AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Utdrag fra angrerettloven: "Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig. " Jeg tolker det altså som at man kan kjøpe vogn på nettbutikk, motta den, montere den, prøve den, angre seg, demontere den, pakke den inn i originalemballasje og så sende den i retur. Eller er jeg helt på bærtur hva gjelder tolkningen? Anonymkode: e3247...d8b
Whistler Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 Det kommer helt an på hva du legger i "prøve den". Den skal selvsagt være ubrukt. 3
Narad Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 Det kommer an på produktet og forseglingen. Var varen forseglet og denne er brutt? Ser produktet brukt ut? Noen godtar brutt forsegling, andre ikke. Ville sjekket om de har fysisk butikk du kan levere inn i, ellers må du betale frakten tilbake til nettstedet, med mindre de har avtale om gratis retur.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 På nettsiden jeg kjøpte barnevognen på stod det at det bare var angrerett dersom man ikke tok vognen ut av pakken. Hvis den blir montert går det ut over garantien og den kan ikke selges igjen som ny, fordi det kan ha blitt gjort feil under monteringen. Anonymkode: 5b832...4be
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Narad skrev (5 timer siden): Det kommer an på produktet og forseglingen. Var varen forseglet og denne er brutt? Ser produktet brukt ut? Noen godtar brutt forsegling, andre ikke. Ville sjekket om de har fysisk butikk du kan levere inn i, ellers må du betale frakten tilbake til nettstedet, med mindre de har avtale om gratis retur. Nei, noen kan ikke godta noe og noen ikke, angrerettloven er bastant. Annen returordning butikker velger å eventuelt ha er en annen sak. Frakten er jo en liten pris å betale hvis man setter vogna sammen i stua og prøvetriller, på stuegulvet, for å innse at det ikke var som ønsket av en eller annen årsak. Whistler skrev (5 timer siden): Det kommer helt an på hva du legger i "prøve den". Den skal selvsagt være ubrukt. Hvorfor sier du det? Angrerettloven sier "tilnærmet samme stand", jeg tolker det som at man kan prøve varen, men angre seg før den rekker å anses som Faktisk brukt. AnonymBruker skrev (5 timer siden): På nettsiden jeg kjøpte barnevognen på stod det at det bare var angrerett dersom man ikke tok vognen ut av pakken. Hvis den blir montert går det ut over garantien og den kan ikke selges igjen som ny, fordi det kan ha blitt gjort feil under monteringen. Anonymkode: 5b832...4be Da bryter de angrerettloven, det er ikke korrekt. Alle varer som sendes i retur må uansett selges som demo-vare. Det er en av utingene med nettbutikk og returer i butikk, men fordelen er at man gjerne får flere kunder - for man vil ikke kjøpe noe hvis man ikke kan risikere å angre. Anonymkode: e3247...d8b 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor sier du det? Angrerettloven sier "tilnærmet samme stand", jeg tolker det som at man kan prøve varen, men angre seg før den rekker å anses som Faktisk brukt. Det er jo forskjell på å ha trillet en vogn på stuegulvet, og ha tatt den med ut. Anonymkode: 9f411...bce 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, noen kan ikke godta noe og noen ikke, angrerettloven er bastant. Annen returordning butikker velger å eventuelt ha er en annen sak. Frakten er jo en liten pris å betale hvis man setter vogna sammen i stua og prøvetriller, på stuegulvet, for å innse at det ikke var som ønsket av en eller annen årsak. Hvorfor sier du det? Angrerettloven sier "tilnærmet samme stand", jeg tolker det som at man kan prøve varen, men angre seg før den rekker å anses som Faktisk brukt. Da bryter de angrerettloven, det er ikke korrekt. Alle varer som sendes i retur må uansett selges som demo-vare. Det er en av utingene med nettbutikk og returer i butikk, men fordelen er at man gjerne får flere kunder - for man vil ikke kjøpe noe hvis man ikke kan risikere å angre. Anonymkode: e3247...d8b De bryter ikke angrerettloven, nei. «Du kan åpne emballasjen og undersøke varen. Hvis du gjør for omfattende undersøkelser, eller varen blir skadet, kan du risikere at du ikke får tilbake hele beløpet.» Vil helt klart si at montere og demontere en vogn er for omfattende undersøkelser. Anonymkode: 5b832...4be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå