Gå til innhold

Hunderfossen eller lilleputthammer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er Lilleputthammer for barn like spennende som for voksne å gå rundt på Lillehammer? Isåfall ville jeg valgt Hunderfossen 😄

Anonymkode: 5cd1d...bc1

Er vel begrensa hva de voksne kan gjøre av spennende ting når de har små barn å passe uansett. 😄 

Anonymkode: ef3cb...474

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lilleputthammer vil jeg anbefale til alle med barn under 5/6 år. Der kan de gjøre alt, det er oversiktlig og trygt. Stor variasjon og gøy for de minste. Hunderfossen er også fint, men ville ikke tatt med de minste dit da det fort blir mye de ikke kan gjøre. Vi har vært der hvert år nå med fire barn. De har vært fra 1-7 år. Alle har storkost seg. Nå i år tenker vi å dele oss ettersom de to eldste på 6 og 8 har mer glede av Hunderfossen.

Anonymkode: 43864...de3

Ok, så det er endel på 5-6 år der og? Så for meg at mitt barn ville vært av de eldste der og at de over 90 cm stort sett er i hunderfossen 🙈

Skrevet

Vi skal innom både Lilleputthammer og Hunderfossen i år også, med barnet vårt på 7 år. Vi har vært på begge stedene flere år på rad, og det er ikke snakk om å skippe Lilleputthammer, altså. Det får vi ikke lov til 😄😄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Den gården er med i billetten på hunderfossen? Barnet elsker dyr, og er nok mer opptatt av alt det kan være med på, enn hva det ikke kan være med på😄

Regner med det er nok å gjøre ja. Kjekt du minnet på om at man kan bade og!

Man kan gå inn og ut som man vil den/de dagen(e) man har billetter? Har en baby på 4 mnd og, som ikke trenger å være med hele dagen på det som eldste barn og pappan gjør.

Lilleputthammer frister iom at det er roligere der, men det er jo restriksjoner i hunderfossen og nå

Nei, man må ha egen billett til barnas gård, koster 179-189 per person.

Man kan gå inn og ut som man vil, bare husk å få stempel før dere går ut.

Jeg har ikke vært på Lilleputthammer, da jeg ikke visste om det før mitt barn var "for gammel", men tror nesten jeg ville prøvd det hvis dere bare kan gjøre én av delene i år, for Hunderfossen vil fortsatt være gøy i noen år til, så det har dere sjansen til å gjøre senere. ;) Men aller helst ville jeg nok tatt flere dager og gjort begge deler, samt barnas gård. 😛

Anonymkode: 0e5ac...255

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lilleputthammer , superkoselig park

Anonymkode: 6e3f5...65a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har et barn som blir 3 år i november. Tenkte å reise til Hunderfossen, men ble tipset om at Lilleputthammer kanskje passer bedre, fordi det er så mange høydebegrensninger på ting i Hunderfossen.. Dette rådet fra noen som hadde småbarn for 15 år siden.

Barnet er 103 cm. Regner med det er endel å finne på i Hunderfossen? Eller?

Ser for meg at Lilleputthammer er gøyest for mindre barn?

Begge deler er nok gøy i den alderen. Sjekk høyde/alder på siden til hunderfossen.

Anonymkode: 96419...6d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ok, så det er endel på 5-6 år der og? Så for meg at mitt barn ville vært av de eldste der og at de over 90 cm stort sett er i hunderfossen 🙈

Vi har i hvert fall sett mange barn på 5-6 år som har storkost seg der. Både 6- og 8 åringen her har spurt når vi skal tilbake i år. Jeg er ganske sikker på at de hadde kost seg der i år også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, man må ha egen billett til barnas gård, koster 179-189 per person.

Man kan gå inn og ut som man vil, bare husk å få stempel før dere går ut.

Jeg har ikke vært på Lilleputthammer, da jeg ikke visste om det før mitt barn var "for gammel", men tror nesten jeg ville prøvd det hvis dere bare kan gjøre én av delene i år, for Hunderfossen vil fortsatt være gøy i noen år til, så det har dere sjansen til å gjøre senere. ;) Men aller helst ville jeg nok tatt flere dager og gjort begge deler, samt barnas gård. 😛

Neida, finnes billetter med inngang til begge parker. Har kjøpt det selv. 

På Hunderfossen har man da inngang til Hunderfossen, badelandet der og barnas gård. 

Anonymkode: 5737d...b49

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi har i hvert fall sett mange barn på 5-6 år som har storkost seg der. Både 6- og 8 åringen her har spurt når vi skal tilbake i år. Jeg er ganske sikker på at de hadde kost seg der i år også. 

Vi var i lilleputthammer med unger på 3, 5 og 8. Alle koste seg. 

Helt topp for den på 3 og 5. Og den på 8 fikk løpe rundt og ta alt av aktiviteter alene - noe som også var topp. 

Anonymkode: 51660...411

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi var på Lilleputthammer i fjor med en på nesten 4, og hun elsket det, var der fra morgen til kveld, og det var fortsatt noe hun ikke fikk tatt. Vi skal tilbake i år når hun er nesten 5, og tror ikke hun er for stor i år heller akkurat. Det er jo karuseller, berg- og dalbane, klatreløype etc etc i tillegg til lekeplass, trampoliner, hoppeputer mm. Vi foreldre synes det var et veldig hyggelig sted, ikke noe stress, små avstander og morsomme ting å gjøre. Anbefales! 

Hunderfossen kan fortsatt vente, det er gøy senere og, men nå velger vi Lilleputthammer. 

Anonymkode: aec65...8c5

• Liker 4
Skrevet

Vi drar til Lilleputthammer i år med guttene våre på 4 og 5 år. Vi var der for to år siden også, da de var 2 og 3 år og det er by far det beste ferieminnet vi har så langt. Utrolig koselig, ingenting er farlig eller skummelt, vi hadde lave skuldre i de tre dagene vi var der og ungene koste seg max! Den gang var det noen attraksjoner de var for små til, men de kjørte bil, båt og tog og lekte masse på lekeplassen. Han som nå er fem år tok «klatrekort» i klatreløypen, noe han fremdeles snakker om. Det var nok han som fikk mest utbytte av parken, og han var definitivt ikke for gammel. Det samme året var vi også på Tusenfryd, noe som var totalt skivebom. De koste seg mest da de fikk sitte i en sandkasse der 😂 verdens dyreste lekeplassbesøk… 

Vi har enda ikke bestemt oss for om vi skal innom Hunderfossen, Lilleputthammer vant for oss. Jeg tror barnet ditt vil kose seg! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Neida, finnes billetter med inngang til begge parker. Har kjøpt det selv. 

På Hunderfossen har man da inngang til Hunderfossen, badelandet der og barnas gård. 

Anonymkode: 5737d...b49

Ja vanligvis får man kjøpt kombinert billett som gir inngang til begge parker i to dager. Men nå får man Hunderfossen første dag og Barnas gård neste dag hvis man gjør det, pga antallsbegrensning. Og det koster like mye som å kjøpe billett til begge deler hver for seg.

• Liker 1
Skrevet

Lilleputthammer uten tvil! 
Hunderfossen er rett og slett ikke verdt pengene… Spesielt ikke om man ikke får tatt de store attraksjonene. (Som også er ganske kjedelige i forhold til andre parker) Badelandet er lite, og tullete at man bare får være der i 1 time når man har betalt 2500 kroner for en dag.

Vi hadde med barn på 2-8 og 14, de koste seg glugg på Lilleputthammer! Kjempekoselig sted med morsomme aktiviteter for alle. Bruker lett en hel dag der. 
Ungene kan løpe rundt selv og man slipper de lange avstandene slik at man faktisk rekker å gjøre ting både 3 og 4 ganger. Ikke er det lange køer heller. 
Vi var også her med vår mellomste for et par år siden og det var like stor suksess da. 
Kommer aldri til å dra tilbake til Hunderfossen, men Lilleputthammer tar vi alle gjerne en reprise på. 
Mener mat og is osv også var billigere her. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...