Gjest Linny111 Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Jeg bor i Storbritannia, men er norsk statsborger og har norsk personnummer. Jeg får andre dose Pfizer om noen uker og håper å kunne reise til Norge i løpet av høsten for å besøke familie jeg ikke har sett på evigheter (så lenge reglene ikke endrer seg). Er det noen som vet hvordan man går fram for å få norsk vaksinepass? Må man snakke med en lege? Hvor sender man inn dokumentasjon? Jeg har ikke lenger fastlege i Norge og er registrert utflyttet.
utakulanini Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 Da må du vel få vaksinepass fra Storbritannia?
Gjest Linny111 Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 9 minutter siden, utakulanini said: Da må du vel få vaksinepass fra Storbritannia? Kun det norske vaksinepasset er gyldig for innreise til Norge frem til EU-passet er klart, men siden UK ikke er med i EU, får ikke vi EU-passet. Her i Storbritannia har vi bare vaksinepass fra NHS (fysisk, ikke på app). Jeg kontaktet koronatelefonen som ba meg kontakte Folkeheleinsituttet i morgen. Jeg må visst finne en privat helsetjeneste og få e-møte med en lege som kan godta at NHS-passet er gyldig og registrere det i Norge. For noe styr.
Anbefalte innlegg