Gå til innhold

Støvete lego

Anbefalte innlegg

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Har en stor kasse med støvete lego her, finnes det noen enkel kjapp og grei måte å få det sånn tålig støvfritt? 

Vurderte å hive det i ett laken og riste løs, men blir det godt nok tro🤔

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du kan hive de i et vaskenett og slenge de i vaskemaskinen. 

Jeg vasket vårt i oppvaskmaskinen, og fikk beskjed her inne om at det var «feil» og at det skulle i vaskemaskinen. 🤷‍♀️

Anonymkode: 44a34...d7e

AnonymBruker
Skrevet

I vaskepose og inn i vaskemaskinen :) 

Anonymkode: caae3...3b9

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er bare støv og ikke skitt, holder det sikkert å riste det i vaskepose.

Anonymkode: 14067...559

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Det er bare støv, så trenger nok ikke full vask. 

Tusen takk dere, da rister jeg løs😅💃🕺

AnonymBruker
Skrevet
Elder Millennial skrev (Akkurat nå):

Det er bare støv, så trenger nok ikke full vask. 

Tusen takk dere, da rister jeg løs😅💃🕺

Går sikkert an å spyle den i dusjen i vaskepose også, hvis du skulle føle det trengs.

Anonymkode: 14067...559

Skrevet (endret)

Lego har et slags oljebelegg som legger seg utpå, det er slik plasten faller ut av injeksjonsformene de støypes i. "Gammel" lego fra før 2000 er vel også muligens helseskadelig for barn, som ofte bruker munnen/tennene for å bite legoen løse fra hverandre. 

Ville nok vasket "gammel" lego i et putetrekk eller vaskepose på 40 grader og masse vaskemiddel om jeg var deg. 

Det løser vel egentlig ikke problemet med giftstoffene, men man vasker vel kanskje vekk det verste slagget som har beveget seg til yttersiden av plasten.

"Cadmium released from old yellow and red lego bricks exceed the limits that the European Toy Safety Directive introduced in 2009. It’s unclear exactly what year lego removed the toxic metal cadmium from its bricks."

Your Old Legos Might Be Toxic (lifehacker.com)

Endret av Realverdien

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...