Gå til innhold

Holde tale...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forlover for ei vennine som skal gifte seg om 2 uker - alt er i grunnen greit, bortsett fra en viktig ting...talen min! :(

Jeg får det rett og slett ikke til - har vært og lest maaange gamle tråder om temaet, men....det fine foreløpig er at den i allefall blir kort :wink:

Hva bør jeg si noe om?

Altså man takker for "oppdraget", forteller når man traff hverandre, ...og så stopper det helt opp...vet virkelig ikke hva mer jeg skal si.... :cry:

Så har jeg avslutningen...med en skål for brudeparet...

Forresten...hvem stilles talen til? Bruden?? Brudeparet??Kjære gjester??

Takknemlig for alle svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min forlover holdt en nydelig tale til meg/oss. Talen var mest til meg, men hun knyttet den også opp mot oss.

Hun begynte med å takke for det ærefulle oppdraget. Hun sa noe om at hun synes det var stort å få lov til å være forlover og at om hun en dag skulle gifte seg ville jeg være et like naturlig valg som forlover for henne som hun var for meg. (Det var utrolig pent sagt!)

Så fortalte hun litt om vennskapet vårt, som har vart helt fra vi ble født. Hun fortalte om felles interesser, skolegang og episoder som har skjedd opp igjennom tiden. Men hun fortalte ikke så mye at det ble kjedelig.

Så sa hun litt om forholdet mellom meg og min mann, at hun aldri hadde sett meg mer lykkelig og at etter at vi ble sammen hadde jeg forandret meg mye og blitt mye mer utadvent og glad. Og jeg husket godt hva hun avsluttet hele talen med. Hun avsluttet den nemlig til min mann der hun sa "Takk for at du får frem det beste i xxx(meg), for jeg har aldri sett henne mer lykkelig enn hun er nå." Det var en utrolig nydelig avslutning, og hverken hun eller jeg klarte å holde tårene tilbake!

Skrevet

Takk Augustbrud02! :D

Det hørtes ut som en fin tale...likte måten den var bygget på...tror jeg skal låne :wink: den - og avslutningen...flott! Er så imponert over mange som er så flinke med ord - bare synd ikke jeg er en av dem... :oops:

Er det flere som har "fått" noen taler som gjorde inntrykk? Tar gjene imot flere ideer og litt hjelp...

Skrevet

Hei

Jeg har selv vært forlover, og da hadde jeg talen til bruden på rim. Det er til hjelp hvis du er litt nervøs, for da er det liksom ikke så farlig at du leser.

I et bryllup jeg var i hadde forloveren tatt utgangspunkt i særtrekkene til bruden, og knuttet historier og episoder opp mot det. Eks: "den impulsive bruden", "den sporty bruden"... det blir jo morsomt hvis det er litt ironisk og man tar tak i de egenskapene som ikke er fullt så sympatiske...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...