AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Far til barna må tvangstrekkes bidrag fordi han aldri betaler på eget initiativ. Når det ikke er noe å trekke fra, får jeg forskuddsbidrag. Forskudd er under halvparten av hva han skal betale. Moren hans har nå begynt å engasjere seg. Hun har spurt meg 3 ganger på under en mnd om jeg har fått bidrag. Jeg har kun mottatt forskudd, og har svart henne at jeg ikke har fått bidrag fra han, og argumenterte med at det er noe han aldri betaler frivillig. Hun svarer at han er blitt trukket, og vil ha det til at jeg har fått dette. Jeg vet at hun ikke har noe med dette å gjøre, men jeg kjenner det utmattende å stadig bli spurt. Jeg orker ikke lenger å svare tlf når hun ringer. Er det noen av dere som har opplevd noe lignende? Hva svarer dere da, uten å være uhøflig tilbake? 😅 Anonymkode: 4c2ea...1c6 2
Hengebuksvinet Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 Hun vil nok bare hjelpe deg. En sjelden dame, som faktisk stiller litt krav til sønnen. I stedet for å bare unnskylde ham. 11
Enterprises Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 Åja, for jeg har ikke fått noe enda. Kan ikke du sjekke kontoen på når disse pengene ble trukket? Så kan jeg dobbeltsjekke kontoutskriften min. Og da kan du sende screenshot av kontoutskriften din (husk å sensurere alt bortsett fra konto nr) og skrive. Sorry ass. Ingen ting her 5
Realverdien Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 Vent bare med å svare henne til neste dag når hun tar kontakt. Så, når du endelig svarer så sier du bare at du orker ikke å drøfte dette med to forskjellige. Det er nok med exen din. 1
Duff Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Du kan bare avvise henne med å si at slikt må hun ta med sin sønn og ikke deg. Du vet bare hva du får, ikke hva han blir trukket. Dette er ikke hennes sak. 7
Skeeter Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 SS skrev (22 minutter siden): Hun vil nok bare hjelpe deg. En sjelden dame, som faktisk stiller litt krav til sønnen. I stedet for å bare unnskylde ham. Leser vi det samme innlegget? Hun påstår jo at sønnen har blitt trukket? 10
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Skrevet 4. juli 2021 Så hun mener ikke at nav-kalkulatoren er urettferdig og at alenemødre får alt for mye støtte altså? Sånn har jeg det. Anonymkode: 8aee5...2d9 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 Tør ikke engang søke jeg. Er alene med 2 barn. Synd at det er sånn med barnebidrag. Det burde vært en slags automatikk, et slags grunnbeløp man fikk i barnebidrag som eneforsørger. Vet om maaange som ikke søker og heller ikke får noe privat. Anonymkode: 0f3f0...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #9 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Tør ikke engang søke jeg. Er alene med 2 barn. Synd at det er sånn med barnebidrag. Det burde vært en slags automatikk, et slags grunnbeløp man fikk i barnebidrag som eneforsørger. Vet om maaange som ikke søker og heller ikke får noe privat. Anonymkode: 0f3f0...3f0 Men det er jo helt og holdent opp til deg å ikke gidde å søke om barnebidrag som kan gjøre en forskjell i ungene dine sitt liv. Anonymkode: b575a...0bf 9
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #10 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men det er jo helt og holdent opp til deg å ikke gidde å søke om barnebidrag som kan gjøre en forskjell i ungene dine sitt liv. Anonymkode: b575a...0bf «Gidde“ og «tørre» er to ulike ting. Jeg tør heller ikke. Gudene vet hva han finner på da. Enig i at det burde gått automatisk. Da hadde kanskje disse j@vlene skjønt at pengene skulle forsørge ungen, ikke gå til luksus til mora - er vel derfor de har så vanskelig for å betale får en håpe. Anonymkode: 11bd3...c77
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #11 Skrevet 4. juli 2021 Jeg ville mistenkt at hun har snakket med sønnen sin og at det er noe der hun ønsker å hjelpe med å rette opp i. så jeg ville bare sagt ja eller nei og hva du har fått (ikke summen, men om det er forskudd eller ikke). For alt du vet så har hun bare prøvd å finne ut hvordan opplegget fungerer og om du får pengene fort eller om nav er treige som mellomledd. Ja kanskje hun har nedbetalt gjelda hans for han? tror ikke hun vil noe vondt med det. Si til henne at du kan sende en mld når du får? Så slipper du mange samtaler. Anonymkode: b8b4a...6f6 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #12 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ville mistenkt at hun har snakket med sønnen sin og at det er noe der hun ønsker å hjelpe med å rette opp i. så jeg ville bare sagt ja eller nei og hva du har fått (ikke summen, men om det er forskudd eller ikke). For alt du vet så har hun bare prøvd å finne ut hvordan opplegget fungerer og om du får pengene fort eller om nav er treige som mellomledd. Ja kanskje hun har nedbetalt gjelda hans for han? tror ikke hun vil noe vondt med det. Si til henne at du kan sende en mld når du får? Så slipper du mange samtaler. Anonymkode: b8b4a...6f6 Hvorfor skal hun vite noe i det hele tatt? All info i forbindelse med bidrag er konfidensielt. Anonymkode: e5257...3de 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #13 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Far til barna må tvangstrekkes bidrag fordi han aldri betaler på eget initiativ. Når det ikke er noe å trekke fra, får jeg forskuddsbidrag. Forskudd er under halvparten av hva han skal betale. Moren hans har nå begynt å engasjere seg. Hun har spurt meg 3 ganger på under en mnd om jeg har fått bidrag. Jeg har kun mottatt forskudd, og har svart henne at jeg ikke har fått bidrag fra han, og argumenterte med at det er noe han aldri betaler frivillig. Hun svarer at han er blitt trukket, og vil ha det til at jeg har fått dette. Jeg vet at hun ikke har noe med dette å gjøre, men jeg kjenner det utmattende å stadig bli spurt. Jeg orker ikke lenger å svare tlf når hun ringer. Er det noen av dere som har opplevd noe lignende? Hva svarer dere da, uten å være uhøflig tilbake? 😅 Anonymkode: 4c2ea...1c6 Hans mor blander seg i alt her og. Jatter ofte med, men i blant svarer jeg hardt. Skal hun blande seg så får hun tåle tilbakemeldingene også Anonymkode: cc465...087
Hengebuksvinet Skrevet 4. juli 2021 #14 Skrevet 4. juli 2021 Skeeter skrev (2 timer siden): Leser vi det samme innlegget? Hun påstår jo at sønnen har blitt trukket? Og prøver å sjekke opp i om det stemmer. Heller enn å tro sønnen blindt. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #15 Skrevet 4. juli 2021 Hvis han har måneder der han ikke betaler bidrag opparbeider han seg gjeld. Den blir også trukket, men går altså ikke til deg, men til å betale gjelden. Anonymkode: 5bbc3...c36 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå