Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En utenlandsk mann har flyttet inn rett over meg. En grei og rolig mann. Men han sitter på verandaen mye og snakker i mobil på høytaler. Veldig høyt og irriterende. Bør jeg si noe? 

Anonymkode: fc867...57b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du si til han hvis han bare snakker utenlandsk? 

Anonymkode: f47a0...435

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, du kan jo blande deg inn i samtalen hver gang han gjør det, og se om han tar hintet. Type: «Nei, tante Magda må ikke komme på besøk hos søsteren din! Du husker vel hva hun gjorde sist gang hun var der!» eller andre ting som åpenbart viser at du har alt for mye informasjon om han. 

Anonymkode: 8cccf...4f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det relevant at han er utenlandsk? 

Anonymkode: 777e3...2a7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skal du si til han hvis han bare snakker utenlandsk? 

Anonymkode: f47a0...435

Da finner hun ut hvilket språk han snakker, lærer seg hvordan man sier: «Nei, nei, absolutt ikke!» og gjentar det hver gang det virker som om han diskuterer noe i telefonen. 

Anonymkode: 8cccf...4f5

AnonymBruker
Skrevet

Spill musikk på din balkong hver gang. 

Anonymkode: f7483...de9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sikkert fordi de ofte er ekstremt høylydte. Så det er nok ikke snakk om normal skravling, men støyende "skrike-snakk".

Anonymkode: 1e129...c48

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det der er sykt irriterende og man skjønner det er en utlending. Nordmenn sitter ikke og roper i telefonen. Det nytter sjeldent å snakke til dem. Har en sånn nabo selv men nå flytter de heldigvis snart. 

Anonymkode: 15449...123

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Overdøv han med høy musikk. For å slippe å høre han og at han må endre vanene sine og gå et annet sted å snakke i mobilen. 

Anonymkode: bcae2...288

• Liker 3
Skrevet

Min nabo er også sånn. Men han er etnisk norsk og i 60-årene. Ekstremt irriterende.

Gjest Ringhalelemur
Skrevet

Det blir litt som hun her inne som var  plaget med at naboen hoster for høyt. Det er ikke lett å klage på at noen snakker i telefonen på sin egen verandaen - uten at det er DU som blir den sprø personen. Jeg forstår jo at det kan være irriterende, men man må jo nesten få prate på sin egen veranda. 

Hvis det er ekstremt støyende, så kan man vel kanskje spørre høflig om vedkommende kan dempe seg litt. Men man må dessverre tåle endel av sine naboer altså. 

AnonymBruker
Skrevet
Ringhalelemur skrev (18 timer siden):

Det blir litt som hun her inne som var  plaget med at naboen hoster for høyt. Det er ikke lett å klage på at noen snakker i telefonen på sin egen verandaen - uten at det er DU som blir den sprø personen. Jeg forstår jo at det kan være irriterende, men man må jo nesten få prate på sin egen veranda. 

Hvis det er ekstremt støyende, så kan man vel kanskje spørre høflig om vedkommende kan dempe seg litt. Men man må dessverre tåle endel av sine naboer altså. 

Man trenger da ikke å ha på høyttaler på telefonsamtalen. Det er naboen som er sprø her, ikke TS.

Anonymkode: 877cd...db8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vår nabo gjorde også det. Forstår ikke helt hva problemet til ts er. Tror vår nabo stod ute å snakket pga små barn i huset. Det er jo lov å snakke på sin egen terassen. 

Anonymkode: 82bb8...923

• Liker 3
Gjest Ringhalelemur
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man trenger da ikke å ha på høyttaler på telefonsamtalen. Det er naboen som er sprø her, ikke TS.

Anonymkode: 877cd...db8

Jeg mener ikke at TS er sprø, beklager hvis jeg formulerte meg dårlig. Poenget mitt var at man fort framstår som den sprø naboen. "Naboen min var på døra her og klaget på at jeg snakket i telefonen på min egen veranda". Hvis noen jeg kjente hadde fortalt det til meg, hadde jeg jo tenkt at den aktuelle naboen var litt sprø. 

At folk snakker på egen veranda er vel noe man må akseptere innenfor rimelighetens grenser. Hvis man virkelig står å skriker inn i telefonen, da kan det vel være innafor å be vedkommende dempe seg, men hvis det bare er at han snakker litt høyt... Ja, da tenker jeg at det er innafor det naboen må få lov til. Uansett hvor irriterende det er. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2021 den 12.07):

Fordi utenlandske ofte kommuniserer på denne måten, kanskje? De snakker mye med telefonen på høyt på bussen og overalt ellers, det gjør ikke de norske.... De snakker heller ikke med innestemme, for å si det sånn... tror ikke de forstår hvor irriterende det er. 

Anonymkode: 63698...7e0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Ringhalelemur skrev (6 minutter siden):

Jeg mener ikke at TS er sprø, beklager hvis jeg formulerte meg dårlig. Poenget mitt var at man fort framstår som den sprø naboen. "Naboen min var på døra her og klaget på at jeg snakket i telefonen på min egen veranda". Hvis noen jeg kjente hadde fortalt det til meg, hadde jeg jo tenkt at den aktuelle naboen var litt sprø. 

At folk snakker på egen veranda er vel noe man må akseptere innenfor rimelighetens grenser. Hvis man virkelig står å skriker inn i telefonen, da kan det vel være innafor å be vedkommende dempe seg, men hvis det bare er at han snakker litt høyt... Ja, da tenker jeg at det er innafor det naboen må få lov til. Uansett hvor irriterende det er. 

Jeg sitter på bussen hver morgen med 2 forskjellige utenlandske. De sitter begge fra de kommer inn på bussen til vi går av 40 minutter senere og skriker og snakker i ett med telefonen på høyt hver eneste morgen. Det er fryktelig slitsomt å høre på. Hvis denne naboen sitter ofte slik, hadde jeg blitt gal! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis mannen hadde hatt besøk på terrassen, så måtte de ha visket for å behage frøken nabo

Anonymkode: 0fe66...bb3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 7/4/2021 at 12:02 PM, AnonymBruker said:

En utenlandsk mann har flyttet inn rett over meg. En grei og rolig mann. Men han sitter på verandaen mye og snakker i mobil på høytaler. Veldig høyt og irriterende. Bør jeg si noe? 

Anonymkode: fc867...57b

Hvorfor skal du blande deg i hva denne mannen gjør i sin egen bolig? Om jeg hadde vært din nabo, og du hadde klaget på dette, så hadde du fått så hatten passer.

Anonymkode: cb632...161

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rettelse hviske* 👆👆⬆️

Anonymkode: 0fe66...bb3

Gjest Ringhalelemur
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sitter på bussen hver morgen med 2 forskjellige utenlandske. De sitter begge fra de kommer inn på bussen til vi går av 40 minutter senere og skriker og snakker i ett med telefonen på høyt hver eneste morgen. Det er fryktelig slitsomt å høre på. Hvis denne naboen sitter ofte slik, hadde jeg blitt gal! 

Jeg har forståelse for at det er slitsomt. På samme måte som kronisk hylende nabobarn eller bjeffende nabohunder kan være til å bli gal av. Eller naboen som alltid pusser opp, og derfor alltid har en eller annen bråkete maskin gående. Det kan virkelig være dødsirriterende. Jeg har også opplevd mye irriterende greier i naboskap, men jeg synes det er vanskelig å klage på at folk lever livene sine. Man må jo nesten få pusse opp så mye man vil eller snakke på sine egen veranda, så lenge det ikke bryter med regler om stilletid i nabolaget og slik. Nabobarna må få være barn, uansett hvor mye de hyler og skriker og ødelegger dagen min. 

Man kan være heldig eller uheldig med naboene sine, sett ut fra egne behov. Hvis man er veldig vár på støy bør det være noe å tenke på når man skaffer seg bolig - for man vet jo ikke om man får "hylende fembarnsfamilie" eller "høytsnakkende verandamann" eller "oppussingsmafiaen" ved siden av seg.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...