AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Vurderer å søke dette studiet da jeg har norsk som andrespråk. Behersker morsmålet mitt godt, både muntlig og skriftlig. Morsmålet mitt er etterspurt så her ligger ikke problemet, jeg er bare redd det blir en 50% stilling eller noe i den duren da jeg er usikker på om en slik lærerutdanning er like verdifull som en lærer i for eksempel engelsk og mattematikk. Hva tenker dere? Anonymkode: be1a0...b91
stan Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 Det kan være vanskelig for mange skoler å kunne tilby full stilling hvis du kun underviser et språk / fag. Men om jeg skjønner det rett, så er det i denne utdanningen slik at du får flere fag. Det som kan være fint, er å kombinere med matematikk. Ihvertfall om morsmålet ditt er vanlig i Norge. Mange sliter med matematikk fordi de ikke behersker norsk godt nok.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 stan skrev (23 minutter siden): Det kan være vanskelig for mange skoler å kunne tilby full stilling hvis du kun underviser et språk / fag. Men om jeg skjønner det rett, så er det i denne utdanningen slik at du får flere fag. Det som kan være fint, er å kombinere med matematikk. Ihvertfall om morsmålet ditt er vanlig i Norge. Mange sliter med matematikk fordi de ikke behersker norsk godt nok. Takk for svar 😊❤️ ja, det er en god idé men kanskje best å gå for noe som er mer "safe" Anonymkode: be1a0...b91
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Skrevet 5. juli 2021 Hvordan arbeidshverdagen blir, avhenger litt av hvor du bor og hvilket språk det er. Det er stort behov for kvalifiserte tospråklige lærere, men jeg ville anbefalt et tradisjonelt fag også. Som tospråklig lærer vil du uansett undervise i mange fag, så det kan være godt å ha spesiell kompetanse i noe annet. Da får du også kanskje en litt mer variert arbeidshverdag. Anonymkode: 65bbc...32c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå