Gå til innhold

Hindre samvær? Eller la det gå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Barnefaren har samvær annenhver helg.. 

Men den siste tiden har guttungen sagt at pappa er streng, pappa skriker og at pappa gråter mye.. 

Hørte det da guttungen gråt ene kvelden her han ville ringe pappa så vi gjorde det. Da sitter pappan å gråter i telefonen og det gjør guttungen enda mer opprørt.. (pga økonomi og savn etter guttungen) 

Jeg tror guttungen føler han må være sterk for pappan sin.. Så guttungen blir frustrert og lei seg og sint når han er sliten og jeg tror det er på grunn av dette.. 

Jeg prøver å være her for guttungen merker jeg har blitt litt frustrert over guttungen men skjønner mer of mer at alt har med pappan sin å gjøre, han sier han vil til pappan sin hele tiden, dette er hver gang han ikke får vilja si og hver gang han er lei seg.. 

Men pappan prioriterer ikke guttungen da han er lastebilsjåfør og han har ikke råd til å ha guttungen mer heller og han tar ikke insiativ til å møte guttungen utenom annenhver helg. Det er vist da han får tid til seg selv og sitt

Noen som har råd? Har guttungen godt av å være hos pappan sin? 

Anonymkode: cbf07...404

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen nøytrale som kan snakke med pappaen? Venner, besteforeldre eller noen? 

Kan være han trenger å skjønne at det er problemer voksne har som barn trenger å bli skånet for. 

Økonomi og savn etter brudd er nettopp slike problemer. 

Du skal heller ikke tenke at det bare er to alternativer her: gjøre ingenting eller hindre fravær. 

Far og barn trenger hjelp i forholdet sitt, men det er neppe du som direkte skal hjelpe. Men om dere er på talefot, fortell hvordan gutten reagerer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Be far søke hjelp, for det høres ikke noe godt ut å gråte hver kveld. Hvorfor i alle dager du skulle hindre samvær, forstår jeg ikke. 

Anonymkode: d5777...d1a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Be far søke hjelp, for det høres ikke noe godt ut å gråte hver kveld. Hvorfor i alle dager du skulle hindre samvær, forstår jeg ikke. 

Anonymkode: d5777...d1a

Hvis barnefaren skriker til guttungen og guttungen er redd eller skremt.. Han sier om hverandre at han ikke vil til pappan sin.. Har gjort det fikk han til psykolog etter bruddet som er over 1 år siden.. Men han droppet det da han ikke fikk noe ut av det.. Har prøvd å få han til å ta cosp kurset for det har jeg tatt og dro mye nytte ut av det.. 

AnonymBruker
Skrevet
stan skrev (10 minutter siden):

Er det noen nøytrale som kan snakke med pappaen? Venner, besteforeldre eller noen? 

Kan være han trenger å skjønne at det er problemer voksne har som barn trenger å bli skånet for. 

Økonomi og savn etter brudd er nettopp slike problemer. 

Du skal heller ikke tenke at det bare er to alternativer her: gjøre ingenting eller hindre fravær. 

Far og barn trenger hjelp i forholdet sitt, men det er neppe du som direkte skal hjelpe. Men om dere er på talefot, fortell hvordan gutten reagerer. 

Nei, ingen nøytrale.. Men går til familievernkontoret men føler ikke får jeg så mye frem da de avbryter for å snakke om følelsene barnefaren har som har add

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nei, ingen nøytrale.. Men går til familievernkontoret men føler ikke får jeg så mye frem da de avbryter for å snakke om følelsene barnefaren har som har add

Familievernkontoret burde kunne hjelpe. Kanskje du kan forklare bekymringene til dem uten far tilstede. 

Det far gjør i forhold til barnet er grunn til bekymring. Men om han er en ansvarlig voksen bør det gå an å snakke med han om dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...