Gjest Elder Millennial Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Har en stor kasse med støvete lego her, finnes det noen enkel kjapp og grei måte å få det sånn tålig støvfritt? Vurderte å hive det i ett laken og riste løs, men blir det godt nok tro🤔
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 Tror du kan hive de i et vaskenett og slenge de i vaskemaskinen. Jeg vasket vårt i oppvaskmaskinen, og fikk beskjed her inne om at det var «feil» og at det skulle i vaskemaskinen. 🤷♀️ Anonymkode: 44a34...d7e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 I vaskepose og inn i vaskemaskinen Anonymkode: caae3...3b9
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 Hvis det er bare støv og ikke skitt, holder det sikkert å riste det i vaskepose. Anonymkode: 14067...559
Gjest Elder Millennial Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Det er bare støv, så trenger nok ikke full vask. Tusen takk dere, da rister jeg løs😅💃🕺
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 Elder Millennial skrev (Akkurat nå): Det er bare støv, så trenger nok ikke full vask. Tusen takk dere, da rister jeg løs😅💃🕺 Går sikkert an å spyle den i dusjen i vaskepose også, hvis du skulle føle det trengs. Anonymkode: 14067...559
Realverdien Skrevet 4. juli 2021 #7 Skrevet 4. juli 2021 (endret) Lego har et slags oljebelegg som legger seg utpå, det er slik plasten faller ut av injeksjonsformene de støypes i. "Gammel" lego fra før 2000 er vel også muligens helseskadelig for barn, som ofte bruker munnen/tennene for å bite legoen løse fra hverandre. Ville nok vasket "gammel" lego i et putetrekk eller vaskepose på 40 grader og masse vaskemiddel om jeg var deg. Det løser vel egentlig ikke problemet med giftstoffene, men man vasker vel kanskje vekk det verste slagget som har beveget seg til yttersiden av plasten. "Cadmium released from old yellow and red lego bricks exceed the limits that the European Toy Safety Directive introduced in 2009. It’s unclear exactly what year lego removed the toxic metal cadmium from its bricks." Your Old Legos Might Be Toxic (lifehacker.com) Endret 4. juli 2021 av Realverdien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå