R_R Skrevet 4. juli 2021 #1 Del Skrevet 4. juli 2021 Har fått en rebus jeg står fast på. Den er : tre+hellig+kant Det skal bli ett sted. Antageligvis i eller nære Tønsberg, evnt nord for Tønsberg, men er litt usikker. Takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 4. juli 2021 #2 Del Skrevet 4. juli 2021 (endret) ? + st + ende/fold = ? Kanskje lettere for lokalkjente. Endret 4. juli 2021 av Hvemsomhelst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kavorka Skrevet 4. juli 2021 #3 Del Skrevet 4. juli 2021 Tre kan jo være enten en tresort, antall (altså trio osv). Logisk hadde jo vært en tresort. Eik er jo f.eks. både en tresort og et sted utenfor Tønsberg. Andre tresorter kan jo være furu, gran, bjørk, lønn, osp, ask, lerk, lind, rogn osv osv. Hellig kan jo være st. som sagt over. St. står jo for sankt og brukes for helgener ("hellige personer", f.eks. St.Hallvard osv) Kant har mange synonymer. Det første jeg tenkte var at det var et synonym for kant man skulle ha. Det kan jo være f.eks. ende, egg, fold osv Jeg har dessverre ingen gode forslag akkurat nå; jeg er ikke såå kjent i Vestfold Hehe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kavorka Skrevet 4. juli 2021 #4 Del Skrevet 4. juli 2021 Kanskje Eikstrand? Dette ligger i Telemark, da.. Hehe Eik + st + rand 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anerikke Skrevet 4. juli 2021 #5 Del Skrevet 4. juli 2021 Det blir jo Vestfold. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lauv Skrevet 4. juli 2021 #6 Del Skrevet 4. juli 2021 Furu st rand. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kavorka Skrevet 4. juli 2021 #7 Del Skrevet 4. juli 2021 Anerikke skrev (Akkurat nå): Det blir jo Vestfold. Hehe.. Ja, med de nye tullete sammenslåingene gjør det jo det 😄 Hehe.. Blir ikke vant til det greiene der og jeg håper disse sammenslåingene blir omgjort så fort som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kavorka Skrevet 4. juli 2021 #8 Del Skrevet 4. juli 2021 Ja, Furustrand er bedre enn mitt forslag, ser jeg nå. Dette ligger jo like ved Tønsberg også, ser jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
R_R Skrevet 4. juli 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 4. juli 2021 Enig.. Furustrand er ett godt forslag 😊 Takk 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topplue Skrevet 4. juli 2021 #10 Del Skrevet 4. juli 2021 Anerikke skrev (29 minutter siden): Det blir jo Vestfold. Hva er sammenhengen med hintet tre og ve i ve+st+fold? Er ve et dialektord eller noe sånt? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anerikke Skrevet 4. juli 2021 #11 Del Skrevet 4. juli 2021 Tenkte dialekt, men godt mulig jeg tar feil 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crobern Skrevet 4. juli 2021 #12 Del Skrevet 4. juli 2021 Ville trodd at hellig+kant er st+egg. Stegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topplue Skrevet 4. juli 2021 #13 Del Skrevet 4. juli 2021 Anerikke skrev (1 minutt siden): Tenkte dialekt, men godt mulig jeg tar feil 😊 Kan jo godt være riktig, jeg ble bare nysgjerrig på ordet. Hva betyr det? Språk og dialekt er gøy, norsk har så mange interessante ord.😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå