Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bla en kjole i tynn bomull som er hvit og som jeg nå ser har gulnet i stoffet rundt halsen og under armene der hvor man svetter en del. På vaskelappen står det at bare blekemiddel UTEN klorin er ok om man skal bleke plagget. har noen her noe gode tips til et slikt vaskemiddel som faktisk fungerer? :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg dem i biotex (i en bøtte, dette er bare vaskemiddel for håndvask) et par timer og så vasker du den i maskin som vanlig,  :) Å henge det i solen kan bleke tynne plagg faktisk. Funker ikke det ville jeg klor bleket den forsiktig likevel. Vaske instruksen hinter til at du ikke bør klore den for å opprettholde hvitfargen (stoff blir "rottent" på sikt og rakner) men en gang for å bleke den går bra. Følg instruksene på flasken for hvor mye du skal bruke for bleking men bomull tåler dette. Jeg tror du slipper klor her, biotex og sol tror jeg holder  ;) 

AnonymBruker
Skrevet
ukjentjente skrev (På 4.7.2021 den 11.37):

Jeg har bla en kjole i tynn bomull som er hvit og som jeg nå ser har gulnet i stoffet rundt halsen og under armene der hvor man svetter en del. På vaskelappen står det at bare blekemiddel UTEN klorin er ok om man skal bleke plagget. har noen her noe gode tips til et slikt vaskemiddel som faktisk fungerer? :) 

Noen vaskepulver inneholder noe som heter optisk hvit som skal gjøre slik at tøyet ser hvitt ut. Det er kanskje verdt å prøve?

Anonymkode: 10418...f52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...