Gå til innhold

Insekter på planter i balkongkassen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Uff, for andre år på rad sliter jeg med lus på blomstene i balkongkassene. ☹️

Jeg har sprayet med lusemiddel et par ganger og det ser ut til å ha litt effekt, men petuniaen ser litt pjuskere ut enn de burde. Nå har jeg oppdaget flere små grønne larver i tillegg, men er usikker på hva de er. Har hatt sånn salatlarve tidligere som har spist blader, men disse er mye mindre og spiser ikke bladene slik at det synes i hvert fall. Men kan de være grunnen til at plantene ser litt bleke ut? Og hvordan blir jeg kvitt dem? Eller spiser de lus?

Må få byttet ut alt og vasket kassene godt til neste år, men hva gjør jeg for å holde dem fine gjennom sommeren?

Anonymkode: aa419...024

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1493083-insekter-p%C3%A5-planter-i-balkongkassen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vann godt og gjødsle plantene godt. Bli mindre lus når plantene har nok vann. Saften i planten blir mindre konsentrert. Ta på hansker og klem lusa flat. Det er mest effektivt på balkong. Du kan sprøyte med litt såpevann.  

Å bytte jord har ingenting for seg. Lusa har vinger og kommer flyvende. Larver er sommerfugllarver de kommer også luftveien. 

Anonymkode: d1814...336

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...