mest positivt om den skolen. Anonymkode: 1e436...df4 så utrolig bra. Korta ? Er det i raufoss og ? Haha.. jeg er ikke kjent i omerådet, har bare vært i raufoss på noen visninger ☺️
indigob Skrevet 4. juli 2021 Forfatter #14 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man kan sikkert ha det fint på Raufoss, men det er nok et sted der alle kjenner alle ja. Anonymkode: 7d58a...06f Bor du der ? synes slike steder er ganske skumle. Det kan være flott, men dersom man ikke skulle passe inn så kan det være veldig vondt.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #15 Skrevet 4. juli 2021 indigob skrev (7 timer siden): så utrolig bra. Korta ? Er det i raufoss og ? Haha.. jeg er ikke kjent i omerådet, har bare vært i raufoss på noen visninger ☺️ Ja, det er en skole på Raufoss. Anonymkode: 1e436...df4
indigob Skrevet 4. juli 2021 Forfatter #16 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er en skole på Raufoss. Anonymkode: 1e436...df4 Okei, det skal jeg huske ☺️ Takk for tips ☺️
indigob Skrevet 5. juli 2021 Forfatter #17 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jo, bare hyggelig! 😊 Anonymkode: fe814...6dd Vet du om det går busser i Raufoss ? Fra korta skole til raufoss sentrum og til hellandsveien ? Finner ikke noe på Google..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå