Gå til innhold

Eks svigermor engasjerer seg i sønnens bidragsbetaling.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far til barna må tvangstrekkes bidrag fordi han aldri betaler på eget initiativ. Når det ikke er noe å trekke fra, får jeg forskuddsbidrag. Forskudd er under halvparten av hva han skal betale. Moren hans har nå begynt å engasjere seg. Hun har spurt meg 3 ganger på under en mnd om jeg har fått bidrag. Jeg har kun mottatt forskudd, og har svart henne at jeg ikke har fått bidrag fra han, og argumenterte med at det er noe han aldri betaler frivillig. Hun svarer at han er blitt trukket, og vil ha det til at jeg har fått dette. 

Jeg vet at hun ikke har noe med dette å gjøre, men jeg kjenner det utmattende å stadig bli spurt. Jeg orker ikke lenger å svare tlf når hun ringer. 
Er det noen av dere som har opplevd noe lignende? Hva svarer dere da, uten å være uhøflig tilbake? 😅

Anonymkode: 4c2ea...1c6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun vil nok bare hjelpe deg. En sjelden dame, som faktisk stiller litt krav til sønnen. I stedet for å bare unnskylde ham.

• Liker 11
Skrevet

Åja, for jeg har ikke fått noe enda.

Kan ikke du sjekke kontoen på når disse pengene ble trukket? Så kan jeg dobbeltsjekke kontoutskriften min.

Og da kan du sende screenshot av kontoutskriften din (husk å sensurere alt bortsett fra konto nr) og skrive. Sorry ass. Ingen ting her

• Liker 5
Skrevet

Vent bare med å svare henne til neste dag når hun tar kontakt. 

Så, når du endelig svarer så sier du bare at du orker ikke å drøfte dette med to forskjellige. Det er nok med exen din. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan bare avvise henne med å si at slikt må hun ta med sin sønn og ikke deg. Du vet bare hva du får, ikke hva han blir trukket. Dette er ikke hennes sak.

• Liker 7
Skrevet
SS skrev (22 minutter siden):

Hun vil nok bare hjelpe deg. En sjelden dame, som faktisk stiller litt krav til sønnen. I stedet for å bare unnskylde ham.

Leser vi det samme innlegget? Hun påstår jo at sønnen har blitt trukket?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Så hun mener ikke at nav-kalkulatoren er urettferdig og at alenemødre får alt for mye støtte altså? Sånn har jeg det.

Anonymkode: 8aee5...2d9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tør ikke engang søke jeg. Er alene med 2 barn. Synd at det er sånn med barnebidrag. Det burde vært en slags automatikk, et slags grunnbeløp man fikk i barnebidrag som eneforsørger. Vet om maaange som ikke søker og heller ikke får noe privat. 

Anonymkode: 0f3f0...3f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Tør ikke engang søke jeg. Er alene med 2 barn. Synd at det er sånn med barnebidrag. Det burde vært en slags automatikk, et slags grunnbeløp man fikk i barnebidrag som eneforsørger. Vet om maaange som ikke søker og heller ikke får noe privat. 

Anonymkode: 0f3f0...3f0

Men det er jo helt og holdent opp til deg å ikke gidde å søke om barnebidrag som kan gjøre en forskjell i ungene dine sitt liv. 

Anonymkode: b575a...0bf

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men det er jo helt og holdent opp til deg å ikke gidde å søke om barnebidrag som kan gjøre en forskjell i ungene dine sitt liv. 

Anonymkode: b575a...0bf

«Gidde“ og «tørre» er to ulike ting. Jeg tør heller ikke. Gudene vet hva han finner på da. Enig i at det burde gått automatisk. Da hadde kanskje disse j@vlene skjønt at pengene skulle forsørge ungen, ikke gå til luksus til mora - er vel derfor de har så vanskelig for å betale får en håpe. 

Anonymkode: 11bd3...c77

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville mistenkt at hun har snakket med sønnen sin og at det er noe der hun ønsker å hjelpe med å rette opp i.

så jeg ville bare sagt ja eller nei og hva du har fått (ikke summen, men om det er forskudd eller ikke). For alt du vet så har hun bare prøvd å finne ut hvordan opplegget fungerer og om du får pengene fort eller om nav er treige som mellomledd. Ja kanskje hun har nedbetalt gjelda hans for han? 
tror ikke hun vil noe vondt med det. Si til henne at du kan sende en mld når du får? Så slipper du mange samtaler. 

Anonymkode: b8b4a...6f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ville mistenkt at hun har snakket med sønnen sin og at det er noe der hun ønsker å hjelpe med å rette opp i.

så jeg ville bare sagt ja eller nei og hva du har fått (ikke summen, men om det er forskudd eller ikke). For alt du vet så har hun bare prøvd å finne ut hvordan opplegget fungerer og om du får pengene fort eller om nav er treige som mellomledd. Ja kanskje hun har nedbetalt gjelda hans for han? 
tror ikke hun vil noe vondt med det. Si til henne at du kan sende en mld når du får? Så slipper du mange samtaler. 

Anonymkode: b8b4a...6f6

Hvorfor skal hun vite noe i det hele tatt? All info i forbindelse med bidrag er konfidensielt.

Anonymkode: e5257...3de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Far til barna må tvangstrekkes bidrag fordi han aldri betaler på eget initiativ. Når det ikke er noe å trekke fra, får jeg forskuddsbidrag. Forskudd er under halvparten av hva han skal betale. Moren hans har nå begynt å engasjere seg. Hun har spurt meg 3 ganger på under en mnd om jeg har fått bidrag. Jeg har kun mottatt forskudd, og har svart henne at jeg ikke har fått bidrag fra han, og argumenterte med at det er noe han aldri betaler frivillig. Hun svarer at han er blitt trukket, og vil ha det til at jeg har fått dette. 

Jeg vet at hun ikke har noe med dette å gjøre, men jeg kjenner det utmattende å stadig bli spurt. Jeg orker ikke lenger å svare tlf når hun ringer. 
Er det noen av dere som har opplevd noe lignende? Hva svarer dere da, uten å være uhøflig tilbake? 😅

Anonymkode: 4c2ea...1c6

Hans mor blander seg i alt her og. Jatter ofte med, men i blant svarer jeg hardt. Skal hun blande seg så får hun tåle tilbakemeldingene også 

Anonymkode: cc465...087

Skrevet
Skeeter skrev (2 timer siden):

Leser vi det samme innlegget? Hun påstår jo at sønnen har blitt trukket?

Og prøver å sjekke opp i om det stemmer. Heller enn å tro sønnen blindt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har måneder der han ikke betaler bidrag opparbeider han seg gjeld. Den blir også trukket, men går altså ikke til deg, men til å betale gjelden.

Anonymkode: 5bbc3...c36

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...